Ano_290122
Dutch Bodybuilder
- Lid geworden
- 3 apr 2011
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 9%
Vandaag besloot ik borst te gaan trainen en te beginnen met plat bankdruk.
Ik voelde mijn rechter borstaanhechting (tussen borst en schouder) heel erg oprekken.
Nadat ik het voelde, stopte ik direct met m'n set en ook met de oefening.
Wel heel apart dat het met dit gewicht al gebeurde, want moest nog 20kg hoger gaan.
Elke oefening erna met lichtgewicht voelde ik al dat het heel stijf en ook wat pijnlijk aanvoelde.
Heel mijn training en mood verpest.. Werd zo depressief dat ik dacht dat ik nooit meer kon trainen. Maar dat is natuurlijk niet het geval
Mijn opbouw:
20x stang
20x stang
10x 60kg
10x 60kg
8x 100kg
8x 120kg (laatste rep 10seconde paused)
5x 140kg reps schoten omhoog, maar bij de 4e rep voelde ik het opeens en besloot 1 rep erna te stoppen.
Tussen elke set (ook opwarmsets) zet ik lichte rek op mn borst. (verend rekken).
Mijn vraag:
Hoe warmen jullie altijd op voor dit soort vrij blessuregevoelige oefeningen?
Ik voelde mijn rechter borstaanhechting (tussen borst en schouder) heel erg oprekken.
Nadat ik het voelde, stopte ik direct met m'n set en ook met de oefening.
Wel heel apart dat het met dit gewicht al gebeurde, want moest nog 20kg hoger gaan.
Elke oefening erna met lichtgewicht voelde ik al dat het heel stijf en ook wat pijnlijk aanvoelde.
Heel mijn training en mood verpest.. Werd zo depressief dat ik dacht dat ik nooit meer kon trainen. Maar dat is natuurlijk niet het geval
Mijn opbouw:
20x stang
20x stang
10x 60kg
10x 60kg
8x 100kg
8x 120kg (laatste rep 10seconde paused)
5x 140kg reps schoten omhoog, maar bij de 4e rep voelde ik het opeens en besloot 1 rep erna te stoppen.
Tussen elke set (ook opwarmsets) zet ik lichte rek op mn borst. (verend rekken).
Mijn vraag:
Hoe warmen jullie altijd op voor dit soort vrij blessuregevoelige oefeningen?