Fitness Seller

Optrekstang/grepen bevestigen

Bezoekers in dit topic

nickhguitar

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2010
Berichten
41
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Hi!

Ik heb een korte vraag waarvan ik hoop dat jullie wat info kunnen verschaffen. Ik wil graag een optrekstang thuis bevestigen en de overloop op de zolder is hier perfect voor. Hier lopen dwarsbalken die belastbaar genoeg zijn.

Het probleem is alleen de breedte van de doorloop, deze is 80 a 90 cm. De meeste stangen zijn al veel breder. Nu had ik zelf het idee om ipv een stang hier alleen de grepen neer te hangen. Het probleem waar ik dan tegenaan loop is dat de balken kort onder het plafond lopen waardoor je dus geen ruimte hebt om je echt omhoog te trekken. Een stang zou je nog middels een constructie wat lager kunnen laten hangen waardoor je die ruimte wel hebt.

Hebben jullie tips?
 

Ik ben helaas niet thuis op het moment van typen, maar de situatie is eigenlijk zo simpel als beschreven. het is een hal (doorloop) van ongeveer een 90 cm breed (uiterlijk een meter wellicht), met daarboven enkele dwarsbalken van hout. Deze dwarsbalken ondersteunen uiteraard het plafond, dus als ik daar een stang aan bevestig zit ik eigenlijk al meteen aan het plafond. Een ander probleem is de breedte van de gang, de meeste optrekstangen zijn toch al snel 1.20/1.30 breed.
 
Tja ik heb mijn stang in een deurkozijn zitten, dat had wat mij betreft wel wat breder gemogen.
Maar ja het werkt op zich wel.

Ik heb een optrekstang die je in en uit kunt draaien.
Idd moet je ongeveer 30 cm onder het plafond blijven, tja roeien met de riemen die je hebt.
 
Barbarian Chin-Up Bar wellicht zoiets een idee? Staan meerdere vergelijkbare op hun site.
Deze kan je aan het plafond etc ophangen namelijk. Wordt alleen wel lastig aan één balk want die zijn natuurlijk nooit breed genoeg...
 
Kan je niet aan elke kant van de gang een balkje [staander] tegen de muur boren en op de kopse bovenkant een uitsparing maken voor een stang.
Een stang van die breedte is vast wel zelf te maken.
 
Barbarian Chin-Up Bar wellicht zoiets een idee? Staan meerdere vergelijkbare op hun site.
Deze kan je aan het plafond etc ophangen namelijk. Wordt alleen wel lastig aan één balk want die zijn natuurlijk nooit breed genoeg...

Zoiets en dan in de lengte van de gang monteren.
 
IMG_2076.JPG
 
Optie zoals ik bij broer heb gemaakt
 
Je zult zelf iets moeten maken, bij mij thuis een optrekstang gemaakt die tussen de balken zit.
 
Zoals bij mij thuis
 
En je zou potentieel ook nog ringen kunnen ophangen aan haken, kan je ze ook nog laag hangen voor dips, horizontal rows, etc. Of zelfs een trx.
 
Back
Naar boven