XXL Nutrition

Our road to the finish starts here!

Bezoekers in dit topic

steveo1

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 okt 2010
Berichten
483
Waardering
17
Lengte
1m92
Massa
99kg
Vetpercentage
15%
Dag DBB-ers,

Ik, Stevo, hield hier op dbb al een log bij. Maar aangezien ik nu samen met Maarten train en we ons een nieuw doel gesteld hebben, openen we hierbij samen een logje.
We zullen hier uiteraard onze krachttrainingen loggen, maar nog meer.
We doen namelijk aan drakenbootvaren en C2 varen. (later meer hierover)
Onze wedstrijden en soms misschien ook trainingen van deze sporten zullen we hier ook loggen. Evenals foto's, uitslagen, vooruitgang, maaltijden. Dit zodat het log ook interessant blijft om te volgen.

Eerst maar even onze huidige situatie + foto's:
Stevo:
Ik ben een jongen van 20 jaar. Ik train al enkele jaren sporadisch in de sportschool. Dan weer een tijdje fanatiek, dan weer een tijd niet. Ik doe sinds september 2009 aan drakenbootvaren. De afgelopen tijd, vanaf begin februari heb ik heel fanatiek getraind aan de gewichten. Ik heb in die tijd ook gecut, de krachtgains waren dus niet optimaal. Ik ben zo'n 191/192 cm lang, en weeg momenteel 98,5 kg(op een nuchtere maag).

Maarten:
Ik ben een jongen van 20 jaar. Ik doe sinds september 2010 aan drakenbootvaren. De afgelopen tijd, vanaf begin februari heb ik heel fanatiek getraind aan de gewichten. Tijdens deze trainingen veel gegeten en de kilotjes vliegen erbij, gewichten werden zwaarder en ik dus ook. Ik ben zo'n 195 cm lang, en weeg momenteel 85 kg(op een nuchtere maag).

Drakenbootvaren
Zoals al gezegd doen wij allebei aan drakenbootvaren. Wat dit is is het makkelijkst uit te leggen middels een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NaoqkLUhS8g

Je zit met 20 peddelaars, een stuurman en een drummer in een boot. De bedoeling is dan dat je als snelste een bepaalde afstand aflegt(200, 500 of 2000m). dit kost respectievelijk ong. 50s, 2min 10s en 10min. Het is een echte krachtsport dus. En ook erg explosief! De kracht moet je voornamelijk uit je rug halen. Niet uit je armen, want die spieren zijn niet sterk genoeg. Ook zijn een sterke core en sterke benen heel belangrijk. Om je af te zetten op de boot.

De andere sport die genoemd werd is C2:
actie vanaf 2:15 http://www.youtube.com/watch?v=-xgLRgpFbzQ
Aangezien Maarten en ik vaker per week wilden kunnen trainen, en dat lastig is als je 20 man nodig hebt zoals bij drakenbootvaren. Zijn we samen als project begonnen om de sport C2 te gaan beoefenen. Aangezien niemand in Nederland deze sport beoefent is dit een grote uitdaging. We hebben een boot geregeld, die we nog uit Engeland zullen moeten halen. Dan gaan de trainingen in de C2 boot ook beginnen. Hier hebben we heel veel zin in!

Per training bekijken we hoe we het gaan aanpakken, dit ook vanwege drukkere en minder drukke periodes met drakenboot. We hebben wel een basis waar we ons ongeveer aan willen houden:
Maandag:
10 x 10 squat
10 x 5 wide pull up
3 x 8 BP
3 x 8 Pull over
3 x 8 Bicep curl

Dinsdag:
Drakenboot

Woensdag:
10 x 6-10 deadlift
10 x 10 shoulder press
3 x 8 lunge walk/romanian lunges
core oefeningen

Donderdag:
Drakenboot

Vrijdag:
10 x 10 Bench press
10 x 8-10 x Bent over row (misschien andere rug oefening(met minder onderrug belasting)
3 x 8 x pull over
3 x 8 x bicep curl

Zaterdag
3 x 10 hyperextentions
3 x tot failure wide pull ups
3 x tot failure small pull ups(chin ups)
3 x 10 x back raises
3 x 10 x side raises
3 x 10 x front raises

Hier kunnen nog conditietrainingen tussen gegooid worden. Maar ook trainingen geskipt worden, mocht het niet haalbaar zijn. Bijv rug word zo erg zwaar gepakt, we gaan kijken hoe dat het houdt.

We'll keep you updated!

P1010286.jpg


P1010284.jpg


P1010282.jpg


P1010135.jpg


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg
 
Gedurende deze log zullen we steeds meer informatie geven. Ook aangaande onze doelen en onze trainingsvisie.
Nu eerst maar eens starten met een mooie training. De afgelopen 2 weken hebben we nauwelijks getraind, dus dit was een mooie aftrap.

Stevo:
Squat: 10 x 10 x 82 kg
Pull up wide: 12 x 5/6 soms licht assisted.
Bench press: 3 x 8 x 82 kg
Pull over: 3 x 8 x 31 kg
Barbell curl: 3 x 8 x 42 kg

Maarten:
Squat: 10 x 10 x 72 kg
Pull up wide: 10 x 5/6 soms licht assisted
Bench press: 3 x 8 x 42 kg
Pull over: 3 x 8 x 28 kg
Barbell curl: 3 x 8 x 32 kg

Goed kapot. Nu weer eten. En rusten.
 
Laatst bewerkt:
Interessant, nog nooit gehoord van de sport.
Ik volg.
 
In, door zeeman boxer (en legs)
 
Wederom in stevo. Ben je nog aan het cutten?
 
Leuk dat jullie in zijn :) We hopen jullie te kunnen boeien!
Haha, leuke boxer hea :)

Top dat je ook weer in bent Daan!
Ik ben nog steeds aan het cutten ja. Ben van plan hier nog een tijd mee door te gaan.
Ik zit nu dus ong op 98,5 kg. Doel is toch wel om richting de 95 te zakken. Maar hoe ver ik precies ga hangt ook af van de planning van mijn wedstrijden. De week voor een wedstrijd wil ik namelijk minstens op onderhoud eten, om fit aan de start te staan. De eerste wedstrijd is 2 juni, dus nu nog 2 weekjes cutten en dan voorbereiding op de wedstrijd.

Om een idee te geven van mijn voeding:
Gister 2550 kcal met 200 gram eiwit (krachttraining)
Vandaag wordt ongeveer 2600 kcal met 220 gram eiwit (drakenboottraining)

Morgen 's ochtends cardio en dan dus ongeveer 2800 kcal en 240 gr eiwit. 's avonds dan ook weer krachttraining.

Ik ga kijken hoe ik daarop ga!
 
Gisteren een drakenboottraining gehad. Nou dat was niet mis. Beiden kapot uit de boot gestapt, hadden al goede spierpijn van maandag, dus dat was een lekkere training.
Allebei veel geslapen vannacht, en vanavond weer een training gehad.

Stevo:
Deadlift:
10 x 10 x 112 kg

Shoulder press:
10 x 10 x 38 kg

Smal Bench Press:
10 x 62
10 x 68
7 x 74

Maarten:
Deadlift:
8 x 10 x 92 kg
8 x 92 kg
10 x 92 kg

Shoulder press:
10 x 10 x 28kg

Small grip bench press:
10 x 28 kg
10 x 38 kg
10 x 42 kg
7 x 42 kg

Voeding voor mij van vandaag:
2900 kcal met 237 gr eiwit
 
Laatst bewerkt:
Hoog volume op DL ! Nice
 
Wat schattig samen een log! Hebben jullie ook een gedeeld facebookprofiel?
 
Haha, nee dat hebben wij niet. Maar aangezien we samen een doel hebben in de c2 en ook bijna altijd samen trainen, houden we het hier ook samen in 1 logje bij. Misschien blijkt dit uiteindelijk wel niet te werken, dan merken we het vanzelf!
 
Allereerst een leuke mededeling. Maarten en ik hebben ons ingeschreven voor het nationaal drakenbootteam U23 dat in 2014 naar het EK gaat.

Donderdag drakenboottraining. Heel lekker gebeuld. Ik zat voor Maarten, hij heeft me lekker opengekrabd(zie foto)
Vrijdag weer een krachttraining neergezet:

Stevo:
10 x 10 x 75 kg bench press
3 x 8 x 30 kg pull over
10 x 10 x assisted pull up (wide)
3 x 8 x assisted pull up smal
Barbell curl:
12 x 32 kg
10 x 36 kg
8 x 38 kg + 8 x 32 kg


Maarten
10 x 10 x 42 kg bench press
3 x 8 x 32 kg pull over
10 x 10 x assisted pull up (wide)
3 x 8 x assisted pull up smal
Barbell curl:
8 x 12 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg

Voel alles lekker trekken in mijn lichaam. Morgen nog 1 training, beentjes en schouders, en dan zondag rustdag! Kan mijn lichaam wel gebruiken nu :)
Gewicht vanochtend op nuchtere maag: 97,3

P1010506.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook vandaag weer getraind:

Stevo:
10 x 10 x 52 kg BOR
3 x 10 x 7 kg bent over raises
3 x 10 x 12 kg front raises
3 x 8 x 12 kg side raises
Buikspiertjes ff hard aangepakt

Maarten:
4 x 10 x 42 kg, 6 x 10 x 38 kg BOR
wat front en side raises.
buikspiertjes.

Ik denk dat ik voor ons beiden spreek als ik zeg dat ik helemaal kapot ben en ga genieten van mijn rustdag morgen!
 
Zoow, zondag rustdag gehad. Ook slecht gegeten toen.
Maandag weer geknald in de sportschool. Na de squat voelde Maarten zich misselijk en duizelig, dus daarom is hij na 5 setjes pull ups afgezwaaid en heeft alleen nog gebanked, en is toen gaan douchen.

Stevo:
10 x 10 x 95 kg squat
10 x 10 x assisted pull up wide
3 x 8 x 85 kg bench press
3 x 8 x 31 kg pull over
8 x 42 kg, 2 x 8 x 46 kg barbell curl

Maarten:
10 x 10 x 75 kg squat
5 x 10 x assisted pull up wide
3 x 8 x 42 kg bench press

Nu lekker aan de spierpijn :) Vanavond weer drakenbootvaren! We hebben er weer zin in!
 
Laatst bewerkt:
Vanavond weer heerlijk in de drakenboot gevaren. Training gericht op conditie. naast het "normale" invaren en opbouwtjes hadden we een paar wedstrijd afstanden gepeddeld:
200 meter, 500 meter, 3x 200 meter met een maximale rust van 3 minuten.

Na de vaar training heb ik mijn kracht training van gisteren afgemaakt, deze kon natuurlijk niet onafgemaakt blijven (:

5 x 5 x assisted pull up wide
3 x 8 x 32 kg pull over
3 x 8 x 32 kg barbell curl

Onze gym word ook steeds weer geupgrade; weer een nieuw bankje erbij gekregen, iets hoger dan de vorige, komende training maar eens uitproberen hoe deze ligt.
 
Vandaag deadlift en shoulder press:

Stevo:
10 x 10 x 120 kg deadlift
10 x 10 x 40 kg shoulder press(super strict)

Maarten:
10 x 10 x 95 kg deadlift
10 x 10 x 30 kg shoulder press(super strict)
 
Vandaag weer een boottraining gehad. Weer lekker gebuffeld. Voelde de schouders nog goed van gister.
Denk erover om ff straps aan te schaffen, omdat de deadlift altijd een beetje vastloopt met de grip op het eind.

Sinds 23 maart 4,4 kg afgevallen. Woog toen 101,7 kg.
Progressiefoto's
Eind februari:


22 mei, 97,3 kg:


Aangezien we 2 juni een wedstrijd hebben passen we daar ons schema wat op aan.
Tot en met dinsdag blijven we ons schema volgen.
Woensdag gaan we dan lichter met de deadlift, en verder ook even kijken hoe we het indelen.
Tot woensdag blijf ik een calorie deficit aanhouden van ongeveer 500 kcal per dag. Momenteel eet ik volledig clean. Vanaf woensdag ga ik dan op of iets boven onderhoud eten om mijn lichaam op te laden voor de wedstrijd. Wel volledig clean nog. En voor zondagavond 2 juni heb ik mezelf dan een lekkere cheat met ijs en slagroom beloofd :)

P1010044.jpg


P1010516.jpg
 
Netjes man, duidelijk verschil met eerst.

Alleen waarom ben je trouwens zo hoog in je reps gaan zitten op de compounds?
 
Hoge reps is omdat we natuurlijk wel voor drakenboot willen trainen.
Hier zullen we toch een inspanning een iets langere tijd moeten volhouden. Dus hebben we besloten om 2 maandjes op deze manier te trainen, om te kijken of ons dat mooie vooruitgang oplevert.
Voor mezelf wilde ik dit graag omdat ik merkte dat ik op lage reps geen vooruitgang in gewicht meer kon pakken, omdat ik aan het cutten ben. Ik merkte dat ik geen krachtwinst meer kon pakken.

Tot nu toe bevallen de compounds op hoog volume erg goed.
Zelf heb ik sinds gisteravond last van mijn schouder, heb deze blessure in de zomer van 2012 ook gehad. Een homeopathisch zalfje erop gesmeerd, en nu maar hopen dat het snel herstelt!
 
Vrijdag hadden we nog een lekkere training gedraaid. Oa met bent over rows en bench press.
Het weekend hebben we gebruikt om uit te rusten en te leren.
Maandag weer volop er tegenaan gegaan.

Stevo:
3 x 10 x 100 kg squat
10 x 5 x pull up wide(soms assisted, meeste niet)
3 x 5 x chin up
3 x 8 x 88 kg bench press (relatief makkelijk)
3 x 8 x 80 kg shrugs
lichtjes shoulder press en front raises gedaan
barbell curl:
5 x 48
7 x 44
10 x 40

Maarten:
3 x 10 x 80 kg squat
10 x 5 x pull up wide(soms assisted, meeste niet)
3 x 5 x chin up
3 x 8 x 55 kg bench press
3 x 8 x 32 kg barbell front raises
barbell curl ongeveer 3 x 8 x 35

Woensdag nog weer lekker trainen en dan vrijdag wat rustiger aan ter voorbereiding van onze wedstrijd 2 juni.
 
Laatst bewerkt:
Wat enorm gezellig dat jullie samen een logje hebben geopend. Alleen is ook maar alleen moet je gedacht hebben. Ik wens jullie echt gigantisch veel succes met het behalen van de finish!
 
Back
Naar boven