XXL Nutrition

OSA (Slaapapneu) en afvallen

Bezoekers in dit topic

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R511954/chili-con-carne-met-muntyoghurt
als je dit recept bedoeld.. hier staat bij 425kcal per portie bij jou 369 kcal...
zijn kleine verschillen maar toch

Ja, en 'per portie' kan ook verschillen. Je kan ook zo maar dubbele porties opscheppen.
Kijk, er zijn een twee zekerheden in het leven, je gaat uiteindelijk dood en als je onder je onderhoud eet verlies je gewicht.
Hoe je het ook went of keert, als je 197cm @ 135kg bent zul je hoe dan ook gigantisch snel afvallen als je 2000 kcal eet.
Het metabolisme verschilt per persoon, ook heb je verschillende activiteitsfactoren waardoor sommige meer/minder kunnen eten.
Maar een normaal mens met die stats zal zelfs bij 2500 kcal al behoorlijk afvallen.

Ik ben zelf ooit eens 184 @ 125kg geweest en dacht ook dat ik alles goed afwoog maar betrapte mezelf toch dat 2-3 keer per dag stiekem een handje nootjes pakte (En niet logde).
Merk je toch niks van. Maarja, die 3 handjes zijn toch die 600 kcal die 't verschil gemaakt zouden hebben.
 
Overigens... ook een om te onthouden met scannen en producten berekenen... bij rijst bijvoorbeeld staat tegenwoordig bij sommige merken het aantal kcal per 100 gram BEREID.... en als je dat scant dus ook... daar gaat t ook vaak mis. Bereid of onbereide waardes. Dus een foutje zit in een klein hoekje...
 
Zowieso wel een idee om eens te snacken op wat broccoli! ook erg lekker
Tuurlijk. Je kan het ook lekker maken door er wat saus op te gooien. Ketjap, hoisin, soja, of wat caloriearmer zoals sriracha.
Komkommers kan je in plakken snijden en dippen in knoflooksaus, ga maar door. Je kan serieus wel wat lekkere dingen maken.
Gaat meer om het volume (aantal gram vs. calorieen) zodat je maag vol zit en je dus geen honger hebt.
 
Maar het is niet alsof ik jullie tips nu teniet wil doen, echter ben ik misschien op kleine missers na echt heel secuur geworden in het bijhouden van mijn calorieën.
Ik was mij er voorheen al van bewust dat je vaak dingen over het hoofd ziet, zoals hoeveel ik op mijn boterham smeer.
Juist daarom ben ik de vraag bij mezelf gaan stellen of het misschien een andere oorzaak kan hebben.

Hoeveel KG mag ik eigenlijk verwachten af te vallen? ik lees overal 1kg per week en dat lijkt mij echt erg weinig.. Ik denk dat ik daar overigens wel aan kom.
 
Normaal is 0,5kg per week om je op te richten zonder teveel spierverlies. Bij hogere lichaamsgewichten (overgewicht en hoger vet%) kan je hoger zitten en rond de 1 kg per week afvallen is dan netjes. Sneller dan heb je kans op inleveren spiermassa omdat je te ver onder je onderhoud zit. En je lijf pakt eerst de makkelijk te verbranden kcallen (zeker als je enorm ver onder je onderhoud eet).. en eiwitten kan je lichaam makkelijker verbranden dan vetten.. je lichaam gaat dan dus je spieren opbranden. Dus daarom dat je ook bij afvallen goed moet blijven eten.
 
Maar het is niet alsof ik jullie tips nu teniet wil doen, echter ben ik misschien op kleine missers na echt heel secuur geworden in het bijhouden van mijn calorieën.
Ik was mij er voorheen al van bewust dat je vaak dingen over het hoofd ziet, zoals hoeveel ik op mijn boterham smeer.
Juist daarom ben ik de vraag bij mezelf gaan stellen of het misschien een andere oorzaak kan hebben.

Hoeveel KG mag ik eigenlijk verwachten af te vallen? ik lees overal 1kg per week en dat lijkt mij echt erg weinig.. Ik denk dat ik daar overigens wel aan kom.

Is de wetenschap nog niet echt over uit. Wel is duidelijk dat je bij hogere vetpercentages sneller mag afvallen.
Pas als je rond de 20-15% komt te zitten heb je wat meer kans dat je spiermassa gaat verliezen, van 15-10% nog wat lastiger en sub 10% wordt het enorm lastig.
Met je 135 kilo mag je zo snel afvallen als je zelf aankan. Al ga je op een lager calorietekort wel spiermassa gainen, gezien je nog ongetraind bent.

135 -> 120 kilo zou ik 2KG/week doen (15 wk)
120-100 kilo - 1KG/week (20 wk)
Ben je over 35 weken (9 maanden) behoorlijk in topform.
 
Ik ben nu bijna een jaar verder, 15kg kwijt. Een oplossing voor OSA van get ziekenhuis dus ik slaap weer heerlijk.
Nu op 120kg en zeker wat spiermassa opgebouwd. Echter voel ik me wel op een plateau zitten kwa gewicht verlies nu.
Overgestapt op een keto dieet en nu schommel ik tussen de 115-120kg.
Pas begonnen met het 5x5 stronglift programma om nog wat zwaarder te liften.

Nog tips hoe ik dit plateau kan doorbreken? Ik heb echt nog een hoog vet percentage.
Als ik het mag schatten zou ik zeggen 30%.
 
Als je het aanpakt zoals boven door iedereen is omschreven kan je alleen op voeding afvallen tot 12% vet (low-medium-high carb)
15kg/jaar is weinig, met keto haal je dat in 3-5mndn

Alles valt en staat met kennis van zaken, wilskracht en nauwkeurig werken
Hou jezelf niet voor de gek man! (no hate) :)
 
Dat idd. Je moet op dit gewicht toch zeker 0,5-1 kg per week kunnen afvallen. Gewoon je dieet op orde brengen, liften en eventueel cardio toevoegen. Het is geen rocketscience.

Persoonlijk zou ik geen keto doen. Het heeft geen meerwaarde t.o.v. een normaal dieet, maar is wel gewoon veel minder praktisch. Het beste dieet, is het dieet dat jij kunt volhouden. Gezien je geschiedenis is dat wss geen extreem dieet.
 
Ongetwijfeld hebben jullie gelijk! toch voelt het afentoe als rocket-science.
Tijdens het Keto dieet ben ik gestopt met calorie tellen, wel heb ik nu totaal geen moeite meer met het overslaan van ongezond voedsel.
Tijd om alles weer exact te meten met MyFitnessPal denk ik.
 
Met Keto hoef je ook helemaal geen Kcal te tellen, dat is juist het fijne van Keto. het gaat oa om gr Kh tellen
Nu begrijp ik ook waarom het mis gaat, je klooit een "beetje" aan

Je houdt jezelf voor de gek, en vraagt ons om een advies? :P
 
Ik denk dat je dat wel kunt stellen idd, maar waar gaat het dan mis?
Consumeer ik toch nog te veel koolhydraten? Ik merk wel veel positiefe effecten van het Keto dieet. Bijvoorbeeld dat ik dus al een maand of 2 op gewicht blijf terwijl ik wel geniet van wat ik eet.
Zou ik ook echt vet % omlaag willen zou ik toch alsnog onder mijn onderhoud moeten eten toch?
 
Met Keto hoef je ook helemaal geen Kcal te tellen, dat is juist het fijne van Keto. het gaat oa om gr Kh tellen
Nu begrijp ik ook waarom het mis gaat, je klooit een "beetje" aan

Je houdt jezelf voor de gek, en vraagt ons om een advies? :P

Als je niet in een tekort zit, kun je keto doen tot Sint Juttemis. Dan kom je toch echt aan. Het gaat om kcal. Ook in keto.

Daar gaat het dus ook mis
 
Als je niet in een tekort zit, kun je keto doen tot Sint Juttemis. Dan kom je toch echt aan. Het gaat om kcal. Ook in keto.

Daar gaat het dus ook mis
Lang geleden ook Keto gedaan met succes, -13kg in 3mnd, ik heb echt nooit Kcal geteld
Wat basis regels die voor mij toen belangrijk waren:
-met plasstrips je Keto controleren, anders zakken in Kh
-50-100gr Kh/ed
-om de 2-2,5uur een eiwit/vetrijke maaltijd ed
-10.000 stappen ed
-veel water drinken 3-4 ltr ed

Das mijn ervaring dus :)
 
Lang geleden ook Keto gedaan met succes, -13kg in 3mnd, ik heb echt nooit Kcal geteld
Wat basis regels die voor mij toen belangrijk waren:
-met plasstrips je Keto controleren, anders zakken in Kh
-50-100gr Kh/ed
-om de 2-2,5uur een eiwit/vetrijke maaltijd ed
-10.000 stappen ed
-veel water drinken 3-4 ltr ed

Das mijn ervaring dus :)
Ik ben zonder keto 8 kg afgevallen zonder calorieën tellen. Wat is je punt?
 
Ik ben zonder keto 8 kg afgevallen zonder calorieën tellen. Wat is je punt?
ja dat ook prima hoor voor mij hetzelfde, je hoeft ook geen Kcal te tellen om af te vallen
ik blijf ook gewoon nu op mn gewicht...dus ik maar er geen punt van
 
Maar het is niet alsof ik jullie tips nu teniet wil doen, echter ben ik misschien op kleine missers na echt heel secuur geworden in het bijhouden van mijn calorieën.
Ik was mij er voorheen al van bewust dat je vaak dingen over het hoofd ziet, zoals hoeveel ik op mijn boterham smeer.
Juist daarom ben ik de vraag bij mezelf gaan stellen of het misschien een andere oorzaak kan hebben.

Hoeveel KG mag ik eigenlijk verwachten af te vallen? ik lees overal 1kg per week en dat lijkt mij echt erg weinig.. Ik denk dat ik daar overigens wel aan kom.
Misschien zijn je verwachtingen over af te vallen gewicht per week wel erg hoog, zelfs met mijn maagverkleining viel ik in het begin toen ik bijna niks binnen kreeg maar max 1 kg per week af, ook genoeg weken met maar 700 gram en 500 gram. ik snap dat je sneller wilt want je doet je best maar gun je lijf de tijd. Bovendien is het voor je huid/veloverschot beter als je niet megasnel gaat. Slow en steady heeft op langere termijn ook betere resultaten dan een korte crash.

Edit om 2kilo vet af te vallen per week moet je 14000 calorien minder eten dan je verbruik per week, dat is 2000 calorien per dag minder ! Das veel. Als je nagaat dat een gemiddelde man 2500 calorien verbruikt dan zou je maar 500 calorien per dag mogen eten. Dan is echt ongezond weinig.
 
Back
Naar boven