AndroidHealthClinic

optimel kwark goed of slecht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobertoGrande

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2003
Berichten
3
Waardering
0
Hoi,

Ik heb een vraag over kwark.

In de magere franse kwark zitten 3.5 g koolhydraten, maar geen suiker, en die lijkt me dus het beste. Nu vind ik alleen die franse kwark echt vreselijk vies. het is een RAMP voor me.. echt.

Ik vind de optimel magere vruchtenkwark aan de andere kant HEERLIJK. Er staat op de verpakking van die kwark dat er geen suiker is TOEGEVOEGD en dat het allemaal gezoet is met aspartaam.

Nu wilde ik weten of die optimel vruchtenkwark ook goed is. Of het dus echt wel meevalt met die suikers.

Vooral omdat in een andere kwark (biogarde magere kwark) ik lees dat daar per 100g 3.0g koolhydraten zitten waarvan alles suiker is!

Hoe zit dit ?

Bedankt!!

Rob
 
Laatst bewerkt:
idd er zit wel iets minder eiwit in maar ik vind het ook suuuuuperlekker.. ik eet t gewoon omdat t lekker is..soms wel 2 bakjes per dag ... kan wel blijve eten van dat spul..maar of het slecht is .. dont know.. lijkt me niet..geen vet niks noppes nada en veeel minder kc. 250 per 500 gr.
 
jah nou t liefst eet ik dus ook een paar bakken per dag, alleen wil ik graag weten of ik mezelf dan niet voor de gek hou.

Ik denk namelijk dat in het zinnetje GEEN SUIKER TOEGEVOEGD msschien het probleem zit. Zouden er dan niet al standaard een hele lading suikers inzitten ofzo? ik weet het niet

Eigenlijk wil ik eigenlijk gewoon gerustelling dat ik gewoon mezelf suf kan eten aan optimel kwark en dat het dan ook nog goed voor me is :)
 
Originally posted by RobertoGrande
Ik vind de optimel magere vruchtenkwark aan de andere kant HEERLIJK. Er staat op de verpakking van die kwark dat er geen suiker is TOEGEVOEGD en dat het allemaal gezoet is met aspartaam.

dat t vruchtenkwark is zegt al genoeg..lijkt me sterk dat er echte verse stukjes fruit in zitten.

Originally posted by RobertoGrande
In de magere franse kwark zitten 3.5 g koolhydraten, maar geen suiker, en die lijkt me dus het beste. Nu vind ik alleen die franse kwark echt vreselijk vies. het is een RAMP voor me.. echt.

Vind de franse kwark ook ondraaglijk. beeuuhhh.
ik hou t lekker bij de magere kwark van appie happie. 11 gram eiwit en enkele grammen suikers.. daar komen we ook wel overheen hoor. die neem ik op de koop toe

maarre de reden dat we kwark eten is voor de eiwitten. hoeveel gram zit er daarvan in de optimel

Originally posted by RobertoGrande
kan wel blijve eten van dat spul..maar of het slecht is

de reden dat je t kan blijven eten? is dat omdat je t zo lekker vind of omdat je er echt niet vanaf kan blijven?

hoe dan ook, t zal wel aan de suikers liggen
 
bedankt voor die reactie.

In de optimel zit minder eiwit dan de magere AH kwark

vergelijkend:

AH biogarde magere kwark

eiwit 11g
koolhydraten 3.0g
-waarvan suikers 3.0g

Optimel

Eiwit 7.5g
koolhydraten 4
-waarvan suikers staat er niet

Ze maken heel veel reclame met het feit dat ze het zoet maken met aspartaam enz, maar ik kan nergens vinden of die koolhydraten nu allemaal suikers zijn. Ik denk het jammergenoeg wel.

Maar goed, wat ik begrijp is dat het dus niet echt veel uitmaakt welke ik neem?

of wel?
 
jawel, ik zou qua eiwtten zeker voor de AH kwark gaan. en die suikers inde optimel?

neem maar van mij aan dat dat ook suikers zijn en dan nog meer dan in de AH kwark. En als je t niet te eten vind kan je er evetueel nog wat honing doorheen doen alhoewel hij zonder ook lekker is en voldoene eiwitten bevat. Je moet t gewoon leren eten

kwark eet je om de eiwitten en dan moet je niet echt pietluttig gaan kijken naar de kh. ga wel voor de naturel magere kwark zonder smaak!
 
Maar hey, post anders eens jouw voedingsschema eens. kunnen we eens kijken wat er eventueel allemaal aan verandert kan worden
 
Doe er een scheut limonade siroop doorheen als je de smaak zou erg vind. Wel wat suikers, maar niet zoveel, dan smaakt het iets beter.
 
Dan zou ik voor de honing gaan. siroop kan ideaal zijn NA de training maar zekers niet tussendoor. maar de enge kwark die ik niet te vreten vind is de magere franse kwark de rest is prima naar binne te werken. anders kan je evnetueel nog een wheypoedertje met smaak erdoorhee gooien
 
ja maar je kan het toch gewoon erbij eten als tussendoortje (naast je gewone kwark) als je het lekker vind en dan zijn die eiwitten gewoon mooi meegenomen toch? want het is superlekker..heb net nog een bakje leeggeten :$

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
 
Omdat ik mijn kwark (net als iedereen geloof ik) vreselijk vind om te eten drink ik het gewoon. Ik meng het met water en gooi en binnen een minuut naar binnen. Maar al dat eiwitten laden staat mij soms tegen, iedere dag maar vreten vreten vreten soms heb ik daar helemaal geen zin in. Hebben jullie dat nou nooit?
 
oh man , ik kan de hele dag doorvreten. heel vreemd maar dat heb ik van jongs af aan al. heb totaal geen moeite met grote maaltijden de hele dag door...maar ik hou wel rekening met mn hoeveelheden uiteraard. ik heb zelf t idee dat stack2 niet eens helpt:( mijn honger wordt iig niet gestild

enne kwark, ik vind t echt wel te vreten hoor. geen moeite mee. en als je t dan echt niet wegkrijgt raad ik je aan om t in een blender te mixen met bijv. een banaantje.

maarre niet zeuren, gewoon vreten die handel
 
Originally posted by RobertoGrande
Hoi,

Ik heb een vraag over kwark.

In de magere franse kwark zitten 3.5 g koolhydraten, maar geen suiker, en die lijkt me dus het beste. Nu vind ik alleen die franse kwark echt vreselijk vies. het is een RAMP voor me.. echt.
Rob

Ja idd doe er een banaan bij ofzo.

Wat ik doe als ik tijd heb is: fruit, gewoon wat je in huis heb erin gooien, hmmmmmmmm

Als ik iets minder tijd heb, beetje lessini erbij :D
 
Back
Naar boven