AndroidHealthClinic

Oude BB-magazines

Bezoekers in dit topic

Dave Hawk

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
5.674
Waardering
26
Zat net nog eens wat te bladeren in oude (van midden jaten tachtig tot begin jaren negentig) bb-magazines als de Fit, Muscle&Fitness, Flex en Sport&fitness.

Ik vind het nog steeds gaaf die gasten als Lee Haney, Rich Gaspari, Berry de Mey, Tom Platz, Lou Ferringo, Eduardo Kawak, Samir Bannout, Peter Hensel
en Dave Hawk :cool: voorbij te zien komen. Heb zelfs een aantal jaargangen van de Sport&Fitness laten inbinden door een boekbinder waar de verschillende Mr.O's in staan.

Heb sommige van die gasten van toen ook daadwerkelijk live gezien zoals
Lee Haney, Berry de Mey, Phil Hill, Robbie Robinson en Rich Gaspari was altijd spectakel :thumbs: als ze in Nederland kwamen.

Wie van de DBB-ers bladert ook nog wel eens zo'n historisch :D blaadje door,
vind het zelf nog steeds machtig !!! :thumbs:
 
Ik ga soms trainen in een sportschool waar "oude" magazines te kijk liggen. Idd prachtig om die vroegere topfysieken zo af en toe eens te bewonderen.


Wat mij ook altijd opvalt is de evolutie op het vlak van supps. Als je die oude ads bekijkt dan zie je dijkwijls grove leugens staan waar je enkel nog om moet lachen.
 
The rebel zei:
Ik ga soms trainen in een sportschool waar "oude" magazines te kijk liggen. Idd prachtig om die vroegere topfysieken zo af en toe eens te bewonderen.


Wat mij ook altijd opvalt is de evolutie op het vlak van supps. Als je die oude ads bekijkt dan zie je dijkwijls grove leugens staan waar je enkel nog om moet lachen.

Ja klopt :D , toen mocht volgens mij alles nog :rolleyes:, al hadden ze wel de helft minder aan supp's toen die tijd ;), Weider en Peak vond je toen overal terug.
 
Ik lees eigenlijk uitsluitend de oude bladen, ja zelfs inclusief "strength & health" uit de jaren '50.

Aan de moderne bladen heb ik persoonlijk niks ; de fysieken die erin staan vind ik vaak afgrijselijk overdreven en lelijk (dat is mijn mening hé...), goeie, rationele trainingsinfo die werkt voor gewone drugfree stervelingen vind je er niet of nauwelijks, etc... ik noem die moderne boekskes dan ook vaak 'stripverhaaltjes'... nu, ieder zijn ding natuurlijk. Gisteren zat ik trouwens te bladeren door oude zwart-wit fotos van Bill Pearl. Voor mezelf vind ik dat old skool materiaal veel motiverender.

Aan de andere kant, Ironmind publiceert sedert enkele jaren een tijdschrift genaamd "MILO : the Journal for Serious Strenght Athletes". Naar het schijnt is dat heel erg degelijk en helemaal niet flashy. Ik ben aan het overwegen om daar een abonnement op te nemen. Heeft iemand hier al eens zo'n MILO in handen gehad ?
 
Ik vind deze bb-tijd ook prachtig hoor en lees alles wat los en vast zit maar
vindt het wel wat hebben die oude magazines met die atleten van toen :thumbs:. zijn gewoon ook collectors items geworden ;)
 
The Locust zei:
Aan de moderne bladen heb ik persoonlijk niks ; de fysieken die erin staan vind ik vaak afgrijselijk overdreven en lelijk (dat is mijn mening hé...), goeie, rationele trainingsinfo die werkt voor gewone drugfree stervelingen vind je er niet of nauwelijks, etc... ik noem die moderne boekskes dan ook vaak 'stripverhaaltjes'... nu, ieder zijn ding natuurlijk.

Ergens heb je een punt maar de foto's die in FLEX en M&f staan vind ik prachtig.

Wat mij wel tegenstaat is dat er zoveel reclame instaat. Mocht je dat in % uitgedrukt zien staan dan zou je nogal raar opkijken.

Heb ooit eens een Amerikaanse FLEX gekocht, man toch zoveel reclame, niet te doen!
 
Vanmorgen nog een Sport&Fitness terug gevonden waar Ronnie Coleman nog in staat als amateur:eek: :D . Trouwens met die fysiek had hij al een leuk plaatsje op de Mr.O weten te bemachtigen:yes: .

In een ander blad trof ik nog een heel artikel over Renel Javier (wie kent hem nog??? ), Wereld Kampioen en ooit 2e op de Arnold Classic, tevens top noteringen op andere pro wedstrijden. Leuk omdat weer eens te zien vooral omdat ik zo'n Renel Javier helemaal was vergeten:headbang: :D .

Wel mooi zo op de Donderdag-morgen;)
 
Ik koop de magazines vanaf de begin jaren negentig. Onlangs heb ik de oude stapel ook nog eens bekeken. En ja, dat was nog eens leuk. Wat me op viel is dat de M&F een stuk dikker was dan nu. Nu heb je natuurlijk Flex en M&F (in het Nederlands), maar toen was er alleen de M&F. Er waren toen minder massamonsters dan nu. Je had wel massamonsters, maar die waren goed geproportioneerd. Ik ben begonnen met trainen in het tijdperk van Shawn Ray, Kevin Levrone, Paul Dillet, Lee Labrada, Porter Cortrell, Achim Albrecht, Vince Taylor enz enz. Geweldig inderdaad. Dorian Yates was volgens mij de eerste die echt de massatrend zette. Die vent was ook niet van deze wereld. Het grappige is dat die artikelen ook alleen maar gingen over de basisoefeningen en goed vreten. Wat dat betreft is er nu, 15 jaar later, geen ruk veranderd.
 
The rebel zei:
Ergens heb je een punt maar de foto's die in FLEX en M&f staan vind ik prachtig.
Wat mij wel tegenstaat is dat er zoveel reclame instaat. Mocht je dat in % uitgedrukt zien staan dan zou je nogal raar opkijken.
Heb ooit eens een Amerikaanse FLEX gekocht, man toch zoveel reclame, niet te doen!

Dat is niet alleen zo met de Flex, maar dat geld voor alle Amerikaanse bladen. Of ze nou gaan over muziek, cultuur, games of kleding, ze staan altijd bol van de reclame. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld tv afleveringen en sportuitzendingen. TV Series en talkshows duren 3 kwartier langer dan zonder reclame. Ik heb zelfs ooit eens gehoord (ik weet niet of het waar is) dat Amerikaanse sporten vaak in quarters zijn ingedeeld, zodat ze er meer reclame in kunnen proppen.
 
Heb nog oude jaargangen van het Nederlandse BB blad Hercules, uit de begin jaren '80. Zoooooooo amateuristisch! Dan verscheen ie wel, dan weer niet. Alles zwart wit, behalve de kaft.
Ik was midden jaren '80 ook geabonneerd op Muscle en Fitness. Kwam altijd in een speciale verpakking uit Amerika. Het was een heel ritueel als ik em kreeg. dan hoefde je me die dag ook niet meer te storen!
Ik heb ze nog allemaal, geweldig! Eén keer in de zoveel tijd komen ze weer van zolder en lees ik ze weer van voor tot achter.
Eduardo Kawak, Ben Herder, Appie Steenbeek, Haney en Gaspari, Tom Platz, Bob Paris, those were the days!:o
 
Ik heb niks bewaard van vroeger. Wie kent John Brown nog? Die had echt een extreme v-shape, mooi om te zien.
 
Hey hebben jullie geen scanners ofzo? Denk dat veel van de leden het wel leuk vinden om te zien die oude bladen. Ze zijn namelijk heel moeilijk te krijgen.
 
Ik kwam nog een oud plaatje tegen van een Ron Coleman:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Is dit de 8voudig Mr. O?
 
Och nee, ik zie het al. Dat systeem van muslememory is een beetje erg vaag...Ik schrok al :P
 
zjivago zei:
Ik kwam nog een oud plaatje tegen van een Ron Coleman:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Is dit de 8voudig Mr. O?

Dat denk ik niet :D zijn hoofd lijkt er niet op en z'n kuiten zijn te groot.
 
zjivago zei:
Ik kwam nog een oud plaatje tegen van een Ron Coleman:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Is dit de 8voudig Mr. O?


ja dat is ronny in zn begin jaren ja.. kijk naar z'n buik en chest :)

prachtig fysiek toen vind ik
 
Die foto is van Ron Coleman nr. 2, oftewel de "naturel" versie. Echt er zijn er 2!!
 
dat is toch niet natural ??? :D
 
De ene is van januari '64 en de ander van maart '64.
 
Back
Naar boven