MuscleMeat

Opwarmen UB/LB schema, alleen bij begin?

  • Topic starter C6DL
  • Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 865
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

C6DL

Cool Novice
Lid geworden
14 jan 2015
Berichten
194
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Ik volg al een tijdje een ub/lb schema.
Wat ik me afvraag hoe je het beste de opwarming kan verzorgen binnen dit schema.
Ik warm eigenlijk alleen de 1e oefening op, om alle andere oefeningen meteen op 95% aan te vliegen.

Zoals ik het momenteel aanpak,
is de 1e oefening (BP bij upperbody), en SQ of DL bij lowerbody)
beginnen met lege stang 20 herhalingen, vervolgens 50% gewicht 10 herhalingen, en dan dan voluit op 3x8.

Bij UB betekent dat dus dat de flys, pullup, row, triceps en biceps allemaal zonder opwarming gaan en voluit meteen.

Mijn redenatie hierachter is dat bij de 1e oefeningen de andere spieren ook wel warm genoeg zijn omdat je deze ook meepakt. En naar mate de sessie volgt is de rest verder opgewarmd.

Hoe doen jullie dit bij een specifiek ub/lb schema?
 
Ik warm alles op gwn rustig setje eerst en dan naar werksetjes toe. Doe je dat niet dan is het wachten op blessures. Voordat ik start met hele training wat armen draaien en beetje met stang werken/band werk.
 
Dat ligt toch helemaal aan de gewichten die je gebruikt. Een setje van 10x20kg en een set van 10x op 50% van je werkgewicht gaat echt niet werken als je bijvoorbeeld met 150 KG staat te deadliften. Gewoon rustig opbouwen dus met compounds zoals ijzer ook zegt.

Zoiets als dit, voor bijvoorbeeld squats:
10x20
5x40
3x60
2x80
3x8x100

Bij isolatiemeuk zou ik goed kijken naar wat je ervoor al hebt gedaan, heb je je rows al met opwarming gedaan, dan hoef je waarschijnlijk niet meer op te warmen voor je bicep curls (tenzij je zoals sommigen hier setjes met 70 KG curled...).
 
Ik warm alles op gwn rustig setje eerst en dan naar werksetjes toe. Doe je dat niet dan is het wachten op blessures. Voordat ik start met hele training wat armen draaien en beetje met stang werken/band werk.

Correct dat zou ik normaal ook doen.
Alleen met een ub/lb ben je toch al warm van de oefening ervoor?
 
Ik draai een UB/LB en omdat ik UB met borst begin doe ik wat warm up setjes licht op een chest machine en pec deck, 2 om 2 om precies te zijn, na mijn eerste oefening banken volgt bend over row, het eerste setje een kale bar en daarna de plakken erop gelijk de werk sets. Je bent inderdaad al wat warmer door de eerste oefening.
Bij elke volgende oefening doe ik zelf het eerste setje wat lichter met een gewicht waarmee ik 15 a 20 reps zou kunnen maken, dit puur om body & mind te laten weten "dit komt eraan" en vanaf het tweede setje is het dan game on.
 
Correct dat zou ik normaal ook doen.
Alleen met een ub/lb ben je toch al warm van de oefening ervoor?
Als jij squats doet ben je niet warm voor benchpresses. Spiergroepen zijn niet gerelateerd genoeg daarvoor om dat zo te stellen.
 
In een UB/LB zitten squats niet in de UBdag en borst.
Ja dat is ook zo. De vergelijking is wat extreem maar geldt ook in mindere mate voor borst rug oid. Kzou gewoon lekker opwarmen met lichte set en nooit 90% erin rammen iig:) row is weer anders dan een pull bench is weer anders dan met dumbells benchen gwn een klein opwarm setje op 40% nadat je je eerste oefening hebt gedaan voor de spiergroep die je start.
 
Laatst bewerkt:
Het warm hebben vs. het opwarmen van je verschillende spieren...

Zijn 2 hele verschillende dingen! :)
 
Het warm hebben vs. het opwarmen van je verschillende spieren...

Zijn 2 hele verschillende dingen! :)
Precies. Specifiek opwarmen is voor sommige oefeningen erg belangrijk. Als je op LB day eerst squat en daarna RDL's doet dan moet je voor beiden opwarmen.
 
Ik doe alleen bij ub mijn eerste oefening, benchpress, met opwarmsetjes. Daarna ga ik gewoon door, werkt prima.

Vaak in mijn oefeningen voel ik een beetje wat ik qua gewicht kan. Zelfde gewicht als vorige keer, dan pr set en dan nog even aankijken wat lukt . Werkt prima :D
 
Back
Naar boven