MuscleMeat

Optrekken voor vrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Slowfellow


Ehh.. ja inderdaad zoals Esperantisto al concludeerde ;)
heb 'em welleens voorgedaan zien worden op discovery channel (weet niet zeker of 't op een smith machine was maar lijkt me behoorlijk geschikt ervoor)
Ik ga zeker kijken morgen, of dat dat haalbaar is :) En daar heeft de sportschooleigenaar dan zo'n 'dure' optrekstang voor gekocht! :D (is vast het goedkoopste ding, beh. dan de dumbbells per stuk)
 
Om eens lekker één van de oudste topics in de vrouwensectie te kicken...

Ik wil ook kunnen chinnen / optrekken!
Op dit moment lukt het me met de assisted-machine om 5 herhalingen te doen op stand 6, morgen stand 5 eens uitproberen...

Wie van de dames gaat de competitie aan? 5x eigen gewicht - puur voor de eer!
 
Om eens lekker één van de oudste topics in de vrouwensectie te kicken...

Ik wil ook kunnen chinnen / optrekken!
Op dit moment lukt het me met de assisted-machine om 5 herhalingen te doen op stand 6, morgen stand 5 eens uitproberen...

Wie van de dames gaat de competitie aan? 5x eigen gewicht - puur voor de eer!

Als ik je een tip mag geven? Om sterker te worden in dit herhalingen bereik, niet te vaak en te snel achter elkaar.
Veel rust tussen de sets pakken en 1x id week voluit en een paar dagen later 70% pakken van datgene dat je op de zware dag gedaan hebt.
Op die manier ben je in no time in staat met eigen BW te chinnen. ;)
 
Als ik je een tip mag geven? Om sterker te worden in dit herhalingen bereik, niet te vaak en te snel achter elkaar.
Veel rust tussen de sets pakken en 1x id week voluit en een paar dagen later 70% pakken van datgene dat je op de zware dag gedaan hebt.
Op die manier ben je in no time in staat met eigen BW te chinnen. ;)

Karma!
Meer tips altijd welkom :D
 
Wij mannen willen anders wel even een kontje geven hoor
 
Ik ga de uitdaging wel aan DW.
Laat het je wel weten wanneer ik in ieder geval 1 x BW kan optrekken. :)
 
Om eens lekker één van de oudste topics in de vrouwensectie te kicken...

Ik wil ook kunnen chinnen / optrekken!
Op dit moment lukt het me met de assisted-machine om 5 herhalingen te doen op stand 6, morgen stand 5 eens uitproberen...

Wie van de dames gaat de competitie aan? 5x eigen gewicht - puur voor de eer!

Misschien een stomme vraag..Ik heb zo'n stok tussen mijn deurposten zitten ..ken ik dat vergelijken met zo'n assisted-machine?
 
euh een stok tss je deur = non assisted chin up?
 
Om eens lekker één van de oudste topics in de vrouwensectie te kicken...

Ik wil ook kunnen chinnen / optrekken!
Op dit moment lukt het me met de assisted-machine om 5 herhalingen te doen op stand 6, morgen stand 5 eens uitproberen...

Wie van de dames gaat de competitie aan? 5x eigen gewicht - puur voor de eer!

Mijn zusje van 14 kan zich 8x optrekken terwijl ze alleen op turnen zit.

Jij als krachtsportster zou daar dus makkelijk overheen moeten gaan.
 
Mijn zusje van 14 kan zich 8x optrekken terwijl ze alleen op turnen zit.

Jij als krachtsportster zou daar dus makkelijk overheen moeten gaan.

Ik voel me (natuurlijk) gevleid, maar moet wel eerlijk toegeven dat ik nog niet zo heel lang aan krachtsport doe, en eigenlijk altijd wel te dik / te zwaar ben geweest. Jouw zusje is dat waarschijnlijk niet...
 
ik doe niet mee, ik trek zulke oefeningen niet ivm mn pols :(
 
ik doe niet mee, ik trek zulke oefeningen niet ivm mn pols :(

Polsen trainen en meedoen!
Nadat ik m'n rechter gebroken heb gehad heb ik er een tijdje mee lopen klooien, nu kan ik weer fatsoenlijke push-ups (ook al zou het mooier zijn als ik ietsie dieper zou kunnen).
Je kunt je pols ook isoleren, dat scheelt ook...
 
Polsen trainen en meedoen!
Nadat ik m'n rechter gebroken heb gehad heb ik er een tijdje mee lopen klooien, nu kan ik weer fatsoenlijke push-ups (ook al zou het mooier zijn als ik ietsie dieper zou kunnen).
Je kunt je pols ook isoleren, dat scheelt ook...

ik heb m 4 keer gebroken.. dezelfde.. op dezelfde plek :(
ik kan niet opdrukken, optrekken etc :(
 
ik heb m 4 keer gebroken.. dezelfde.. op dezelfde plek :(
ik kan niet opdrukken, optrekken etc :(

Isoleren en rustig aan oefeningen doen (met sporttape of dergelijke) - heb ik van m'n fysio gehoord. Wordt langzaamaan echt beter!
 
ik heb al alles geprobeerd.. maar ik krijg er gewoon last van.
mn arm loopt ook niet helemaal recht meer na al die operatie's rechtzetten e.d.
Ik mag nog blij zijn dat het allemaal functioneerd.
 
ik heb al alles geprobeerd.. maar ik krijg er gewoon last van.
mn arm loopt ook niet helemaal recht meer na al die operatie's rechtzetten e.d.
Ik mag nog blij zijn dat het allemaal functioneerd.

Hmmm, lastig. Als je echt pijn hebt, dan niet doen. Je zou natuurlijk straps kunnen proberen. Of had je dat al geprobeerd? Ook een optie is powerhook. Een handschoentje met een haak, die je aan de stang haakt en optrekken maar. ;)
 
Hmmm, lastig. Als je echt pijn hebt, dan niet doen. Je zou natuurlijk straps kunnen proberen. Of had je dat al geprobeerd? Ook een optie is powerhook. Een handschoentje met een haak, die je aan de stang haakt en optrekken maar. ;)

ik zie 't al voor me... captain hook :D
 
Back
Naar boven