MuscleMeat

Orale bloedsuikerverlagende tabletten

Bezoekers in dit topic

Joop Braakhekke

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
290
Waardering
0
Hallo.

Ik gebruik medicijnen die mijn insuline gevoeligheid drastisch verlagen. Het gevolg is dat ik makkelijk vet aan kom en ik heel erg moet uitkijken met koolhydraten. Ik heb de boel goed onder controle ik eet meer vetten dan KH en met training en cardio groei ik goed en daalt mijn vetpercentage gestaag.

Nu ben ik benieuwd of er mede bodybuilders zijn die ervaring hebben met Orale bloedsuikerverlagende tabletten. Aangezien deze de gevoeligheid van de spieren voor insuline verhogen en dit dus een snellere groei kan betekenen.

Ik wacht met spanning af.
 
ervaring heb ik er niet mee maar er valt misschien wat van te zeggen ;)
wat slik je(insuline gevoeligheids verlagende),,,en waar is het voor? wat bedoel je met orale bloedsuikerverlagers/wat is daar in de werkzame stof?
 
Hallo.

Ik gebruik medicijnen die mijn insuline gevoeligheid drastisch verlagen. Het gevolg is dat ik makkelijk vet aan kom en ik heel erg moet uitkijken met koolhydraten. Ik heb de boel goed onder controle ik eet meer vetten dan KH en met training en cardio groei ik goed en daalt mijn vetpercentage gestaag.

Nu ben ik benieuwd of er mede bodybuilders zijn die ervaring hebben met Orale bloedsuikerverlagende tabletten. Aangezien deze de gevoeligheid van de spieren voor insuline verhogen en dit dus een snellere groei kan betekenen.

Ik wacht met spanning af.

Ik begrijp je vraag niet helemaal: je neemt zelf een middel dat je insuline gevoeligheid verlaagt maar wil info over middelen die de insuline gevoeligheid verhogen?
Medicijnen die de insuline gevoeligheid verhogen worden inderdaad door bodybuilders gebruikt (vaak in combinatie met HGH), het bekendste middel is Glucophage (Metaformin).
 
Ik begrijp je vraag niet helemaal: je neemt zelf een middel dat je insuline gevoeligheid verlaagt maar wil info over middelen die de insuline gevoeligheid verhogen?
Medicijnen die de insuline gevoeligheid verhogen worden inderdaad door bodybuilders gebruikt (vaak in combinatie met HGH), het bekendste middel is Glucophage (Metaformin).

Ik gebruik het medicijn Zyprexa. De stofnaam is olanzapine. Het is een antipsychoticum. Ga nu alsjeblieft niet denken dat ik knettergek ben, dat ben ik enkel wanneer ik mijn medicijnen niet inneem;).

Het gebruik van Zyprexa heeft voor mij ook voordelen. Zo slaap ik als een baby gemiddeld 10 uur per nacht. Das lekker voor je groei. Helaas doet Zyprexa 'iets' met je glucose stofwisseling. Wat dat precies is kan ik nergens achterhalen. Zelfs mijn huisarts weet het niet.

Nu ben ik 6 maanden geleden na een afwezigheid van 3 jaar weer begonnen met trainen. Mijn spieren goreien heel erg rap maar mijn vet gaat er maar gestaag af. Langzamer dan wanneer ik geen Zyprexa zou gebruiken.

Ik ben dus op zoek naar iets wat de vervelende bijwerking van Zyprexa (het effect op mijn glucosestofwisseling dus) kan verminderen of beter nog teniet kan doen.

Ik slik naast de Zyprexa Ritalin. Ritalin zorgt ervoor dat ik fluitend kan dieten. Ik heb geen enkele goesting in eten en kan streng dieten wat ik maar wil.

Nogmaals, ik ben zeer tevreden over mijn progressie maar zou graag willen weten wat het effect op mijn fysiek zou zijn als ik Metaformin zou gebruiken.

Zijn er ook mensen die dit medicijn hebben gebruikt zonder daarbij HGH te gebruiken?
 
Helder verhaal. Metaformin wordt dikwijls met HGH gecombineerd omdat HGH de insuline gevoeligheid verlaagt. Metaformin doet dit effect dus weer teniet. Je kunt het dus ook zonder HGH gebruiken. Ik raad het je niet aan. Net als elke medicijn heeft Metaformin zijn bijwerkingen.

Ik zou de oplossing vooral zoeken in je dieet. In dat opzicht ben je al goed bezig. Je kunt evt. alfa liponzuur toevoegen. Dit supplement verhoogt enigszins de insuline gevoeligheid. Zonder bijwerkingen overigens.
 
Dankje Dr livingstone.

Ik heb mijn koolhydraatinname al drastisch verlaagd en mijn vetinname flink verhoogd. Ook gebruik ik kaneel wat de insuline geoveligheid zou verhogen.

Kun je mij wat vertellen over de bijwerkingen van metaformin?
 
Een melkzuuracidose is de gevaarlijkste bijwerking. [Link niet meer beschikbaar]. Alhoewel dat ook wel weer gerelativeerd wordt (link).
Hier meer info voor de atleet die metformin wil gebruiken (even naar beneden scrollen).
 
Back
Naar boven