Fitness Seller

opwarmen of niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicolazio

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2005
Berichten
92
Waardering
0
Heb vraagje , als ik ga trainen doe ik altijd eerst ff 5 min heel rustig roeien of cross trainer als opwarming,omdat het schijnt dat dat essentieel is .

Maar is opwarmen nodig echt of kan je ook effe met licht gewichtje beginnen als opwarming of best ff al je spieren gebruiken met lichtjes roeien???

thanks alvaslt
 
is niet echt nodig nee ... ikzelf doe gewoon 1 of 2 setjes rustig aan, dan daarna een (voor mij) groot gewicht
 
Het enige wat je bereikt met cardio voor de training is dat je jezelf vermoeit, en je dus onder je kunnen presteerd bij de krachttraining zelf. Als opwarming volstaan 2 setjes met een relatief laag gewicht bij de oefening waarmee je start (compound) en voor de rest 1 setje of direct knallen (zo doe ik het).
 
als ik echt koud heb doe ik zeker cardio. als ik geen koud heb ook soms (2-3 minuutjes) maar dat stelt niet veel voor
 
Mensen die cardio doen om voor de training op te warmen zijn triest.
 
Mars zei:
Mensen die cardio doen om voor de training op te warmen zijn triest.

triest? ik doe het nu zo al van de eerste dag dat ik train en heb nog geen enkele blessure gehad. omdat ik dit blijf doen ben ik triest?
 
calibre zei:
triest? ik doe het nu zo al van de eerste dag dat ik train en heb nog geen enkele blessure gehad. omdat ik dit blijf doen ben ik triest?


Hap hap
 
calibre zei:
triest? ik doe het nu zo al van de eerste dag dat ik train en heb nog geen enkele blessure gehad. omdat ik dit blijf doen ben ik triest?

Ja want je kan ook gewoon opwarmen met de oefening die je gaat doen.
En dat jij cardio gebruikt om op te warmen zegt niet veel over blessure leed.
 
calibre zei:
triest? ik doe het nu zo al van de eerste dag dat ik train en heb nog geen enkele blessure gehad. omdat ik dit blijf doen ben ik triest?
Mars hangt gewoon een beetje veel rond op GetBig, kan hij ook niks aan doen. Gewenning treed nu eenmaal vlug op.
 
andrew zei:
Mars hangt gewoon een beetje veel rond op GetBig, kan hij ook niks aan doen. Gewenning treed nu eenmaal vlug op.

Zo is het, zal het weer denk ik ook zijn.
 
Van 5 minuten rustig cardioën wordt je echt niet zo moe dat je niet meer voluit zou kunnen knallen met trainen, dan zou je ook niet op de fiets naar de gym mogen gaan.
Als je dat trouwens doet kun je cardio idd achterwege laten en gewoon een paar opwarmsetjes doen.
Hetzelfde geldt voor mij als ik rechtstreeks van mijn werk kom waar ik fysiek bezig ben, dan is mijn lichaam ook warm.
Maar als ik s'morgens van thuis kom en koud uit de auto de gym binnenstap, dan ga ik echt wel ff cardioën om mijn stofwisseling en bloedsomloop te stimuleren.
 
Powerblade zei:
Van 5 minuten rustig cardioën wordt je echt niet zo moe dat je niet meer voluit zou kunnen knallen met trainen, dan zou je ook niet op de fiets naar de gym mogen gaan.
Idd, alles wordt hier imo wat uit proportie getrokken.
5 minuten cardio gaat echt geen wezenlijk verschil uitmaken op je prestaties hoor...
 
Mars zei:
Ja want je kan ook gewoon opwarmen met de oefening die je gaat doen.
En dat jij cardio gebruikt om op te warmen zegt niet veel over blessure leed.


zeg toch ook niet dat het beter is? zeg gewoon dat ik het zo doe en er me goed bij voel.
 
calibre zei:
zeg toch ook niet dat het beter is? zeg gewoon dat ik het zo doe en er me goed bij voel.

Dan moet je het zeker doen, maar je kan beter je energie sparen voor de training denk ik dan.
 
Ik doe alleen twee warming-up setjes voor de betreffende spiergroep
 
Back
Naar boven