Fitness Seller

Nieuws Oudste man ter wereld en oudste veteraan van WO1 overleden

Bezoekers in dit topic

Daar noem je dan ook wel 2 fronten, maar dood bij een invasie is eigenlijk niet zo heel erg ten opzichte van lijdende uitputting of gewoon langdurige onzekerheid over hoe en wat terwijl je al wekenlang elke dag je korte nachtrust neemt in je enige uniform met je hoofd en rug tegen een zak aan gelegen terwijl elke seconde fataal kan zijn. Weinig eten, slechte hygiene, altijd leven op gespannen voet elke dag weer. Bij WWII was alles wat 'verzorgder' met betere uitrusting.

In een loopgraf ben je beter gedekt als op een open strand.. De kans op sterven is in WW2 gewoon simpelweg hoger omdat de vijandige partij vele malen beter voorbereid was. In WW1 was het gewoon omstebeurt elkaar aanvallen en maar kijken wie je raakt en wanneer je geraakt word.

Alhoewel ik WW1 wel "beschaafder" vond dan WW2. In WW1 was het meer respectievelijker. (wapenstaking om de doden van het slachtveld af te halen en te begraven en wie kan die mooie kerstnacht vergeten? :))
 
toch nog wel mooi gestorven als een tiener
 
Respect voor deze man.
 
In een loopgraf ben je beter gedekt als op een open strand.. De kans op sterven is in WW2 gewoon simpelweg hoger omdat de vijandige partij vele malen beter voorbereid was. In WW1 was het gewoon omstebeurt elkaar aanvallen en maar kijken wie je raakt en wanneer je geraakt word.

Alhoewel ik WW1 wel "beschaafder" vond dan WW2. In WW1 was het meer respectievelijker. (wapenstaking om de doden van het slachtveld af te halen en te begraven en wie kan die mooie kerstnacht vergeten? :))

In een loopgraaf kon er ook een artillerie op je neerdalen vaak genoeg gebeurt.

En WW1 beschaafder? Er werd juist op grote schaal gifgas gebruikt volgens mij niet in WW2 ( ja ok ,wel in de gaskamers natuurlijk :p ) maar niet op het slagveld, naar mijn weten.
 
In een loopgraaf kon er ook een artillerie op je neerdalen vaak genoeg gebeurt.

En WW1 beschaafder? Er werd juist op grote schaal gifgas gebruikt volgens mij niet in WW2 ( ja ok ,wel in de gaskamers natuurlijk :p ) maar niet op het slagveld, naar mijn weten.

Dat is inderdaad wel gebeurd in WW1. Maar in het algemeen tussen de soldaten zelf was er wel een vorm van respect. ;)
 
Back
Naar boven