AndroidHealthClinic

Opwarmen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
Ik was eens benieuwd welke gewichten en reps jullie gebruiken om op te warmen bij compound oefeningen!

zo doe ik het zelf :

SQUAT

70kg *5
100kg *3

daarna meestal 120kg of 130kg, en kan ik aan mijn worksets beginnen


Bench

60kg *5
90/100kg *3

die 90 of 100 hangt af van mijn worksets... als mijn worksets beginnen met 110, ga ik 90kg nemen. is zijn de worksets tussen de 115 en 125 kg, dan neem ik 100kg


Deadlift

120kg *2

meestal is dit zelfs geen opwarming, maar gewoon om de oefening te doen.




als ik wedstrijden doe is het ook zo een beetje... zals vorige keer heb ik dit gedaan :

squat :

70-100-120 pogingen : 150-180-210

29 maar zal ik het zo doen :

70-100-130 pogingen : 160-185-210












hoe warmen jullie op en waarom?
 
Originally posted by Spike
.... hoe warmen jullie op en waarom? ....

Gebruik de eerste oef van een routine meestal met een lichter gewicht en hoge reps als opwarming.

Waarom ? om de boel niet gelijk af te af te laten scheuren.

Groet Smalluser :thumb:
 
Nee, ik zit eerder in een lagere rep range wat opwarming betreft omdat ik vind dat wanneer je 12 of 15 reps gaat doen je spier redelijk snel vermoeid of toch niet zo'n lekker gevoel geeft om aan de worksets te beginnen. 6 reps is voor mij vaak voldoende maar wel met gevoel dus niet snel wat trekken en gooien.
Ja die waarom ligt voor de hand...blessures vermijden maar ook om gevoel te krijgen. Als je meteen zwaar begint dat kan je niet gecontroleerd bewegen omdat je de bewegingsbaan weer even moet herhalen.
 
ik denk dat het ergste is om veel reps te blijven doen... wordt je gewoon sneller vermoeid en het heeft geen nut.

verder zie je venten die zo eerst licht doen, 50% van hun werksets, dan voor 20 reps en dan onmiddellijk overgaan naar hun worksets. dat vind ik ook even slecht en nutteloos...

ben je beter van iets hoger te beginnen misschien een setje ertussen te doen om te voelen, en de reps laag te houden.
 
Ik bouw ook gradueel op totdat ik aan mn werkset(s) zit.
Waarom ik opwarm? Omdat ik uit ervaring gemerkt heb dat door niet meteen zwaar te nemen maar dit op te bouwen, je meer gewicht kan nemen.
 
mijn opwarming

bv. squat

1ste set : 5*60
2de set : 5*60
3de set : 80
4de set : 100

dan begin ik maar te tellen

bij ander oefeningne is het ingeveer hetzelfde
behalve bij kleinere
 
Back
Naar boven