AndroidHealthClinic

Opwarming en Beurten voor 29 Maart

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
zoals jullie weten warm ik op met lage repetities en niet teveel sets. ik ga jullie hier mijn eerste gedacht geven voor de wedstrijd.


SQ :

Opwarming
70*4
100*2
130*1

Beurten
160
185
210

dus ik werk met sprongen van 30kg voor mijn opwarmingen. Daarna schakel ik over naar telkens 25kg na mijn eerste poging.
30-30-30-25-25


BE :

Opwarming
70*4
100*2

Beurten
120
130
140

Hier doe ik weer een sprong van 30kg tijdens mijn opwarming. daarna begin ik mijn poging met telkens 10kg ertussen. ik zal tegen dan een bankdrukpak hebben, dus we moeten zien of ik de borst wel raak met 120. normaal zou het nipt moeten zijn.
30-20-10-10


DL :

Opwarming
100*3
130*1

Beurten
160
185
200

Hier heb ik effe getwijfeld... ik had eerst het volgende in men hoofd : 100-130-150---170-190-200
maar dit werd een probleem omdat ik dus een extra opwarmingsset zou nodig hebben. en dat zie ik niet zo graag... ook zou ik dan hoger moeten beginnen op mijn eerste beurt (wat ik niet graag heb), EN zou ik kleinere gewichtssprongen moeten doen, wat ik ook niet zag zitten... daarna is het me oppeens te binnen geschoten, begin toch 10kg lager man! dan is het slechts een sprong van 30kg naar 160, en heb je ruimte vrij voor 185kg deadlift (veilig spelen) en kan je nog altijd 200 pogen.
30-30-25-15






Zo, wat denken jullie ervan?
 
ik ben er een week helemaal uit geweest wegens familiale redenen. Ik zal maandag de draad terug proberen op te pikken.

ik heb nog nooit gelet op mijn opwarming, ik weet wel de cijfers waarmee ik opga.

Squat:
220 - 240 - ?

bench press
160 - ? - ?

Deadlift
210 - 240 - ?

bij een ? hangt het gewicht af van de vorm van de dag.
 
aha, ja ik let daar allemaal op, ivm met tijd en zo...

ik zou met bench misschien iets lager beginnen? 150 of zo, ben je zeker dat je een goed gewicht hebt, en nog kracht over hebt voor een goede 170 of zo...


al mijn gewichten staan nu al vast omdat dit doelen zijn die ik nu wil bereiken, meer dat is voor later.
 
normaal zal ik 160 duwen en stoppen om mijn schouder te sparen. maar ik zal het wel zien op de dag van de wedstrijd.
ik heb deze week terug 5x130 geduwd zonder pijn en dan gestopt maar merkte wel dat ik nog steeds minder kracht heb in mijn gekwetste schouder
 
soms is het goed wat gas terug te neme ;)
 
Ik vind het tijdverspilling..

Je moet de getallen tijdens je beurten zo klein mogelijk houden. als je dan de mist in ga, dan heb je in iedergeval een niet te groot punten verschil met je doel.

niet meer dan 10kg verschil in de beurten..

en in de training de laatste 2 sets maar 1 herhaling, zodat je went aan de max kracht explosie en de laatste warming up beurt eindingen met 10kg onder de begin beurt.

dus ik zou dit doen :
SQ

Warming up :

legestang 8 her
70kg 5 her
120kg 3 her
150kg 1 her
180kg 1 her

Beurten
190kg
200kg
210kg


BE

warming up :

lege stang 8 her.
70kg 3 her
90kg 1 her
110kg 1 her

Beurten
120kg
130kg
140kg


DL

warming up :

70kg 5 her
120kg 3 her
170kg 1 her

Beurten:
180kg
190kg
200kg



als je dit doet en je ziet dat het lekker gaat kan je zelfs nog veroorloven om je derde beurt als tweede te doen..
Er is ook minder angst bij de gewichten omdat je kleinere stapjes maakt.. Zo doe ik het..
 
Laatst bewerkt:
ja ik snap wat je bedoelt, maar ik werk echt beter met weinig opwarmen, lege stang en zo dient echt tot niets.

over die kleine verschillen, dat zou je kunnen doen als je veel mensen hebt die meedoen, omdat je langer kan uitrusten. maar mij geeft het juist vertrouwen (en behoud ik meer kracht) als ik laag open en grotere sprongen doe.



overigens ga ik mijn bank aanpassen (heb een bankdrukpak gekocht, eindelijk!).

beurten zullen 130/140/150 zijn.



ik ga die kleine gewichtsprongen gebruiken tijdens de Kampioenschappen, dat wel. maar voor de interclubs speel ik het nog wat safe.
 
Safe?? als het fout gaat ben je het kwijt..

Lege stang lijdt tot niks? Gewenning aan de oefening..
Maar je moet het zelf weten. ik vind het verspilling van je beurten. een eerste beurt doen met iets dat een trainingsgewicht is..
 
valt te zien, als je het veilig speelt doe je het best met een gewicht dat je kan triplen zonder probleem. 180 heb ik nog niet getripled, dus daar ga ik zeker mijn opwarming niet mee eindigen.

als je een tijdje bezig bent met de sport is het opwarmen met lege stang een beetje zinloos, want je weet als bijna instinctief hoe je de oefening uitvoert. verder begin je dan toch best met gewicht. Elke persoon is verschillend, maar als ik te veel opwarmingssetjes doe, dan komt dit mijn worksets (hier mijn pogingen) niet ten goede.


je zegt ook : "als het fout gaat ben je het kwijt"

de kans dat het fout zal gaan met 150kg (om de squat als dom voorbeeld te nemen) is kleiner dan met 190kg. dus ik neemliever mijn voorzorgen.

je eerste beurt zou altijd een gewicht moeten zijn dat je in training kan doen. anytime, anyday.
 
ik werk meer volgens het principe die champ gebruikt. Die eerste beurten zijn toch beurten die je nooit kan missen op een wedstrijd? als ge 210kg wil squatten met uw derde beurt mag je toch geen seconde twijfelen als er 180 of 190 kg aan de bar hang? Deze beurt herb je toch 100% zeker?
 
ja, maar stel dat ge door een of andere technisch defect uw eerste opener mist, en met slecht gelukt de twee volgende beurten, dan zijde ook gezien. ik zie da vaak genoeg bij wedstrijden, te hoog beginnen en dan disqualified...

en 't is geen kwestie van twijfelen, ik heb ald met redelijk gemak 180kg gesquat, maar voor mijn eerste beurt hou ik het liever wat veiliger.
 
nog ff over die lege stang.. je gewrichts vloeistof is als je koud ben dik.. je moet eerst rustig beginnen.. lege stang voelt als nix.. maar je lichaam heeft er veel aan..
 
zou ik liever wat over lezen.

koud, koud... warming up is overrated, tenzij je gaat liften wanneer je net wakker bent, denk ik niet dat je om 2 uur in de namiddag je echt zorgen moet maken over het koud zijn...
 
ten eerste worden de wedstrijden in nederland oer het algemeen gestart rond 11 uur smorgens.

en ten tweede. ik heb ook altijd gezegt dat warming up overrated is.. had ook nooit geen blesures..
Maar toen ik het ben gaan doen voor de gein.. merkte ik al snel dat ik warmer werd en daardoor hoger kon presteren.
DAt heb ik niet gelezen op internet.. maar zelf ondervonden. :p
 
lol hehe

heb beiden gedaan, en ik presteer beter door al onmiddellijk met gewicht te werken. :D
 
ik heb ondervonden dat opwarming (voor bankdrukken) in pullover beter is voor mijn spieren, zodat ze warm gehouden worden. Over het gewicht en het aantal reps waarmee ik opwarm heb ik nog nooit stil gestaan
 
Back
Naar boven