Fitness Seller

OSA (Slaapapneu) en afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ansu

Novice
Lid geworden
30 nov 2018
Berichten
20
Waardering
2
Lengte
1m97
Massa
118kg
Vetpercentage
30%
Hi!

Ik heb al eerder op het forum gepost dat het afvallen bij mij erg moeizaam ging.
Ik heb uiteindelijk mijn dagelijkse calorieën nog verder omlaag gegooid (2000cal per dag) zou voor mij echt heel weinig moeten zijn. Ben 197cm lang, 135kg zwaar.

Nu heb ik sins kort mijn resultaat terug van het slaap onderzoek en is OSA vast gesteld.
Nu is mijn motivatie nog groter om gewicht te verliezen, gezien dit de bij behorende klachten sterk kan laten afnemen.

Echter vraag ik me nu af wat voor effect OSA heeft op gewicht verlies?
Kan het zijn dat ik hierdoor zo weinig resultaat zie? En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen? Ik ben momenteel aan het wachten voor vervolgstappen van het ziekenhuis om een beugel voor tijdens het slapen op te meten.

Bedankt voor jullie reacties alvast!
 
Bosco55555 Misschien kan jij je ervaringen wat delen?

Het is zeker zo dat afvallen slaapapneu kan verminderen. Maar apneu kan ook hele nare gevolgen hebben. Bij extreem veel ademstops per uur kan het ook je hersenfunctie aantasten.

https://www.gezondheidenco.nl/64281/slaapapneu-slapen-als-een-olifant/?harvest_referrer=https://www.google.com/
Hier staat wel een stukje over dat slaapapneu je honger kan vergroten. Maar dan moet je ookhetzelfde (of meer) zijn gaan eten zeg maar.

Misschien kunnen we even meekijken naar je voeding. Mogelijk dat daar toch wel ergens een foutje ingeslopen is? Je weet het nooit.
Want met slechts 2000 kcal op jouw lengte en gewicht zou je toch echt wel af moeten vallen...
Sport je verder wel erbij en hoe vaak en wat doe je?
Wat voor soort werk doe je? Beweging verder?
 
Bosco55555 Misschien kan jij je ervaringen wat delen?

Misschien kunnen we even meekijken naar je voeding. Mogelijk dat daar toch wel ergens een foutje ingeslopen is? Je weet het nooit.
Want met slechts 2000 kcal op jouw lengte en gewicht zou je toch echt wel af moeten vallen...
Sport je verder wel erbij en hoe vaak en wat doe je?
Wat voor soort werk doe je? Beweging verder?

Lijkt me straf dat je met die stats niet afvalt op 2000 kcals. Zal wel een fout in het voedingsschema zijn.
 
Lijkt me straf dat je met die stats niet afvalt op 2000 kcals. Zal wel een fout in het voedingsschema zijn.
Mee eens.

Hoe log je je voeding? Heb je voorbeelden uit Myfitnesspal bijvoorbeeld?
 
Ik zat al te denken aan dingen als " gekookte rijst - ongekookte rijst" afwegen oid..
Zijn flauwe dingen maar soms gaat het toch fout..
 
Overgewicht is zeker schadelijk voor apneu patiënten..je leest dat ook overal...en de KNO zal je dat ook wel geadviseerd hebben om af te vallen.
je kunt echt als ieder ander gewoon afvallen
Verdiep je in de materie...energiebehoefte uitrekenen...en onder je onderhoud gaan
Het is zeker een must om daarnaast te sporten..het verhoogt je metabolisme
Alles valt en staat bij een goed voedingsschema

Als je niet sport kan je goede resultaten behalen met een Keto dieet (is "bewegen" 10.000 stappen elke dag)...das mijn ervaring
 
Thanks voor de reacties, ik gebruik inderdaad MyFitnessPall. Ik weeg echt alles af tenzij ik op mijn werk ben. Ook gebruik ik vaak de recept functie om gevarieerd te koken en zodoende toch bij te houden wat en hoeveel ik eet.

Zie als voorbeeld hoe ik gister gegeten heb.

https://imgur.com/a/qqBZgyb

Dit is vrij representatief voor de week. af en toe wat chocola of iets anders lekkers, maar wel binnen de 2000 cal.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik vraag me inderdaad wel af of een keto dieet misschien beter is. Ik sport minimaal 3x per week maar meestal 4x per week en dan meestal een uur kracht training 20 minuten cardio maar ik heb een zittende baan dus dat helpt niet echt.
 
Thanks voor de reacties, ik gebruik inderdaad MyFitnessPall. Ik weeg echt alles af tenzij ik op mijn werk ben. Ook gebruik ik vaak de recept functie om gevarieerd te koken en zodoende toch bij te houden wat en hoeveel ik eet.

Zie als voorbeeld hoe ik gister gegeten heb. Dit is vrij representatief voor de week. af en toe wat chocola of iets anders lekkers, maar wel binnen de 2000 cal.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik vraag me inderdaad wel af of een keto dieet misschien beter is. Ik sport minimaal 3x per week maar meestal 4x per week en dan meestal een uur kracht training 20 minuten cardio maar ik heb een zittende baan dus dat helpt niet echt.

Zit ergens een fout in. Kan bijna niet anders. 1m97 en 135 kg en niet afvallen op 2000 kcals.
 
Ik ben daarom wel wat afgevallen.
Ik was voor kerst 135kg en na kerst (flink gegeten op vakantie) 138kg. Toen mijn schema omgegooid van 2200 naar 2000 cal en ik ben nu een beetje schommelend tussen 133-135kg maar ik verwacht dat het veel sneller moet gaan. Zeker omdat ik nog zo veel te verliezen heb
 
Weet je zeker dat die kcal bij je hoofdmaaltijd klopt? (porties zijn nl vaak minimaal in allerhande... as er 4 porties staat kan je er vaak maar met 2 personen van eten.. :o )

Reken je echt alles mee? bereidingsvetten... drinken etc.. Want dit is gewoon niet mogelijk...

en daarbij.. 1 scoop night protein a 40 gram is echt geen 74 kcal... gezien die ca. 360 kcal per 100 gram bevat... zou eerder al 150 kcal zijn.. Dus daar zit al een foutje
 
Calorieen van de hoofdmaaltijd kloppen niet.
Hoe weeg je je pindakaas af? Ze zeggen wel "portie 15 gram" maar als ik pindakaas op m'n brood smeer smeer ik al snel 30-40 gram pindakaas per broodje.
Calorieen van je shakes kloppen waarschijnlijk ook niet.
Je geeft zelf al aan dat je 'af en toe wat bijpakt' daar vergis je je ook snel in en zit je ineens +500 kcal en val je niet af.

Verder raad ik je enorm aan om wat andere voeding toe te voegen. Je eet wel genoeg calorieën maar qua volume is dit echt bizar weinig.
500 kcal aan nootjes en 200 kcal aan chocola is lekker en calorierijk maar vult voor geen meter. Varieer het met wat groente en fruit. Of google even 'easy volume food' of iets dergelijks.

Als je lui bent;

https://musclemeat.nl/catalogsearch/result/?cat=&q=groenterijst
https://musclemeat.nl/broccoliroosjes-voorgekookt-2-5kg
https://musclemeat.nl/paprika-reepjes-rood-groen-geel-1kg
https://musclemeat.nl/alle-producten/kant-en-klare-kipfiletblokjes-piri-piri
 
Ik ben zeker over de hoeveelheid calorieën in de maaltijden. Ik heb alle producten individueel gescanned met MyFitnessPall inclusief de olijfolie die ik gebruik voor het bakken.
Ook de Night protein klopt volgens mij. Staat op de website en achter op de pot (2 scoops: 40g: 147.46 cal) Ik gebruik maar 1 scoop.
Ik drink ook alleen maar water, ook bij de protein.
 
De calorieëen van de pindakaas is inderdaad het enige waar ik niet zeker over ben. Dit is namenlijk op mijn werk en ik heb geen mogenlijkheid om het op te wegen. Hier ga ik dus wel bewust mee om en hou het dun gesmeerd.
 
Ook dat scannen is niet altijd even goed... Staan soms ook waardes in die niet kloppen...

Maar weeg en meet je ook alles af?

In je schema staat 40 gram NP...
 
De calorieëen van de pindakaas is inderdaad het enige waar ik niet zeker over ben. Dit is namenlijk op mijn werk en ik heb geen mogenlijkheid om het op te wegen. Hier ga ik dus wel bewust mee om en hou het dun gesmeerd.

Kerf af hoeveel broodjes je smeert voordat je pot leeg is.
Dan inhoud pot delen door aantal broodjes belegd = gemiddeld gram per broodje
 
Ik gebruik andere producten en ik heb het zonder yoghurt dus het is niet helemaal te vergelijken.
 
Zowieso wel een idee om eens te snacken op wat broccoli! ook erg lekker
 
Verborgen Kcal...dat geeft toch niks het overkomt iedereen....we willen je ff wakker schudden
Er is een reden dat je niet afvalt....
 
maar alles netjes afgewogen?

Ik zou als ik jou was toch gewoon een keer een paar dagen echt precies bijhouden en niet globaal.
Dus ook de stukjes chocolade wegen etc.. pindakaas kan je ook een keer (wel duur) van die portiecups kopen. Kan je op je werk kijken hoeveel het is wat je smeert...
 
Back
Naar boven