MuscleMeat

Optrekken voor vrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by wateengedoe2
Hee, bedankt voor de nieuwe info en de tips!

Enne, Austin, daar zoek je maar gauw iemand anders voor! :p :flipoff: :D

W.b. hulp bij het optrekken, ik heb helaas geen trainingsmaatje. SR heb ik nu slechts 1x gezien, wij trainen niet vaak tegelijkertijd. En er is nog niemand in de sportschool aan wie ik dit zou durven te vragen, ben ik veel te verlegen voor :D Bovendien is het iets wat dan elke dinsdag terug zou komen. Assisted pullup wordt dus (voorlopig) ff niets.


Zeg wateen, waarom proberen wij het niet eens.. ik ben redelijk sterk en jij bent een vlieggewicht. Vindt Dick vast wel goed, zolang ik maar niet een potje ga trainen.. bovendien heeft hij 6 maanden geld van mij gevangen, terwijl ik slechts hooguit 5x ben gekomen...
 
Dat vind ik een zeer goed idee, espi! Dat ik daar niet op ben gekomen .. Waarschijnlijk omdat jij er niet (meer) traint. Ik denk idd niet dat Dick er een probleem mee heeft, en als dat wel zo is .. Hij moet gewoon niet zeuren met al dat geld wat ie van jou gevangen heeft! :D :o

Enne, w.b. vlieggewicht .. Je hoeft sowieso geen 55 kg te tillen, hooguit 10 of 15 kg :) Laat mij ook nog wat doen, anders helpt het niets ;)

Volgende week dinsdag rond 5 uur, schikt dat? :)
 
Je zult maar 1x kunnen oefenen, daarna ga ik 2 weken weg.. je zult zien, al die klerenkasten daar vinden het vast fantastisch om je te helpen! Sterker nog, als ik een man was, zou ik het wel weten en in de rij gaan staan :p
 
Nou ja, 1x is beter dan helemaal niet (en gelijk voor lul staan als ik daar met dat trapje klooi). Enne, w.b. die kleerkasten ... Ik voel me op zijn zachts gezegd niet bij iedereen op mijn gemak als ze met hun gezicht zowat tegen mijn kont achter me staan en me ook nog vastpakken (niet aan mijn kont, want dan 'zwabbert' er ineens een been naar achteren ... Geldt overigens niet zozeer voor jou, espi, want van jou kan ik dat wel beter hebben ;)). Maar als het een leuke man is ...

IDEE! -> Volgende week help jij mij, velen zullen dat zien. Over twee weken haal ik het trapje tevoorschijn en mensen gaan lachen .. Zeg ik (net tegen de allerleukste jongen in de sportschool), met een zielig gezicht .. Tja, mijn vriendin is op vakantie, zou jij dan misschien willen helpen? :D
 
Originally posted by wateengedoe2
Maar als het een leuke man is ...

IDEE! -> Volgende week help jij mij, velen zullen dat zien. Over twee weken haal ik het trapje tevoorschijn en mensen gaan lachen .. Zeg ik (net tegen de allerleukste jongen in de sportschool), met een zielig gezicht .. Tja, mijn vriendin is op vakantie, zou jij dan misschien willen helpen? :D
Precies, is een strak plan! En er lopen best leuke jongens rond hoor!
 
SR komt vast langs om toe te kijken en zich een kriek te lachen, over 2 weken :D

OK, ben nu pleite .. Nog ff m'n kamer opruimen en dan koken voor een vriendin (en mezelf) :)
 
Originally posted by wateengedoe2
Nog een vraagje. T, jij zegt dat chinnen veel intensiever is dan lat pulldown. Kan ik dan die 45/50 kg wel goed vergelijken met mijn lichaamsgewicht? Of is het mogelijk dat ik bijv. wel 55 kg kan trekken met de latpully (als ik dat uberhaupt naar beneden krijg, dat wordt springen ;) Met 50 kg was het al niet echt makkelijk te realiseren) of moet ik dan bijv 60 of 65 kg kunnen? (wat helemaal een probleem wordt ;))

Ik merk bij mezelf dat ik bij chinnen iets meer gewicht til in de eerste sets.

Bij chinnen is het mijn eigen lichaamsgewicht + 5 kilo dat is 95 met kleren aan x 10 reps en bij de lat pully is het 80 kilo met een volledige set van 8.
Echter bij het chinnen hef je eigenlijk het gewicht van de armen niet mee, dus enkel romp en benen.
Nu denk ik dat het op hetzelfde neerkomt in de eerste set maar de tweede is bij chinnen al veel vermoeiender, omdat je sneller uitgeput bent.
Dus: beiden ongeveer hetzelfde gewicht maar ik houd het bij de lat p. iets langer vol. Hopelijk begrijp je iets van mijn uitleg:)
 
BTW... als je zo graag de ervaring van 't omhoogtrekken wilt of negatieve wilt oefenen dan kun je dat volgens mij ook wel via bijvoorbeeld de smith-machine doen, die je dan op die hoogte instelt dat je er wel zonder trap bij kan (of juist zo laag dat je op je kont moet gaan zitten om erbij te kunnen). Je kunt nu wat gaan optrekken (zowel positief en negatief) met hulp van eventueel je benen.
 
Diverin gaat netjes chinnen hoor als ze rug traint. de ene keer smal en de andere keer pakt ze breed. Als ze na een keer of 7/8 niet meer kan pak ik meestal haar voeten voor de laatste 2.

Werkt super en ze is denk ik bij ons op de sportschool de enigste die zo haar rug traint van de dames
 
Inderdaad, en ik vind het nog wel een redelijk leuke oefening ook, vooral als je steeds dat kleine beetje vooruitgang ziet door meer reps te halen. Diver staat dus achter me, ik heb mijn benen kruislinks iets gebogen, en als ik het niet meer redt, pakt hij me bij mijn enkels en kan hij zover nodig net dat beetje meetillen als dat ik nodig heb.

Enne weg2, wat je moet doen he, je kijkt rond, en dan vraag je gewoon de mooist gebouwde vent die er aanwezig is :banana:, en niemand zal je raar aan staan kijken hoor! Wacht maar tot jij een aantal chins zelfstandig kan uitvoeren, en hoeveel vrouwelijke, maar ook mannelijke blikken dan jou kant op kijken!
En dan meer om het feit dat jij díe oefening wél doet en hem ook uit kan voeren!
Ik denk dat het een mooi streven is om voor te gaan trainen, en laat je niet gek maken hoor...go go go girl!

Greetz:p
 
Originally posted by admin


Ik merk bij mezelf dat ik bij chinnen iets meer gewicht til in de eerste sets.

Bij chinnen is het mijn eigen lichaamsgewicht + 5 kilo dat is 95 met kleren aan x 10 reps en bij de lat pully is het 80 kilo met een volledige set van 8.
Echter bij het chinnen hef je eigenlijk het gewicht van de armen niet mee, dus enkel romp en benen.
Nu denk ik dat het op hetzelfde neerkomt in de eerste set maar de tweede is bij chinnen al veel vermoeiender, omdat je sneller uitgeput bent.
Dus: beiden ongeveer hetzelfde gewicht maar ik houd het bij de lat p. iets langer vol. Hopelijk begrijp je iets van mijn uitleg:)
Te vergelijken met legpress vs squatten? Iig w.b. het snel vermoeid raken van squatten .. ik heb dat nog niet serieus genoeg geprobeerd en weet dus niet hoeveel ik daarmee kan halen (eigen lichaamsgewicht boven de knieen meegerekend) en hoe dat in verhouding staat tot legpress (je gebruikt ook weer meer spieren daar). Maar het is wel een aanslag op je cardiovasculaire systeem en dat is legpressen veel minder. Chinnen is dat wel, lijkt me. Goeie cardio! ;)
 
Originally posted by Slowfellow
BTW... als je zo graag de ervaring van 't omhoogtrekken wilt of negatieve wilt oefenen dan kun je dat volgens mij ook wel via bijvoorbeeld de smith-machine doen, die je dan op die hoogte instelt dat je er wel zonder trap bij kan (of juist zo laag dat je op je kont moet gaan zitten om erbij te kunnen). Je kunt nu wat gaan optrekken (zowel positief en negatief) met hulp van eventueel je benen.
Hoe bedoel je? Gewoon de halter erin gebruiken als optrekstang?
 
Originally posted by Diver2000
Diverin gaat netjes chinnen hoor als ze rug traint. de ene keer smal en de andere keer pakt ze breed. Als ze na een keer of 7/8 niet meer kan pak ik meestal haar voeten voor de laatste 2.

Werkt super en ze is denk ik bij ons op de sportschool de enigste die zo haar rug traint van de dames
Dat wil ik OOK! :D ;) Nou ja, ik heb alle vertrouwen dat ik dat ook zal kunnen, maar dat zal nog wel een tijd duren, denk ik.
 
Originally posted by Diverin
Inderdaad, en ik vind het nog wel een redelijk leuke oefening ook, vooral als je steeds dat kleine beetje vooruitgang ziet door meer reps te halen. Diver staat dus achter me, ik heb mijn benen kruislinks iets gebogen, en als ik het niet meer redt, pakt hij me bij mijn enkels en kan hij zover nodig net dat beetje meetillen als dat ik nodig heb.
OK, dat is een goeie om te onthouden .. Kan espi het volgende week ook zo bij mij doen :) Al zal zij nog wat meer kracht bij moeten zetten dan Diver ;)

Enne weg2, wat je moet doen he, je kijkt rond, en dan vraag je gewoon de mooist gebouwde vent die er aanwezig is :banana:, en niemand zal je raar aan staan kijken hoor!
Ja, dat durf ik dus echt niet he! :D Maar mocht ik het ooit wel durven, dan zoek ik wel een gast uit met een leuk lijf en een knap koppie! ;) .. Euh, had jij Diver ontmoet in de sportschool? Zeker toen je ging chinnen? LOL!

Wacht maar tot jij een aantal chins zelfstandig kan uitvoeren, en hoeveel vrouwelijke, maar ook mannelijke blikken dan jou kant op kijken!
En dan meer om het feit dat jij díe oefening wél doet en hem ook uit kan voeren!
Dat denk ik ook wel .. Net als espi vind ik het altijd al mooi om te kijken als een man hem aan het doen is! Dus laat staan als een vrouw het kan. Ik vind het dan ook heel goed dat jij het kunt en doet, en laat die vrouwen op hun fietsen maar lullen! :D

Ik denk dat het een mooi streven is om voor te gaan trainen, en laat je niet gek maken hoor...go go go girl!
Thanks voor deze aanmoedigende woorden ... Jij bent mijn goeie voorbeeld ;)

(nu eens zien of er niet weer typfouten in mijn quote-tags zitten :) .. edit: damn, ja dus, altijd hetzelfde! :D)
 
Originally posted by wateengedoe2

Hoe bedoel je? Gewoon de halter erin gebruiken als optrekstang?
Precies.. die kan wel meer dan 60kg gewicht hebben..haal al het gewicht er af en hang 'm hoog op en trek vervolgens je knieën op.. goh, dat ik er niet zelf op was gekomen!
 
Originally posted by Esperantisto

Precies.. die kan wel meer dan 60kg gewicht hebben..haal al het gewicht er af en hang 'm hoog op en trek vervolgens je knieën op.. goh, dat ik er niet zelf op was gekomen!
Whaha, dat die halter mijn gewicht wel kan hebben, was ik ook nog wel opgekomen :p Maar ik geloof dat ik toch, onbewust ofzo, daar al eens naar gekeken heb, en geconcludeerd heb, dat er vanalles en nogwat in de weg zat. Maar ik zal nog eens goed kijken ... Voor volgende week is het echter opgelost en kan ik best aan de stang die ervoor bedoeld is .. Dankzij jou, mijn lieve vriendin espi :D :)
 
Ehhm, eigenlijk hebben wij elkaar ontmoet in het bejaardentehuis...
Waarschijnlijk ook de plaats waar we als laatste terecht komen, en misschien nog wel onze conditie op peil houden door achter elkaar aan te hollen met de rollator grinzzz...

Greetz :dance:
 
Originally posted by wateengedoe2

Hoe bedoel je? Gewoon de halter erin gebruiken als optrekstang?

Ehh.. ja inderdaad zoals Esperantisto al concludeerde ;)
heb 'em welleens voorgedaan zien worden op discovery channel (weet niet zeker of 't op een smith machine was maar lijkt me behoorlijk geschikt ervoor)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Diverin
Ehhm, eigenlijk hebben wij elkaar ontmoet in het bejaardentehuis...
Waarschijnlijk ook de plaats waar we als laatste terecht komen, en misschien nog wel onze conditie op peil houden door achter elkaar aan te hollen met de rollator grinzzz...

Greetz :dance:
Ow, LOL, vast m.b.t. werk dus! Of gingen jullie allebei je oma opzoeken? ;)
 
Back
Naar boven