MuscleMeat

Original HMB 200g van Powersupplements. Ervaringen?

Bezoekers in dit topic

Jordi93

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2010
Berichten
1.365
Waardering
98
Zag net dit product voorbij komen van Powersupplements. Vroeg mij af of er mensen zijn hier die er ervaring mee hebben. Opzich wordt het redelijk onderbouwd op de site van Powersupplements. http://www.powersupplements.nl/original-hmb-200g-149 Dus; iemand ervaring met dit supplement?
 
Laatst bewerkt:
mooi verhaal.
 
Bedankt voor je zeer waardevolle toevoeging aan dit topic:rolleyes:
 
Heey,

Zag net dit product voorbij komen van Powersupplements. Vroeg mij af of er mensen zijn hier die er ervaring mee hebben. Opzich wordt het redelijk onderbouwd op de site van Powersupplements.

http://www.powersupplements.nl/original-hmb-200g-149

Dus; iemand ervaring met dit supplement?
Had dit product ook gezien, was ook al aan het zoeken naar ervaringen.
Echter helaas weinig over te vinden.
 
Ik heb Powersupplements even om hun reactie gevraagd over 2 studies die negatief zijn over HMB.

Vraag;

Hier twee studies die aantonen dat HMB niet of nauwelijks werkt.

http://www.ergogenics.org/supplement170.html

http://www.ergogenics.org/hmb3.html

Ik vroeg mij af wat jullie reactie hier op is?


Reactie:

Er zijn inmiddels redelijk wat studies gedaan naar HMB. Er zijn enkele studies waaruit blijkt dat HMB geen statistisch significant effect heeft. Andere studies tonen een significant maar mild effect. Een paar studies laten ook dramatische effecten zien.

Vanwege de wisselende resultaten hebben wij HMB lange tijd gezien als een supplement dat de moeite niet waard is. Ik heb zelf ook eens gedacht dat de zeer goede resultaten van sommige studies wel eens ‘opgeklopt’ konden zijn.

Op basis van een meta-analyse (analyse van alle studies op een hoop) is de algemene conclusie nu dat HMB werkt. Het ISSN heeft goed naar de HMB studies gekeken en een positief oordeel gegeven. Daarbij hebben ze richtlijnen voor gebruik gegeven. Naar mijn idee zijn die richtlijnen heel belangrijk.
Dat is ook de reden dat we een grondige aanvullende uitleg geven over het gebruik van HMB op de productpagina.

Ik heb in het verleden nooit HMB gebruikt vanwege mijn twijfels. Die twijfels zijn nu weg en ik gebruik nu zelf ook HMB wanneer ik een intensief programma volg of de intensiteit van mijn trainingen opvoer.
 
De onderzoeken waarbij dramatische resultaten worden getoond worden veelal gesponsord door de fabrikant zelf. De onderzoeken die een mild effect geven zijn naar mijn idee ook net zoveel waard als de onderzoeken die aantonen dat het niet werkt.

Ik zou lekker je geld gebruiken voor producten zoals creatine of een leuke PWO
 
Heb zelf ook HMB van een ander merk geprobeerd, merkte zelf weinig tot geen verschil moet ik eerlijk toe geven. Ik heb de aanbevolen hoeveelheid een maand geslikt.

Ik zou meegaan met wat mitchel zegt, dat je je geld beter aan wat anders kan uit geven.
 
De onderzoeken waarbij dramatische resultaten worden getoond worden veelal gesponsord door de fabrikant zelf. De onderzoeken die een mild effect geven zijn naar mijn idee ook net zoveel waard als de onderzoeken die aantonen dat het niet werkt.

Ik zou lekker je geld gebruiken voor producten zoals creatine of een leuke PWO

Heb zelf ook HMB van een ander merk geprobeerd, merkte zelf weinig tot geen verschil moet ik eerlijk toe geven. Ik heb de aanbevolen hoeveelheid een maand geslikt.

Ik zou meegaan met wat mitchel zegt, dat je je geld beter aan wat anders kan uit geven.

Thnx voor de reacties boys!
 
Bedankt voor je zeer waardevolle toevoeging aan dit topic:rolleyes:

sorry was wat kort door de bocht. maar komt er op neer dat er mooie verhalen worden verteld over HMB maar het in werkelijkheid weinig tot niks doet ;)
 
sorry was wat kort door de bocht. maar komt er op neer dat er mooie verhalen worden verteld over HMB maar het in werkelijkheid weinig tot niks doet ;)

Net zoals 80% van alle supplementen dus;)
 
Hmb is zonde van je geld. Werkt niet.
 
Niet kopen, werkt niet!
 
Back
Naar boven