MuscleMeat

Opvoeren van dagelijkse voeding

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Hoe meer je wilt groeien hoe meer je zal moeten eten. Hoe doen jullie dit? Proberen jullie elke week wat meer te eten? En houden jullie rekeningen met de verhouding tussen vetten, eiwitten en koolhydraten?
 
Geleidelijk aan, van een droogtrain dieet naar een bulk dieet bijv. dat gaat niet van de ene op de andere dag, paar weken opbouwen tot je steeds meer honger krijgt.
beginnen met kleine maaltijden 6-8 x per dag en dan steeds meer gaan eten per maaltijd.
Verhouding ongeveer bepalen wanneer je het schema maakt ratio van 50-30-20 doe ik meestal.
 
Het heeft mij ongeveer 4-5 weken gekost om van een normaal (3 maaltijden per dag) naar 6 maaltijden te gaan. Je lichaam zal ook de tijd moeten krijgen om er aan te wennen.
 
Met die meerdere keren per dag eten val ik dus juist van af. Ook al eet ik dan per dag veel meer.
Als ik in 1 x smiddags veel eet kom ik als een gek aan. Maar als ik om de 2 uur ga eten dan word ik lichter ???
Klinkt misschien vaag, kan er ook niks aan doen.
 
Originally posted by arievh
Met die meerdere keren per dag eten val ik dus juist van af. Ook al eet ik dan per dag veel meer.
Als ik in 1 x smiddags veel eet kom ik als een gek aan. Maar als ik om de 2 uur ga eten dan word ik lichter ???
Klinkt misschien vaag, kan er ook niks aan doen.

Meerdere maaltijden per dag, schroeven je stofwisseling op. Dit is alleen maar goed, betekend dat je dus nog meer kan eten!!! Goed nieuws toch? Gewoon stap voor stap de grens opzoeken.:D
 
Aha dat moet ik dus niet hebben.
Mijn stofwisseling is al hoog. Dan maar weer terug naar 3 x per dag eten :) dan zit ik hopelijk zo weer op me oude gewicht :D
 
ipv. 3x per dag gaan eten moet je gewoon de hoeveelheden opvoeren in je 6x per dag schema, komt een punt waarop je zwaarder gaat worden..
 
FOUT!

Originally posted by arievh
Aha dat moet ik dus niet hebben.
Mijn stofwisseling is al hoog. Dan maar weer terug naar 3 x per dag eten :) dan zit ik hopelijk zo weer op me oude gewicht :D

FOUT! Gewoon meer cals eten bij de 6 maaltijden! Dat is de enige truc. Als je weer terug gaat vallen naar 3x per dag eten zullen je resultaten zeker achteruit gaan! Maar van de situatie gebruik, en stop jezelf vol met eten :thumb:
 
FOUT! Gewoon meer cals eten bij de 6 maaltijden! Dat is de enige truc. Als je weer terug gaat vallen naar 3x per dag eten zullen je resultaten zeker achteruit gaan! Maar van de situatie gebruik, en stop jezelf vol met eten

Ja maar ik eet nu dus 2 x zoveel als eerst maar word er dus lichter van. Dus ik zou ongeveer gewoon 4 a 6 x zoveel moeten eten denk ik :s
 
Yup,
MEER ETEN,
altijd en overal voedsel bij je hebben.
Sla geen maaltijd over.
Post je huidige voedings schema een keer.
 
LOL.. mensen zoals Diver, die veel extreem gefietst hebben zullen er geen moeite mee hebben 6x per dag te eten.
Je eet dan continu de hele dag door, tenminste dat is de bedoeling.. deed ik natuurlijk nooit!
Jullie klagen over 6x.. nou ik moet leren elke 30-45 min een beetje te eten tijdens toertochten en lange ritten.. dat is pas een opgave!
 
Nou ik kan gerust de heletijd door eten (brood) alleen ik werd dus lichter als ik vaker ging eten.
Maar ik moet mijn voedings schema nog steeds maken :D want ik pruts nu maar wat en krijg te weinig binnen.
Het is voor mij zeer moeilijk om aan een schema te houden omdat ik soms de ene dag ineens aardig wat kan eten en dan soms een dag waarop ik amper trek in iets heb (Klinkt een beetje tegenstrijdig met de bovenste zin :rolleyes: )
Maar ja kijk maar eens naar de tijd dat ik dit bericht heb getypt, dat verklaard denk ik wel een hoop :D
 
probeer eens iets meer vet in je voeding, probeer eens een 50/25/25 verhouding
 
Ik moest zelfs iedere 45 min eten tijdens een wedstrijd en dat valt niet mee hoor om met 50 km per uur je voeding uit een zakje te peuteren terwijl er meer dan 100 man om je heen fietst. Maar als je het een keer vergeet en je krijgt een hongerklap dan leer je snel voor de volgende keer. Meeste nadeel vond ik het ademhalen en kauwen slikken op hetzelfde moment.
 
Originally posted by arievh
Met die meerdere keren per dag eten val ik dus juist van af. Ook al eet ik dan per dag veel meer.
Als ik in 1 x smiddags veel eet kom ik als een gek aan. Maar als ik om de 2 uur ga eten dan word ik lichter ???
Klinkt misschien vaag, kan er ook niks aan doen.

Sorry guys ik denk toch dar Arievh enigszins gelijk heeft.

Ik heb net een week achter de rug waarbij ik steeds op mijn werk moest zijn en nauwlijks kon eten (de moeite heb genomen om veel te eten) en niet heb getraind. Ik deed een (theorie)training op mijn werk en begon steeds om 12 uur.

Ok dus ik begon eerst met het ontbijt, Brinta... Op mijn werk was
de lunch om 4 of 5 uur, dat waren 3 bolletjes, een appel, een pakje melk (0.25) en een pakje yoghurt (verder heb ik niks gegeten).

Vervolgens was ik pas om 20.30 uur thuis om te eten, dus thuis ging ik lekker eten (gewoon avond eten, wat de pot schaft).
Je begrijpt dat ik veeeeeel te weinig calorieen binnen heb gekregen, MAAR mijn gewicht is toch +- HETZELFDE gebleven.
Ik woog eerst ongeveer 70kg en nu weeg ik dat nog steeds, maar ik vind zelf; iets meer geript. Ik ben zelfs over de 70 maar ik weet niet of ik dat hiervoor ook al was.

Dus ik weet niet of jullie gelijk hebben; maar 2 mensen hebben nu iig iets ervaren dat bij 'meerdere' keren p/d eten je niet betere resultaten hoeft te halen.

Dit is erg frustrerend, eerst doe ik m'n best om hardstikke veel te vreten en ik kom geen ene moer aan en nu eet ik een week haast niks en blijf ik op mijn zelfde gewicht???
 
dus zoveel calorieen heb je nodig om op hetzelfde gewicht te blijven...

Als je meerdere maaltijden neemt en lichter wordt, dan eet je dus gewoon te weinig calorieen... Dat betekent dus gewoon dat je nog meer moet gaan eten. Zo simpel is het...
 
Je lichaam kan maar zeg maar 40 gram eiwit per keer opnemen. Zou je dus maar 3x eten, dan krijg je dus maar 120 gram eiwit binnen, waar je lichaam iets aan kan doen.
120 gram eiwit=480 calorieen
Zou je daarbij, laten we zeggen, per maaltijd 120 gram koolhydraten naar binnen krijgen en 20 gram vetten is dat allemaal bijelkaar zo'n 2500 calorieen, en dat is dus echt te weinig!!!
 
Tja daar zit inderdaad wel iets in, ik krijg dus ook veel te weinig eiwitten binnen.

Ik vond het alleen vreemd dat ik niet in gewicht minderde terwijl ik a niet trainde deze week en b veeeel minder at dan normaal.

Anyway ik ga weer terug naar al dat eten, ik merk wel dat het beter is maar ik had een grotere gewichtsafname verwacht omdat ik dus minder at dan normaal. Next week is bulking time, en ook lekker eten met kerst :D
 
dan kan je er toch een eiwit supplement bijnemen Bouwer?
doe ik ook, 's ochtends en 's avonds een eiwit shake, toch weer zo'n 70gr eiwit
 
Back
Naar boven