AndroidHealthClinic

over je nek gaan van de training.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1982_9

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
10.728
Waardering
74
Lengte
1m79
Massa
112kg
Was vandaag dus m'n benendag; ben begonnen met eerst op te warmen d.m.v. kniebuigingen; daarna 4 setjes front-squat gedaan; toen 3 setjes sissy-squats; en als laatst squats met dumbbells in beide handen;

Werd na de eerste oefening al best duizelig en zweette als een varken..

Maar goed, gewoon doorgaan; Uiteindelijk werd m'n hartslag steeds hoger en het voelde alsof ik overhit raakte; het zweet gutste gewoon van m'n lijf (denk dat het ongeveer 35 graden op m'n kamer was)!

Uiteindelijk wilde ik nog een paar setjes voor kuiten doen, maar werd na de eerste set zoooo misselijk dat ik me effe moest gaan zitten. Na 10 min. gezeten te hebben en rustig ademgehaald moest ik uiteindelijk dus toch kotsen!! :barf: Heb daarna nog ff 20 min. op de grond gelegen en voelde me daarna weer oke, alleen wat slapjes..

Dit vind ik dus echt niet relaxed. Telkens als ik m'n benen train kom ik op het randje van kotsen!!

Hoe gaat dat bij jullie?? Meer mensen last van?? Want vind het behoorlijk irritant!! :mad:
 
word wel altijd heel duizelig dat ik wel ff een minuut moet uitrusten. na een paar zware setjes leg press zak ik ook vaak door mn benen heen.
kotsen nog nooit, wel een klein beetje misselijk soms
 
dude das wel mongool hardcore! ahnold: I'm not afwraid to faint in ze gym...

zou het een laag bloedsuiker kunnen zijn? daar ga je ook keihard van zweten en kun je goed misselijk worden.
 
builderB zei:
dude das wel mongool hardcore! ahnold: I'm not afwraid to faint in ze gym...

zou het een laag bloedsuiker kunnen zijn? daar ga je ook keihard van zweten en kun je goed misselijk worden.


Zou misschien daaraan kunnen liggen idd. Zit in de 'cut' en had tot voor m'n training zeer weinig koolhydraten gegeten. Schat niet meer dan 100 gram over de hele dag tot aan de training.

Zou een zout-tekort (door het teringveel zweten) ook kunnen leiden tot :barf: ??
 
wat heb je gegeten?

o edit: o ik zie t al, als je te weinig eet en hard traint ga je out. heb t in mn tijd in t leger zo vaak gezien. gasten die niet ontbeten (of 1 koek ofzo) gingen allemaal out onder t sporten :D

vooral bij warm weer heb je dat ;)
 
neuh denk het niet wat betreft dat zout, maar ik denk dat ik het antwoord nu wel weet... ergens lijkt het me vestandig om wat meer KH voor je training te nemen eigenlijk. dit is NIET gezond. ik had vroeger ook nog wel eens last van dergelijke buien, zomaar. (zweten, misselijk, beetje duizelig etc) Sinds ik fatsoenlijker ben gaan eten (in eerste instantie alle frisdrank gekicked, trainde toen nog niet) had ik er nauwelijks last meer van. Nu mijn KH's voornamelijk uit de trage variant bestaan heb ik er helemaal geen last meer van. Misschien beledig ik je (is niet de bedoeling!): geen meuk als chocola, friskdrank, etc drinken of eten, of alles wat maar HCFS bevat. Dat gerei is bagger en geeft je insuline niveau een boost van hier tot tokio en zorgt voor spontane vrijmaking van vet door de lever. (ter algemene info dan maar, k kan m niet voorstellen dat je die zooi eet, helemaal niet tijdens het cutten)
 
HARDCORE!!! :D "squat till you puke" is maar een slogan hoor, je moet het niet te letterlijk nemen.

On topic: ik heb het ook vaak dat ik duizelig wordt na een harde beentraining. misschien helpt het als je je laatste maaltijd iets vroeger neemt? heeft meer tijd om te verteren dan
 
ja man als je misselijk wordt had ik ook met deadlift meteen water met suiker en dan is het zo over ik kreeg in 1x zwart voor mijn ogen en alles bewoog daarna heel snel en toen ben ik op de grond gevallen.
 
kurgan zei:
wat heb je gegeten?

o edit: o ik zie t al, als je te weinig eet en hard traint ga je out. heb t in mn tijd in t leger zo vaak gezien. gasten die niet ontbeten (of 1 koek ofzo) gingen allemaal out onder t sporten :D

vooral bij warm weer heb je dat ;)

Vanaf welke leeftijd en hoe lang heb je in het leger gezeten?

Ontopic: Als mijn hartslag te heftig wordt bij een benentraining, rust ik even totdat hij weer gezakt is. Verder heb ik wel vaak het gevoel dat ik ziek word en ik wil dan stoppen met alle krachttraining en nooit meer squatten, maar spugen heb ik nooit moeten doen. Zal dus aan je eten kunnen liggen zoals al gezegd is.
 
Oke, thanks voor het advies allemaal.

@BuilderB: nee, eet die rotzooi gelukkig niet; eet zoveel mogelijk clean maar had idd een langzame koolhydratenbron voor m'n training moeten pakken!!
Brinta met langzame eiwitten ofzo..
 
Volgens mij betekent het gewoon dat je je benen goed hebt aangepakt. Met dit weer is het niet zo raar als je daar extreem op reageert. Er staat dacht ik ook iets over in de sticky's...
 
Mischien toch meer eten cutten werkt niet hard trainen niks eten dan houd jou lichaam nood gedwongen vetten vast.Gewoon strak schema niet mee lopen k*tten gewoon een maand afkijken geen verschil veranderen met training en eten.Dit zijn tips die ik krijg van wedstrijd jongens.
 
En bij mij werken ze prima.
 
Ik heb het ook soms maar kan het vrij goed onder controle houden,
even uitrusten, wat drinken en daarna weer buffelen.
Benen vergen nu eenmaal ontzettend veel energie en dat uit zich dan ook...
 
soms deponeer ik ook met een anti-perestaltische reflex mijn pwo-shake in de wasbak.
Niet leuk. maar het staat wel hardcore :D
 
ik heb het zo vaak. Of ik stort door mijn hoeven of ik word hondsberoerd. Of allebei en dan heb je ze even niet meer op een rijtje. Ff plat gaan liggen en dan een paar goede slokken water (met evt. dextrose) en weer gaan met die banaan.
 
mischien ademhaling niet zo goed
mischien weinig conditie :P

of je bent niets gewend :D
 
Ik ging vandaag bij het squaten ook bijna van mijn stokkie. Moest echt even gaan zitten want alles werd wazig en ik zag sterretjes. Even 3 min gewacht en toen vrolijk verder en minder last van gehad. Had mijn flesje met dextrose er gewoon even vrolijk bijgepakt dat helpt altijd wel.
 
nooit last van gehad :D
 
Heb het laatste tijd ook af en toe, komt door het weer denk ik. Normaal nooit
 
Back
Naar boven