MuscleMeat

Oranje zet grote stap op weg naar EK (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Van Basten is een aanfluiting voor het NL voetbal.

Hij faalt op de simpelste reden. Hij selecteerd niet de beste voetballers.
Plus hij zet de voetballers niet op de juiste plaatsen.

Beetje essentieel voor een goede trainer imo!
 
Van Basten is een aanfluiting voor het NL voetbal.

Hij faalt op de simpelste reden. Hij selecteerd niet de beste voetballers.
Plus hij zet de voetballers niet op de juiste plaatsen.

Beetje essentieel voor een goede trainer imo!

Inderdaad v/d Vaart op rechtbuiten , Kuyt opgegeven moment linksbuiten? Affelay op de tribune terwijl hij zo goed in vorm is en ook creativiteit kan brengen Sinds v Bronckhorst bij Feyenoord op het middenveld speelt moet dat ook maar bij oranje etc etc. Johan Derksen en Willem v Hanegem verwoorden het allebei zo mooi. Jammer dat ik alles helft vergeten ben.


1 tje weet ik er nog maar:

Van de miljoenen bondscoachen die Nederland kent is er maar 1tje die v/d Vaart rechtsbuiten zet , maar helaas is deze malloot de echte bondscoach. (weet niet of het exact juist is)

Mensen die meer hebben onthouden zijn welkom want heb er gelukkig nog een beetje om kunnen lachen na deze dramatische 93 minuten. Het enige wat er wel goed was dat was de acteerprestatie van Mario Melchiot :D Toen ze het veld afliepen zag je hem stiekum lachen....
 
Laatst bewerkt:
Het maakt niet uit wie je er neer zet. Cruijf faalt net zo hard. De jongens houden zich puur met clubvoetbal bezig en hun hoofd staat naar dat spelsysteem.

Bullshit. Als v Bastaard alles een beetje beter neerzet. En echt de beste voetballers opstelt dan wordt er zeker beter gevoetbald.



Dat commentaar van Van Basten was gewoon een tegenstoot tegen de harde media. Aan z'n blik zag je gewoon dat hij bewust lyrisch lulde. Net zoals de media vaak zwaar overdrijft.

Ga je het nu nog voor hem opnemen? Als jij daadwerkelijk denk dat hij bewust zo lult ben jij van het zelfde niveau als de bondscoach zelf. En daar kan je nu niet bepaald trots op zijn.....
 
Hij verdient het eigenlijk niet om het EK te halen. Gelet op het spel hebben ze daar toch niks te zoeken.
 
Hij verdient het eigenlijk niet om het EK te halen. Gelet op het spel hebben ze daar toch niks te zoeken.

Inderdaad. En voetbal hoort volksvermaak te zijn. Wie dat ooit bedacht heeft komt bij het Nederland elftal wel van een hele koude kermis thuis....
 
Nou nou nou nou, het was weer smullen gisteravond. Als we 2-0 of 3-0 hadden verloren, had niemand kunnen zeggen dat het onterecht was. Dit systeem, en de plekken waar de spelers staan, functioneert voor geen meter. Wat sommige spelers gisteravond dachten is mij ook een raadsel. Mathijsen verliest elk duel en is z'n man meer kwijt dat dat hij weet waar hij is, Bauma geeft geen enkele goede pass, en als je hem laat opbouwen ben je altijd de bal kwijt, van Bronckhorst was erg slordig in de passing, heb hem eigenlijk amper gezien, Babel kan nog steeds geen enkele bal fatsoenlijk aannemen, elke aanval waar tempo in zit, krijgt hij het voor elkaar om het tempo eruit te halen doordat de bal weer eens van z'n voet afspringt. Vervolgens van der Vaart op rechtsbuiten en Kuyt op links :roflol: Hoe verzin je het. Ik snap sowieso niet dat van der Vaart niet vanaf minuut 1 als linksbuiten speelde in plaats van Babel. Van der Vaart is dan wel geen pure linksbuiten, maar je kan er donder op zeggen dat er meer voorzetten van van der Vaart komen dan van Babel. De Zeeuw vond ik ook niet goed spelen gisteren, veelste veel balletje terug op de eigen verdediging, in plaats van eens diep te gaan of naar voren te spelen. Melchiot liep ook te prutsen (kopte hem wel aardig in trouwens). Het was echt in 1 woord dramatisch.
 
Dit was idd wel een trieste prestatie....

Maar wel gewonnen! @sarcasm:rolleyes:
 
Het is dat van Nistelrooy die bal er nog op magistrale wijze inkrijgt, jammer genoeg eigenlijk. Van Basten durfde ook nog eens te zeggen dat we alleen op hun helft gespeeld hebben, en absoluut verdient gewonnen hebben :roflol:
 
Het is dat van Nistelrooy die bal er nog op magistrale wijze inkrijgt, jammer genoeg eigenlijk. Van Basten durfde ook nog eens te zeggen dat we alleen op hun helft gespeeld hebben, en absoluut verdient gewonnen hebben :roflol:

Tja dat commentaar van V. Basten was gewoon te erg. Ik geloof er niets van dat hij dat gemeend heeft:eek:

Bondscoach Marco van Basten had extra oog voor de manier waarop zijn ploeg tot de winst kwam. ,,Dat vind ik een compliment waard. We hebben heel gedisciplineerd gespeeld en uiteindelijk een grote stap richting het EK gezet. Albanië moet je niet onderschatten. Dit is een lastige tegenstander die fysiek speelt en allerlei trucjes eruit gooit. Maar we zijn rustig gebleven, er zijn geen gekke dingen gebeurd en we hebben uiteindelijk verdiend gewonnen. Als je je niet kwetsbaar maakt, krijg je uiteindelijk het geluk aan je zijde.’’
 
Laatst bewerkt:
Als je nu nog volhoudt dat Van Basten de beste coach ooit is moet je echt van de Crystal Meth afblijven Dave :) Jeetje wat een debiele wissels en wat een commentaar na de wedstrijd....

:Dheb het nog ff na gekeken maar het waren zelfs 39 wedstrijden, waarvan maar 3 verloren:D.

idd een waardeloze wedstrijd en had zelf een paar andere wissels in gedachten maar we hebben weer gewonnen:rocknana: en het maakt me eigenlijk niet uit hoe...als de 3 puntjes maar naar Nederland komen:D.
Over een jaar weet ook niemand meer hoe de wedstrijd eruit zag, dan staat er alleen nog Albanie-Nederland 0-1;).
Gewoon heel snel vergeten die wedstrijd want daar wordt echt niemand vrolijk van...behalve van die 3 punten dan:D.

Blijf altijd in het achterhoofd houden dat wij hier nog steeds ouwehoeren over
het mooie voetbal van 1974 en 1978, terwijl de rest van de wereld alleen nog weet dat Duitsland en Argentinie toen wereld kampioen werden:(.
 
Zo'n breekijzer in de vorm van Vennegoor of Hesselink is trouwens echt handig. Echt goed dat van Basten hem steeds selecteert.
 
Zo'n breekijzer in de vorm van Vennegoor of Hesselink is trouwens echt handig. Echt goed dat van Basten hem steeds selecteert.

Handig he. En we laten Huntelaar thuis, omdat Jan het breekijzer perse mee moet. En wat doen we dan als we een breekijzer nodig hebben? Dan stellen we hem lekker niet op, en zetten we een centrumspits met een rechterbeen linksbuiten, en een linker aanvallende middenvelder rechtsbuiten. Dat werkt toch veel beter, dat snapt toch iedereen.
 
Omdat hij niet in het succesvolle systeem van Oranje past.

vd sar

de vries ooijer boulahrouz de cler

seedorf van bommel vd vaart

sneijder

van persie van nistelrooij
 
Zo is ie beter :)

Haha, maargoed de vries was gewoon bedacht, onze verdediging is om te huilen. Ik had geen idee wie ik daar kon neerzetten.

Waar is de tijd van Frank de Boer en Jaap Stam?

Btw, wat ik niet snap waarom is de Cler er ineens niet bij? Enige Nederlandse goede verdediger.
 
:Dheb het nog ff na gekeken maar het waren zelfs 39 wedstrijden, waarvan maar 3 verloren:D.

idd een waardeloze wedstrijd en had zelf een paar andere wissels in gedachten maar we hebben weer gewonnen:rocknana: en het maakt me eigenlijk niet uit hoe...als de 3 puntjes maar naar Nederland komen:D.
Over een jaar weet ook niemand meer hoe de wedstrijd eruit zag, dan staat er alleen nog Albanie-Nederland 0-1;).
Gewoon heel snel vergeten die wedstrijd want daar wordt echt niemand vrolijk van...behalve van die 3 punten dan:D.

Blijf altijd in het achterhoofd houden dat wij hier nog steeds ouwehoeren over
het mooie voetbal van 1974 en 1978, terwijl de rest van de wereld alleen nog weet dat Duitsland en Argentinie toen wereld kampioen werden:(.

Nederland speelde in 1978 eigenlijk helemaal geen mooi voetbal. We hadden mazzel en verbaasde de wereld door in de finale te komen. Maar aan de andere kant, vraag een willekeurige voetballiefhebber waar hij aan denkt wanneer je het WK74 noemt het zal het Nederlands elftal zijn, en niet het Duitse. Het Nederlands elftal van 1974 wordt door de meeste mensen gezien als een van de beste teams ooit, samen met Brazilie 1970 en Hongarije 1954. Dat toernooi heeft Nederland een hoop meer eer opgebracht dan Duitsland.

Verder denk ik niet dat Nederland er erg veel mee opschiet om 4-4-2 te gaan spelen. Dat is denk ik erg oppertunistisch. Misschien haal je op de korte termijn wel resultaten maar je zult er nooit het "dominante en attractieve" voetbal mee spelen dat Nederland ambieert. Ik denk dat wanneer het team meer op elkaar ingespeelt raakt, en niet tegen baggerteams als Luxemburg en Albanie speelt, een stuk sterker kan zijn dan wat het nu is. Ook met een linkspoot op rechts, ten slotte kan Barça ook redelijk voetballen met een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links.
 
Het is dat van Nistelrooy die bal er nog op magistrale wijze inkrijgt, jammer genoeg eigenlijk. Van Basten durfde ook nog eens te zeggen dat we alleen op hun helft gespeeld hebben, en absoluut verdient gewonnen hebben :roflol:

:roflol: nekshot voor dat blinde kalf
 
Nederland speelde in 1978 eigenlijk helemaal geen mooi voetbal. We hadden mazzel en verbaasde de wereld door in de finale te komen. Maar aan de andere kant, vraag een willekeurige voetballiefhebber waar hij aan denkt wanneer je het WK74 noemt het zal het Nederlands elftal zijn, en niet het Duitse. Het Nederlands elftal van 1974 wordt door de meeste mensen gezien als een van de beste teams ooit, samen met Brazilie 1970 en Hongarije 1954. Dat toernooi heeft Nederland een hoop meer eer opgebracht dan Duitsland.

Verder denk ik niet dat Nederland er erg veel mee opschiet om 4-4-2 te gaan spelen. Dat is denk ik erg oppertunistisch. Misschien haal je op de korte termijn wel resultaten maar je zult er nooit het "dominante en attractieve" voetbal mee spelen dat Nederland ambieert. Ik denk dat wanneer het team meer op elkaar ingespeelt raakt, en niet tegen baggerteams als Luxemburg en Albanie speelt, een stuk sterker kan zijn dan wat het nu is. Ook met een linkspoot op rechts, ten slotte kan Barça ook redelijk voetballen met een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links.

Oranje heeft geen echte buitenspelers op Arjen Robben na, van Persie trekt elke keer naar binnen.

En hoelang moet een team erover doen om ingespeeld te raken? 2 jaar?
 
Het is lastig op elkaar ingespeelt te raken als je maar eens in de twee maanden kan voetballen. Zoiets zal dan op een toernooi en in de voorbereiding van dat toernooi moeten gebeuren. Zelfs Van Gaal slaagde er niet in om een ingespeeld team te formeren. De reden dat ik nu meer vertrouwen heb in een goed resultaat dan WK2004 is omdat spelers als Van Persie, Van der Vaart en Sneijder zich bewust beginnen te worden dat zij de spelers zijn die een team op sleeptouw moeten nemen en bij hun clubs leren om verantwoordelijkheid te nemen.

Barça heeft ook geen echte buitenspelers, ze hebben een dribbelaar ala Messi op rechts (vergelijkbaar met Robben) en een trukendoos met het verkeerde been op links (vergelijkbaar met Van Persie).
 
Back
Naar boven