MuscleMeat

Ouders en eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Buzz

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
1 feb 2004
Berichten
391
Waardering
0
Hoe hebben jullie het zover voor elkaar gekregen dat je gewoon je eigen voedsel kan bereiden bij het avond eten?

Vandaag weer zo iets leuks, wil ik me eigen eten maken mag dat niet want ze worden er gek van en moet maar met hun mee-eten. Dus ik vraag wat we gaan eten zeggen ze kip-shoarma mwah ok dat kan er nog wel mee door, maar bakken ze er ook weer kilo`s patat bij :mad: en dit wil ik dus helemaal niet eten. Worden ze weer helemaal boos etc, van jah je kan het best mee eten blablabalbal we moeten altijd rekening met jou houden, tjah als het zo door blijft gaan kom ik natuurlijk nooit bij m`n doel.

Ik wil graag zelf koken en desnoods ook wel kopen, maar me ouders snappen het volgens mij niet helemaal.

Me ouders willen ook afvallen maar blijven maar "vreten" en sporten zich kapot gek dat het langzaam gaat he :rolleyes:

Maarja hoe hebben jullie het dus opgelost om zelf je eigen ding te kunnen doen?

Thx!
 
gewoon zeggen dat je ze kapot maakt als ze niet kappen met dat geouwehoer, werkt altijd bro :thumbs:

ff zonder gein, ze wennen er vanzelf aan als ze zien dat je er serieus mee bezig bent
 
Man-Mountain zei:
gewoon zeggen dat je ze kapot maakt als ze niet kappen met dat geouwehoer, werkt altijd bro :thumbs:

ff zonder gein, ze wennen er vanzelf aan als ze zien dat je er serieus mee bezig bent


Dat zal ongetwijfeld werken, want dan mag ik het huis uit en idd voor me eigen koken :D, wil nog wel wat langer thuis blijven wonen, er moet een anderre oplossing zijn ;)

Ik hoop idd dat ze eraan wennen, ik ga maar is een goed gesprek met ze aan.
 
Precies, ze willen uiteindelijk wel het beste voor je en als ze zien dat jij echt passioneel met bodybuilding bezig bent, willen ze best beetje aanpassen!
Ik heb de 'mazzel' dat ik vanaf mijn 16e al uit huis ben en dus nooit dat probleem gekend heb, maar als ik nu bij mijn ouders kom, zijn ze maar WAT blij dat ik wil koken ;)
 
Hier was pas nog een topic over. Daar gaf ik een mogelijke psychologische verklaring voor het 'me ouders flippen als ik niet meer mee-eet'-probleem :P
Gewoon zeggen dat je ergens voor gaat (Krachtsport) en dat dit er nu eenmaal bijhoort; het heeft niets te maken dat je je moeder slecht vind koken ofzo...

Als ze nog k*tten volg de tip van Man Mountain op :D
 
Zeker niet kwaad worden en in stapjes uitleggen
Niet van de eene op de andere dag met een strikt eetschema afkomen bvb
M'n ouders doen sinds een klein tijdje niet meer moeilijk je moet ze gewoon eerlijk uitleggen wat je doelen zijn, foto's, info, ... zodat ze zien dat je er serieus mee bezig bent.
 
ik had dat probleem ook nog toen ik thuis woonde (gelukkig helemaal weg toen ik alleen ging)

mijn ouders waren er verschrikkelijk in (eigenlijk alleen mijn moeder, kon mijn vader niets schelen wat er met mij gebeurde)
bij mij is het in een loop van 2 jaar positief geëvolueerd door elke keer weer aan te dringen maar goed gekomen is het toch ook nooit :(

vooral blijven op hameren dus!
 
dan kom je gewoon met de vraag: wat hebben jullie gvd nou liever, dat ik half bezopen/stond tot heel lat buiten hang, of dat ik serieus bezig ben met bb, een doel heb en dna mijn eigen eten kook? zeg het maar hoor, het kan zo geregeld worden.
als ze dan zeggen ik wil bijde niet, dan ga je gewoon zwaar aan de drugs, van alle swat en komt gewoon nachten niet thuis, ik denk dat ze zihc dan wel bedenken na een tijdje.
 
excuses voor de stront spelling/zinsopbouw
 
Ouders die hun kinderen dwingen patat te eten ??? :eek:
Vertel ze waarom het zo slecht is. Confronteer ze dagelijks en elk moment wat ze eigenlijk binnenkrijgen, en waarom het slecht is (of goed).
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren: ze gaan overstag, of ze worden zo zat van jou dat ze je je gang laat gaan.
 
Ik ga gewoon eten kopen, en eet wat ik koop, ik eet op andere tijdsstippen dan hun, dus geen probleem :D
 
KillBill77 zei:
Ouders die hun kinderen dwingen patat te eten ??? :eek:
Vertel ze waarom het zo slecht is. Confronteer ze dagelijks en elk moment wat ze eigenlijk binnenkrijgen, en waarom het slecht is (of goed).
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren: ze gaan overstag, of ze worden zo zat van jou dat ze je je gang laat gaan.

:D Nee ze dwingen me niet om patat te eten, moet niet nog gekker worden :D
We zouden eigenlijk kip shoarma eten, maar dan bakken ze er ook weer allemaal patat bij en zeggen ze dat kan je ook best mee-eten. Hier heb ik dus geen zin in en niet gedaan, maar ze snappen het dus niet helemaal waarom ik dat niet mee-eet en vinden ze dat ze altijd rekening met mij moeten houden.

en dit is dus vaker zo.

Iig bedankt voor al jullie posts alvast, zaten zeker goeden tussen!
 
Ja dit probleem had ik ook tot ik uit huis ging. ''het is helemaal geen natuurlijk proces om zoveel eiwit te eten om je lichaam te doen groeien'' en allemaal gezeik van dat het niet natuurlijk is. Naja de hele dag achter een bureau zitten vind ik zelf ook niet natuurlijk, maar die vergelijking was niet aan ze besteed. Ik heb het een jaartje uitgesteld om van het gezeik af te zijn.
 
zolang het in olie gebakken word is het geen probleem
 
Ik zou je ouders gewoon schieten: BOEKA BOEKA. Ben je ook gelijk van het gezever af.
 
Ik bouw mijn voedingsschema gewoon om het avondeten heen. Ik vraag 's morgens aan mijn moeder wat we 's avonds eten. Als ik van te voren weet dat dat heel vet of koolhydraatrijk wordt bv, dan wijzig ik het een en ander aan de overige 5 maaltijden die ik per dag eet.

Ik krijg dan niet altijd op het ideale moment de juiste voedingsstoffen binnen, maar het totaalplaatje blijft op die manier redelijk in orde.
 
Ouders zijn er om te negeren. Gewoon 's ochtends je maaltijden klaarmaken rond tijden dat ze niet in de keuken staan en als je weet dat er CRAP op het menu staat die avond haal jij je eigen maaltijd op tijd uit de vriezer.
 
Probeer eerst langzaam aan je ouders uit te leggen wat "bulken" betekend en als ze dat snappen kan je proberen te zeggen wat "cutten" is. Als eerst zullen ze denken dat je over het meervoud praat van het vrouwelijke geslachtsorgaan...

maar als het kwartje eenmaal gevallen is kunnen ze mischien rekening houden met jou nieuwe hobby en vrede sluiten dat jij gewoon schoon wil eten. En probeer nooit de twijfel te wekken dat je moeder niet kan koken want dan ben je gedoemd om te eten wat de pot schaft tot je het huis uit gaat :)

Ik heb het opgelost door gewoon zelf bakken kwark en tonijn te gaan kopen en blijkbaar vond ze het toch zielig dat ik dat zelf moest betalen dat ze nu voortaan altijd kwark, tonijn, macaroni, muesli, havermout meeneemt voor mij! Ja moederharten zijn soms best gevoelig hoor ;) :D

Nu nog proberen om A.S. voor mij te laten kopen ben alleen bang dat dat niet gaat lukken :D

En wat 2ripped4u ook zegt... maak het eten klaar op tijdstippen dat er niemand in de keuken is en ruim daarna netjes alle troep op zodat ze geen reden hebben om te zeiken. Pleur het eten in de vries of koelkast en pak het eruit en warm het op als je weer eens gaat eten.
 
Buzz zei:
Hoe hebben jullie het zover voor elkaar gekregen dat je gewoon je eigen voedsel kan bereiden bij het avond eten?

Vandaag weer zo iets leuks, wil ik me eigen eten maken mag dat niet want ze worden er gek van en moet maar met hun mee-eten. Dus ik vraag wat we gaan eten zeggen ze kip-shoarma mwah ok dat kan er nog wel mee door, maar bakken ze er ook weer kilo`s patat bij :mad: en dit wil ik dus helemaal niet eten. Worden ze weer helemaal boos etc, van jah je kan het best mee eten blablabalbal we moeten altijd rekening met jou houden, tjah als het zo door blijft gaan kom ik natuurlijk nooit bij m`n doel.

Ik wil graag zelf koken en desnoods ook wel kopen, maar me ouders snappen het volgens mij niet helemaal.

Me ouders willen ook afvallen maar blijven maar "vreten" en sporten zich kapot gek dat het langzaam gaat he :rolleyes:

Maarja hoe hebben jullie het dus opgelost om zelf je eigen ding te kunnen doen?

Thx!
Je bent 20 man, je had al 4 jaar op kamers kunnen zitten !
Iets duurder dan thuis zitten maar:
NOOIT GEZEIK!
ONGEKENDE VRIJHEID !
 
Back
Naar boven