1. Ontzet Notitie

OSA (Slaapapneu) en afvallen

Discussie in 'Wetenschap' gestart door Ansu, 7 feb 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Valandinz

Valandinz Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.789
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Ja, en 'per portie' kan ook verschillen. Je kan ook zo maar dubbele porties opscheppen.
    Kijk, er zijn een twee zekerheden in het leven, je gaat uiteindelijk dood en als je onder je onderhoud eet verlies je gewicht.
    Hoe je het ook went of keert, als je 197cm @ 135kg bent zul je hoe dan ook gigantisch snel afvallen als je 2000 kcal eet.
    Het metabolisme verschilt per persoon, ook heb je verschillende activiteitsfactoren waardoor sommige meer/minder kunnen eten.
    Maar een normaal mens met die stats zal zelfs bij 2500 kcal al behoorlijk afvallen.

Ik ben zelf ooit eens 184 @ 125kg geweest en dacht ook dat ik alles goed afwoog maar betrapte mezelf toch dat 2-3 keer per dag stiekem een handje nootjes pakte (En niet logde).
    Merk je toch niks van. Maarja, die 3 handjes zijn toch die 600 kcal die 't verschil gemaakt zouden hebben.

marina1975 vindt dit leuk.
  2. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    8.450
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Overigens... ook een om te onthouden met scannen en producten berekenen... bij rijst bijvoorbeeld staat tegenwoordig bij sommige merken het aantal kcal per 100 gram BEREID.... en als je dat scant dus ook... daar gaat t ook vaak mis. Bereid of onbereide waardes. Dus een foutje zit in een klein hoekje...

Valandinz vindt dit leuk.
  3. Valandinz

Leuk Bevonden:
    1.789
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Tuurlijk. Je kan het ook lekker maken door er wat saus op te gooien. Ketjap, hoisin, soja, of wat caloriearmer zoals sriracha.
    Komkommers kan je in plakken snijden en dippen in knoflooksaus, ga maar door. Je kan serieus wel wat lekkere dingen maken.
    Gaat meer om het volume (aantal gram vs. calorieen) zodat je maag vol zit en je dus geen honger hebt.

4. Ansu

Ansu Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m97
    Massa:
    135kg
    Vetpercentage:
    45%
    Maar het is niet alsof ik jullie tips nu teniet wil doen, echter ben ik misschien op kleine missers na echt heel secuur geworden in het bijhouden van mijn calorieën.
    Ik was mij er voorheen al van bewust dat je vaak dingen over het hoofd ziet, zoals hoeveel ik op mijn boterham smeer.
    Juist daarom ben ik de vraag bij mezelf gaan stellen of het misschien een andere oorzaak kan hebben.

Hoeveel KG mag ik eigenlijk verwachten af te vallen? ik lees overal 1kg per week en dat lijkt mij echt erg weinig.. Ik denk dat ik daar overigens wel aan kom.

5. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    8.450
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Normaal is 0,5kg per week om je op te richten zonder teveel spierverlies. Bij hogere lichaamsgewichten (overgewicht en hoger vet%) kan je hoger zitten en rond de 1 kg per week afvallen is dan netjes. Sneller dan heb je kans op inleveren spiermassa omdat je te ver onder je onderhoud zit. En je lijf pakt eerst de makkelijk te verbranden kcallen (zeker als je enorm ver onder je onderhoud eet).. en eiwitten kan je lichaam makkelijker verbranden dan vetten.. je lichaam gaat dan dus je spieren opbranden. Dus daarom dat je ook bij afvallen goed moet blijven eten.

6. Valandinz

Leuk Bevonden:
    1.789
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Is de wetenschap nog niet echt over uit. Wel is duidelijk dat je bij hogere vetpercentages sneller mag afvallen.
    Pas als je rond de 20-15% komt te zitten heb je wat meer kans dat je spiermassa gaat verliezen, van 15-10% nog wat lastiger en sub 10% wordt het enorm lastig.
    Met je 135 kilo mag je zo snel afvallen als je zelf aankan. Al ga je op een lager calorietekort wel spiermassa gainen, gezien je nog ongetraind bent.

135 -> 120 kilo zou ik 2KG/week doen (15 wk)
    120-100 kilo - 1KG/week (20 wk)
    Ben je over 35 weken (9 maanden) behoorlijk in topform.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie