AndroidHealthClinic

oudje gaat weer trainen

Bezoekers in dit topic

SubGenius

100% Hardcore
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
3.669
Waardering
138
Hoi

een paar jaar geleden trainde ik nog volop 4 a 5 dagen in de week maar daarna heb ik alles laten vallen voor een ontzettend zware duurloop naar santiago de compostela. In totall was dat zo'n 2700 km en ik liep een mooi gemiddelde van 6 km per uur soms 7 op een gemiddelde van 32 km per dag. Ik heb daar toen +/- 3 maanden over gedaan en ven meer dan 10 kilo afgevallen. Eenmaal weer thuis had ik het nogal zwaar met het opikken van trainen en heb de boel de boel gezegd en thuis voor de buis gaan hangen.
Nu wil ik weer mijn training oppikken en ben van plan na een maandje een fullbody te hebben gedaan om al het spierpijn eruit te krijgen mijn oude push-pull schemaatje weer optepakken.

het zag er als volgd uit:

ma
benchpress 4 setjes
deadlift 4 setjes
biceps 4 setjes
incline benchpress 4 setjes
calfraise 4 setjes
Biceps 4 setjes
dumbbell pullovers 4 setjes
buik

di
triceps 4 setjes (warming up)
squats 4 setjes
lat pulley 4 setjes
militairy press 4 setjes
cable/barbell/dumbbell row 4 setjes
Arnold press 4 setjes
dippen 4 setjes
bentover lateral raise 4 setjes
lunges 4 setjes

wo
rust

do als ma
vr als di

za
rust

zo
fullbody heralingen niet langer dan 30 minuten 3 x 10 dus ff benchpressen, latpulley buik etc.

dit schema duurt niet langer dan 1 uur op de dagen dat ik train.

Het is te ligt op de benen, maar ik ben geen benen fan :o

iemand commentaar?

ps ik ben pas 31 jaar ...

't is weer een tijdje geleden en in de edit heb ik geloof ik nu alle oefeningen staan zoals ik ze toen deed.
 
Laatst bewerkt:
waar zijn je kettlebell oefeningen? geen snatches/swings/windmills/etc?
 
nee die liggen daarzo in de hoek voor fun als ik er zin in heb ... :o

over het algemeen begin ik altijd met de benen aangezien dit ook het meeste lichaamsgewicht omvat en 80% van je testosteron daar gemaakt word en zo de hartslag en doorbloeding goed stimuleert alvorens echt te beginnen. Dat push-pull schema is gemaakt op antagoniste spiergroepen zodat geen oefening dezelfde spiergroep aanspreekt en elkaar in de weg loopt. Dus van zijwaarts gezien van een persoon hamstrings is overgesteld aan borst, quads is overgesteld aan de rug enzo ...
 
Laatst bewerkt:
misschien goed om eerst wat hoger in gewicht te zitten zodat je spieren weer kunnen wennen aan al het trainen...dus niet gelijk te laag in reps gaan
 
hoe bedoel je ? eerst 2 maandjes een fullbody doen ?
 
je schema zit er gewoon prima uit maar denk dat je makkelijk blessures ga krijgen als je bijvoorbeeld 4sets van 5 ofzo doet...als je weer gaat beginnen kan je denk ik eerst beter die sets 3*12 ofzo doen voor een week of 5 ofzo

had verkeerd geformuleerd in vorige post sorry...

bedoelde hoger in reps en lager in gewicht
 
ja dat was ik ook al aan het denken. Zo was ik toendertijd ook al begonnen. Langer als 5 a 6 weken gaat vervelen :D dan moet ik gewoon weer wat meer gaan drukken en een serieuzere training gaan volgen...maar blijft nogsteeds blessure gevoelig tot een maand of 6 dat ik weer bezig ben, dan kan ik pas echt weer goed door knallen ...
 
Back
Naar boven