MuscleMeat

Outpatient clinic (anabolenpoli Haarlem) for users of anabolic androgenic steroids: an overview

Bezoekers in dit topic

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
33.540
Waardering
22.296
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Article: Outpatient clinic for users of anabolic androgenic steroids: an overview (full text) - May 2018 - NJM

Background: Anabolic androgenic steroids (AAS) are used by approximately 20,000 amateur athletes in the Netherlands. AAS are harmful but data are lacking as to precisely how harmful they are. An outpatient clinic for past and current users of AAS was established in 2011 to acquire more knowledge about the health risks associated with AAS abuse.

Methods: All case files of the patients who visited the AAS clinic were reviewed retrospectively.
Results: 180 patients visited the AAS clinic between May 2011 and May 2016. Patients were strength athletes (99% male, mean age 34 years, range 19-61) who had started AAS use at a median age of 23 years (range 16-53). 95% used AAS in cycles (median of 4 cycles completed, median duration 10 weeks). Cycles consisted of a median of three different AAS, most commonly testosterone, nandrolone and trenbolone. Growth hormone was used by 34% in addition to AAS. Side effects occurred in 96% of patients, mainly acne (38%), gynaecomastia (34%) and agitation (27%) during cycles; decreased libido (34%) and erectile dysfunction (20%) afterwards. Medications regularly used by patients to self-treat side effects were aromatase inhibitors, clomiphene citrate, human choriogonadotropin, and tamoxifen.

Conclusion: AAS abuse did not lead to critical health issues. However, the incidence of less severe side effects among AAS users appears high. Considering the large number of abusers in the community, AAS abuse poses an important public health problem. A prospective study with a systematic approach is required to provide more reliable data regarding health risks of AAS abuse.

Dit komt van de anabolenpoli.
 
Enige kans dat geteste aas bekend worden? Wil wel weten welke aas gtg is en welke niet.
 
Enige kans dat geteste aas bekend worden? Wil wel weten welke aas gtg is en welke niet.
Zul je toch niet veel aan hebben. Bij een UG kan je sowieso niet garanderen dat de ene batch de zelfde kwaliteit is als de andere.

En Ik betwijfel of ze het publiek maken Welke goed water en welke niet.
 
Net even doorgelezen. Dit is nier het onderzoek dat loopt, maar een studie naar mensen die met klachten gerelateerd aan AAS gebruik die de poli bezoeken.
 
Enige kans dat geteste aas bekend worden? Wil wel weten welke aas gtg is en welke niet.
Zou me niets verbazen als ze dat erbij vermelden ja. Maar het verwachte publicatiejaar van de HAARLEM-studie is 2020. Dus wat er dan wordt gepubliceerd gaat over AAS van tenminste 2 jaar eerder... Kan best wat veranderen in die tijd.
 
Begrijp ik uit die laatste zin dat ze na dit onderzoek eigenlijk nog steeds niet weten hoe schadelijk anabolen zijn?
 
Opvallend om te zien dat 70% van de AAS gebruikers recentelijk ook XTC/speed/cocaïne/cannabis/GHB hadden gebruikt.
 
Zul je toch niet veel aan hebben. Bij een UG kan je sowieso niet garanderen dat de ene batch de zelfde kwaliteit is als de andere.

En Ik betwijfel of ze het publiek maken Welke goed water en welke niet.

Klopt ug is 'nooit' volledig betrouwbaar etc. Gaat er meer op dat bijvoorbeeld anavar -> winstrol is etc. Dan kun je onbewust toch schadelijker bezig zijn dan gedacht wat verkeerd kan uitpakken.
 
Klopt ug is 'nooit' volledig betrouwbaar etc. Gaat er meer op dat bijvoorbeeld anavar -> winstrol is etc. Dan kun je onbewust toch schadelijker bezig zijn dan gedacht wat verkeerd kan uitpakken.
Aan die info heb jij toch helemaal niks. Als er nu anavar in zit kan er de batch erna gewoon winstrol in zitten. Veel ug merken mogen in de handen klappen als ze 2 jaar volhouden, laat staan de kwaliteit gelijk houden
 
Heb van 1 patient het volledige rapport gelezen. Kwam weinig schokkends uit behalve verlaagde vruchtbaarheid. Ook wat testresultaten van gear gezien en die was belabberd.
 
Enige kans dat geteste aas bekend worden? Wil wel weten welke aas gtg is en welke niet.

Ik had van "een merk" Deca. Maar volgens de onderzoeker zat er Tren e in.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik uit die laatste zin dat ze na dit onderzoek eigenlijk nog steeds niet weten hoe schadelijk anabolen zijn?

Als je iets mankeert aan je hart dan kan je het trickeren met aas zodat het eerder aan het licht komt.(1 op de 17 inwoners van Nederland krijgt het aan zijn hart). Ik was deelnemer 10. Waren er nog een paar die hadden een lichte afwijking op hun ecg, maar niet zo erg als de mijne was vooraf. (Hun is afgeraden om nooit meer te kuren)
 
Als je iets mankeert aan je hart dan kan je het trickeren met aas zodat het eerder aan het licht komt.(1 op de 17 inwoners van Nederland krijgt het aan zijn hart). Ik was deelnemer 10. Waren er nog een paar die hadden een lichte afwijking op hun ecg, maar niet zo erg als de mijne was vooraf. (Hun is afgeraden om nooit meer te kuren)

Welke hart testen heb je ondergaan?

Heb zelf een 2x ECG laten afmeten en kwam niets negatiefs uit. Daarbij zijn bloedtesten qua ook nooit negatief uitgevallen. Ga er hierdoor niet vanuit dat ik iets geks heb, blijf het ofc wel testen.

Maar wilde vragen of jij nog andere testen erbij het gedaan over het hart?
 
Welke hart testen heb je ondergaan?

Heb zelf een 2x ECG laten afmeten en kwam niets negatiefs uit. Daarbij zijn bloedtesten qua ook nooit negatief uitgevallen. Ga er hierdoor niet vanuit dat ik iets geks heb, blijf het ofc wel testen.

Maar wilde vragen of jij nog andere testen erbij het gedaan over het hart?

Ik deed mee met de Haarlem studio. Daar maakte ze ecg vooraf.
 
Welke hart testen heb je ondergaan?

Heb zelf een 2x ECG laten afmeten en kwam niets negatiefs uit. Daarbij zijn bloedtesten qua ook nooit negatief uitgevallen. Ga er hierdoor niet vanuit dat ik iets geks heb, blijf het ofc wel testen.

Maar wilde vragen of jij nog andere testen erbij het gedaan over het hart?
Als je uitsluitsel wil zou ik een echo van je hart overwegen, daar kunnen ze meer op zien en bepaalde zaken in een eerder stadium.
 
Zou me niets verbazen als ze dat erbij vermelden ja. Maar het verwachte publicatiejaar van de HAARLEM-studie is 2020. Dus wat er dan wordt gepubliceerd gaat over AAS van tenminste 2 jaar eerder... Kan best wat veranderen in die tijd.

Gelukkig mogen de resultaten ook geplaatst worden in het testresultaten subforum dus als mensen wat hebben.. :)

Edit

Hier dus
Testrapporten
 
Begrijp ik uit die laatste zin dat ze na dit onderzoek eigenlijk nog steeds niet weten hoe schadelijk anabolen zijn?

Is het niet zo dat je je vrijwillig kunt aanmelden voor de Haarlem study? In dat geval is het aannemelijk dat mensen die klachten hebben, zich hiervoor buitenproportioneel aanmelden. Dat geeft dan een vertekend beeld, waardoor je nog steeds niks kunt zeggen over de schadelijkheid van roids binnen de gehele populatie aan roiders.
 
Back
Naar boven