MuscleMeat

Opzet ub/Lb schema

Bezoekers in dit topic

Furryx94

Freaky Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
5.064
Waardering
10.014
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
> 50%
Hee allemaal ik wil graag switchen van schema en heb in het verleden wel ub/Lb gedaan {copy paste schema} en vind het idee erg fijn om 2x per week een spiergroep te pakken.

Nu heb ik zelf wat gemaakt en vraag ik mijnaf of ik dit goed heb gedaan of nog wat aanpassingen moet maken. Wil graag op de grote 3 even 5x5 aanhouden omdat ik nog steeds in een stijgende lijn zit en altijd lekker ga op veel volume per training.

Ub1
Bp 5x5
Db Inc bp 3x8-10
Lat pulldown reverse grip of lat pulldown plate loaded brede grip 3x8-10
Machine rows 3x8-10
T-bar v-grip 3x8-10
Overhead triceps extension 4x10
Db hammer curl 4x10
Ohp 3x8-10
Shrugs 3x8-10

Ub2
Db Inc bp 3x8-10
Cable flys 3x8-10
Pull up brede grip 3xF
Bor 3x8-10
Db row 3x8-10
Triceps rope pushdown 4x10
Ez bar biceps curl 4x10
Db shoulder press 3x8-10
Bent over lateral raise 3x8-10

Lb1
Sq 5x5
Leg press plate loaded 3x8-10
Staand leg curl 3x8-10
Lunges 3x8-10
Smith calf raise staand 3x8-10
2 oefening buik recht en schuin 3x8-10

Lb2
Dl 5x5
Sq 3x8-10 (75% van 5x5)
Leg ext 3x8-10
Rdl 3x8-10
Smith calf raise zittend 3x8-10
2 oefening buik recht en schuin 3x8-10

Op en aanmerkingen hoor ik graag. Kom van een “bro split” af waar ik wel veel volume deed maar wil dit wel graag houden.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Iemand?
 
Ik heb er niet zoveel commentaar op, het zal zeker wel werken.
 
Shoulder presses zouden meer prioriteit moeten krijgen en zou ik zeker hoger in je schema zetten dan tricep isolatie. Compounds > isolatie.
 
Shoulder presses zouden meer prioriteit moeten krijgen en zou ik zeker hoger in je schema zetten dan tricep isolatie. Compounds > isolatie.
Bedankt zal dit meenemen. Zo had ik het nog niet bekeken. Mijn gedachten gingen meer van grote spiergroep naar kleine ookal klopt dat dan op borst ook niet helemaal.

Bedankt voor de input
 
Lyle McDonald heeft een classic UB/LB split, namelijk;

LB
Squat: 3-4X6-8/3' (3-4 sets of 6-8 with a 3' rest)
SLDL or leg curl: 3-4X6-8/3'
Leg press: 2-3X10-12/2'
Another leg curl: 2-3X10-12/2'
Calf raise: 3-4X6-8/3'
Seated calf: 2-3X10-12/2'
Abs/low back: a couple of heavy sets apiece

UB
Flat bench: 3-4X6-8/3'
Row: 3-4X6-8/3'
Incline bench or shoulder press: 2-3X10-12/2'
Pulldown/chin: 2-3X10-12/2'
Triceps: 1-2X12-15/1.5'
Biceps: 1-2X12-15/1.5'


Beide dagen kan je dingen afwisselen, zoals SQ voor DL e.d.
Je schema past daar goed in, dus het zal werken.
Zal alleen niet je OHP na je accessoires doen, beter eerder op de workout, na je BP bijv.
 
Veels te veel volume in je schema.
 
Lyle McDonald heeft een classic UB/LB split, namelijk;

LB
Squat: 3-4X6-8/3' (3-4 sets of 6-8 with a 3' rest)
SLDL or leg curl: 3-4X6-8/3'
Leg press: 2-3X10-12/2'
Another leg curl: 2-3X10-12/2'
Calf raise: 3-4X6-8/3'
Seated calf: 2-3X10-12/2'
Abs/low back: a couple of heavy sets apiece

UB
Flat bench: 3-4X6-8/3'
Row: 3-4X6-8/3'
Incline bench or shoulder press: 2-3X10-12/2'
Pulldown/chin: 2-3X10-12/2'
Triceps: 1-2X12-15/1.5'
Biceps: 1-2X12-15/1.5'


Beide dagen kan je dingen afwisselen, zoals SQ voor DL e.d.
Je schema past daar goed in, dus het zal werken.
Zal alleen niet je OHP na je accessoires doen, beter eerder op de workout, na je BP bijv.

Heb inderdaad de schouder oefening (en) iets naar voren geschoven zodat ik ze eerder doe.

Veels te veel volume in je schema.

Mwuah misschien nu nog wat positief maar ben wel gek op veel volume en vond ub1 tot nu toe reuze meevallen qua volume.
 
Heb inderdaad de schouder oefening (en) iets naar voren geschoven zodat ik ze eerder doe.



Mwuah misschien nu nog wat positief maar ben wel gek op veel volume en vond ub1 tot nu toe reuze meevallen qua volume.
Bereid je dan voor op veel schouderproblemen en andere ongein.
 
Even 2 gouden regels citeren:
(1) Less is more.
(2) Keep it simple but effective.
 
Verder wel mee eens dat er te veel volume in zit, zou wat ik had gepost aan volume aanhouden en het daar een beetje op aanpassen
 
Bereid je dan voor op veel schouderproblemen en andere ongein.
Dat zal wel meevallen. Ja, hij zal het waarschijnlijk met minder volume afkunnen. Maar dit is nou niet echt een gevaarlijke hoeveelheid volume ofzo...
Sommigen mensen gaan ook gewoon beter op een hoger volume dan wat je hier meestal ziet langskomen. Zou inderdaad wel met minder beginnen en dan opschalen, maar krijg de indruk dat ts dat al gedaan heeft?
 
Dat zal wel meevallen. Ja, hij zal het waarschijnlijk met minder volume afkunnen. Maar dit is nou niet echt een gevaarlijke hoeveelheid volume ofzo...
Sommigen mensen gaan ook gewoon beter op een hoger volume dan wat je hier meestal ziet langskomen. Zou inderdaad wel met minder beginnen en dan opschalen, maar krijg de indruk dat ts dat al gedaan heeft?

Ik heb dus eerder ub/Lb gedaan en vond het altijd te weinig. Kwam met bulten energie de gym uit. Terug naar het ooh zo bekende bro split systeem. Ene keer 4 dagen en andere keer 3 maar ging hier wel altijd prima op en was altijd voldaan.

Misschien pak ik nu voor de begrippen te veel volume maar voor mijn doen al stukken minder.

Misschien hebben de meesten gelijk maar op het moment wil ik het graag zo proberen met de aanpassingen die ik wel begreep. Laat jullie weten hoe ik het onderga in mijn log
 
Ik heb dus eerder ub/Lb gedaan en vond het altijd te weinig. Kwam met bulten energie de gym uit. Terug naar het ooh zo bekende bro split systeem. Ene keer 4 dagen en andere keer 3 maar ging hier wel altijd prima op en was altijd voldaan.

Misschien pak ik nu voor de begrippen te veel volume maar voor mijn doen al stukken minder.

Misschien hebben de meesten gelijk maar op het moment wil ik het graag zo proberen met de aanpassingen die ik wel begreep. Laat jullie weten hoe ik het onderga in mijn log

Als je nog bulten energie over houdt train je niet zwaar genoeg :P
 
Als je nog bulten energie over houdt train je niet zwaar genoeg :P
Haha misschien was dat wel zo een jaar terug. Nu weiger ik om de deur uit te gaan tot ik de auto amper kan bereiken
 
Back
Naar boven