XXL Nutrition

Opvoeren van dagelijkse voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat je stofwisseling sneller wordt met vaker eten is helemaal waar. In het verleden viel ik altijd het meeste af als ik lichamelijk heel actief was en tegelijkertijd heel vaak at.
het meeste ben ik afgevallen toen ik ooit van mezelf 100 km per fietsdag moest rijden en bijna zonder pauze 3 weken ben doorgefietst in Australië.. ik was eindelijk op 'ideaalgewicht' maar had heel veel spiermassa verloren omdat ik nog vis-vegetariër was en er geen vis te koop bleek te zijn.. op het laatst at ik elke 1-1,5 uur en viel zowat van de graat omdat ik geen kracht meer over had..

Niet het meest geschikte dieet dus..
Daarom, allereerst zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt, dan dat je de broodnodige vetten binnenkrijgt (noten, kaas, olijfolie) en vervolgens stapel je daar de KH bovenop.. niet vaak genoeg eten en dan nog eens te weinig eiwitten eten en wel KH betekent dat je gewoon moddervet wordt. Daar weet ik alles van :(
Ik heb gisteren trouwens nog gelezen dat dit je door daarnaast ook nog eens veel en langzame cardio-oef te doen al helemaal snel aankomt....

HIER HET RECEPT voor wie spieren wil verliezen en vet er bij wil hebben :D.

1. Protein intake got cut way down. Protein intake while dieting is important in retaining lean body mass (LBM), aka muscle. When it diminishes, there is an increased likelihood of muscle catabolism (breaking-down).
Carb intake went up and fat intake went down. At this point we had the classic late 80s/early 90s diet. Which, as people learned through experience, ate through LBM like wildfire, especially when combined with...

2. Endurance cardio. Lots. Low-intensity endurance cardio is all about catabolism. Ever notice that marathon runners look like dried out string beans, while sprinters look like lean, healthy race horses? Not accidental. Part of it is a result of self-selection of body types, but a lot of it has to do with training. And low-intensity endurance cardio is the express bus to Catabolism City. Boring as hell, unfortunately, but R gamely hopped on the stationary bike with a good book for 30-60 minutes, 4 times a week.

3. no weight training
 
ik begin zelf automatisch meer te eten.. eet nu bijna 1 kg kwark per dag.. eerst de helft. ook wat meer melk drinken eitjes eten. en vanaf volgende week begin ik met eiwitshake en creatine dus ik eet steeds en steeds meer :D
 
over die eitjes gesproken he... :)

ik eet elke dag 6 eieren waarvan 6 eiwit en 1 eigeel...
dan krijg je toch niet al teveel cholestrol en vet binnnen als ik 't goed heb?
 
wel potverdrie.. eigeel is niet erg en daar zit zowel de smaak als veel eiwit=proteïne in.
Ik eet 3-6 eieren per dag en ga echt niet die lekkere eidooiers weggooien.. ben je nu helemaal besodemieterd?

En vetten heb je echt heus waar nodig, van KH word je juist dik en van transvetzuren krijg je kanker..
Je eet toch wel alleen boter en olie? Geen m-a-r-g-a-r-i-n-e.. toch?

Espi
 
Je hebt goeie en slechte cholesterol.... die in eieren vallen heus wel mee. Alleen als je al van jezelf een super slechte cholesterol niveau zou hebben..
Trouwens, ik lees van veel mensen die veel eiwit/vet eten, dat hun cholesterol-niveau verbetert.. mits ze dus vnl. onverzadigde vetten eten..

Wel belangrijk om als je het kunt betalen om gras-eieren te eten, die zijn beter dan legbatterij-eieren.. niet wegens ethische redenen, maar die smaken niet alleen beter, maar zijn ook gezonder.

.............................................

Hier een artikeltje:

Chickens that are raised in areas where they can range and eat vegetables, grass, insects and a small amount of corn have a higher amount of Omega 3’s in their eggs. For example:

In range fed chicken eggs, Omega 3’s are 5 and Omega 6’s are 1.

In confinement raised chickens, Omega 3’s are 1 and Omega 6’s are 20.

The eggs of range fed chickens have a higher number of Omega 3’s than Omega 6’s. This means they would be very good for you, and could even help lower cholesterol levels in your body. Flax seed is high in Omega 3's and is a great feed source to boost Omega 3's in the meat and eggs of chickens.

Beware of labeling. For example, an animal raised on "Organic Feed" still may not have a healthy ratio of Omega 3 to Omega 6 fatty acids present in the meat. This is because even organically raised grains do not have healthy levels of Omega 3 fatty acids present. Fish is high in Omega 3's but so many of our water sources are contaminated with Mercury that it may be safer to eat Pastured Meats.

................
1 Cholesterol is not a deadly poison, but a substance vital to the cells of all mammals. There are no such things as good or bad cholesterol, but mental stress, physical activity and change of body weight may influence the level of blood cholesterol. A high cholesterol is not dangerous by itself, but may reflect an unhealthy condition, or it may be totally innocent.

2 A high blood cholesterol is said to promote atherosclerosis and thus also coronary heart disease. But many studies have shown that people whose blood cholesterol is low become just as atherosclerotic as people whose cholesterol is high.

3 Your body produces three to four times more cholesterol than you eat. The production of cholesterol increases when you eat little cholesterol and decreases when you eat much. This explains why the ”prudent” diet cannot lower cholesterol more than on average a few per cent.

4 There is no evidence that too much animal fat and cholesterol in the diet promotes atherosclerosis or heart attacks. For instance, more than twenty studies have shown that people who have had a heart attack haven't eaten more fat of any kind than other people, and degree of atherosclerosis at autopsy is unrelated with the diet.

........................
Dus maak je geen zorgen over eidooiers!

Espi, die het kerstverblijf bij broerlief een dagje uitstelt.. hij was zo lief om aan te bieden me op te halen, dan kan ik keto-kerstinkopen doen in Wageningen en nog snel ff een laatste maal naar de sportschool.. (ma en di trainingen in 1 dag proppen)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Je hebt goeie en slechte cholesterol....

Originally posted by Esperantisto
There are no such things as good or bad cholesterol,

lol.. :P
nah jah, ik ga er wel wat meer over opzoeken wat betreft die eierenen, maar ik houd 't toch voorlopig op 6 eiwit en 1 dooier, aangezien ik er een aantal heb gezien die dit ook hanteren...
 
Het is gewoon zo klaar als een klontje, mensen met een echt hoge stofwisseling moeten beginnen met 3 maaltijden als je niet gewend bent veel te eten. Die maaltijden moet je groter maken totdat je denkt dat kan ik niet in 1 x wegstouwen, dan voeg je een maaltijd toe en verdeel je de hoeveelheid van die 3 over 4 maaltijden. Die grootte per maaltijd ga je ook weer opvoeren, totdat je weer het prop kots effect hebt. Zo ga je door tot minstens 5 of 6 maaltijden.

Suuk6
 
paar dingen die ik heb gevonden... :)

Verschillend uitzicht, dezelfde inhoud

Je hebt de keuze tussen witte, bruine en blauw-groene eieren. De kleur van de schaal wordt bepaald door het ras van de legkip. De samenstelling vertoont daarentegen weinig variatie. Een ei bestaat voor ongeveer 74 % uit water en voor ongeveer 12 % uit eiwitten van een goede kwaliteit. Daarom kan een ei gerust eens een portie vlees of vis vervangen. Ook het vetgehalte is relatief constant: namelijk 9,8 g per 100 g ei. De hoeveelheid vet concentreert zich voornamelijk in de eidooier. Het wit van ei bevat slechts sporen vet. Daarnaast is een ei een goede bron van de vitaminen A, D, E en K, de vitaminen van de B-groep en ijzer.


En hoe zit het met de cholesterol?
Het wit van ei bevat geen cholesterol, de eidooier wel, namelijk ongeveer 200 mg ongeacht de afkomst van het ei. Vormt dit een reden om eieren te verbieden? Neen, in een evenwichtige voeding is er plaats voor 3 eieren per week. Kamp je met een cholesterolprobleem, let er dan vooral ook op de inname van verzadigde vetten via je voeding te beperken. We vinden deze vooral in vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast en allerhande vette en zoete snacks en tussendoortjes.

Wondereieren?
Tot nu toe waren alle pogingen om een ei met minder cholesterol te ontwikkelen weinig succesvol. De enige manier om een ei met minder cholesterol te bekomen is de dooier kleiner maken. Hierop steunt dan ook de bewering dat de kleine blauw-groene eieren van het Zuid-Amerikaanse kippenras Araucana maar weinig cholesterol bevatten. Een ei dat slechts de helft van een gewoon ei weegt, bevat uiteraard minder cholesterol.

De vetsamenstelling van een ei veranderen kan wel. Door zeealgen toe te voegen aan het voeder van de kippen heeft men eieren bekomen met 5 maal meer DHA (docosahexaeenzuur). Dit vetzuur komt vooral voor in vis en zou bescherming bieden tegen hart- en vaatziekten. Als je weinig of geen vis eet, kan je dus je consumptie van dit vetzuur eventueel opkrikken met af een toe eens een DHA-ei. Ook in deze eieren zit echter nog evenveel cholesterol. Ze onbeperkt gebruiken is dus evenmin toegestaan.

Bron: Nice


In de VS is men er in geslaagd om de negatieve verhalen omtrent cholesterol om te buigen in positief nieuws over de voedingswaarde van eieren. De nieuwste onderzoeksresultaten laten zien dat bij een consumptie van één ei per dag de verhouding tussen goed en slecht cholesterol niet wijzigt. De Amerikaanse Heart Association heeft nieuwe richtlijnen uitgegeven waarin staat dat één ei per dag is toegestaan (an egg a day is ok!). Daarnaast kan met de nieuwe inzichten van Amerikaans onderzoek gezegd worden dat een ei een functional food op zich is; niet alleen vanwege de aanwezige vitamines en mineralen, maar ook door de aanwezigheid van belangrijke stoffen als luteïne en choline.

Choline is van belang voor het functioneren van zenuwcellen, als bron voor acetylcholine. Choline speelt daarnaast een belangrijke rol in de ontwikkeling van de hersenen, het geheugen en voorkomt Alzheimer.Een ei bevat 215 mg choline (vooral in de dooier). Twee eieren voorzien in de aanbevolen dagelijkse behoefte.

Bron: http://www.ei-info.nl/


dus 1 a 2 eidooiers per dag lijkt me wel goed... :)
en 6 eiwitten per dag + 2 eidooiers is toch weer zo'n 30 gr. eiwit.. :D
 
Back
Naar boven