MuscleMeat

Over ketodieet: 2 vragen (progressie/depletie)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Sinds ik terug ben uit Portugal (22 nov) ben ik aangekomen ipv afgevallen.
Ga maar na.. daar fietste ik alles bij elkaar toch meer calorieën weg dan ik nu doe met thuis zitten en dat kleine beetje trainen (OK, 6x per week en nog 150 km fietsen).
Ik zat ongeveer op 1800 kcal en heb daar waarschijnlijk in Portugal ondergezeten omdat ik 's avonds vaak geen zin meer had om nog te eten.
In 2,5 week ben ik dus 3 kg afgevallen en gelukkig geen spieren.

Maarre.. nu zit ik dus weer 1 kg hoger op 73 kg. 72 kg is mijn setpoint dwz ik kom daar altijd op uit , ik weeg al 72 kg sinds mijn 21e toen ik in 1 jaar van 62 naar 72 kg ben gegroeid door te veel te eten en te weinig te bewegen (moeder overleden en kookte toen voor het gezin).
Afijn... ben er slechts 1x onder gezakt tijdens een 'hongerlijden'vakantie in Australië (tot plm 65 kg of zo?) en voelde me toen hondsberoerd door gebrek aan eiwit (was vegetariër en had net een ultra-tocht gereden en ging desondanks gem. 100 km/dag fietsen daar), maar dat terzijde.

Wat kan ik doen om meer af te vallen? NOG meer gaan sporten of de kcal in het eten omlaag brengen? Aan de ECA gaan? Of gewoon kijken en afwachten wat er gebeurt?

Verder een probleem met depletie-oefeningen op zaterdag.. ik kan eindeloos doorgaan daarmee en ben zelfs nadat ik van alle oefeningen 1x12 reps heb gedaan op het gewicht dat ik normaal bij 6 reps pak in de 1e echte werkset (na opwarmen dus met lichter gewicht). Maar nu, 2 dagen later ben ik nog maar amper hersteld en heb nog steeds zware benen (niet heel erg hoor, komt ook omdat ik straks in 20 min naar het ziekenhuis ben gesprint)... misschien ook omdat ik alle oefeningen incl. benen en gluteus NA spinning heb gedaan.

Kan ik niet depletieoefeningen doen door op de hometrainer een extreme trapfrequentie aan te houden. Daar moet ik sowieso op trainen voor het komende jaar. Daar word ik ook lekker moe van, maar ben daar in 2 dagen wel van hersteld?

O wijze heren/dames, kom aub met een antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Doe je ook aan koolhydraat laden en wanneer?

En wanneer ik mijn benen heb getraind ben ik ook nog niet hersteld in 2 dagen.
 
Beste Esperantisito,

Laat dat keto dieet lekker schieten. Stel gewoon een dieet samen waarmee je een kcal tekort creeert om af te vallen. Zorg dat je voldoende voorraad gezonde tussendoortjes in huis haalt en verdeel de maaltijden over 4 / 6 eetmomenten.

EN GA KEIHARD TRAINEN !!!!!!! Mijn advies.....5 x per week een half uur kracht icm een uur cardio.(30 minuten steppen + 30 minuten fietsen). Tenzij je een stofwisselingsziekte hebt moet dit toch echt effect hebben. Je bent nu al een tijdje op dit board aan het speuren naar de "gouden methode" om af te vallen....die bestaat helaas niet voor mensen met aanleg(wat ik ook heb). Alleen keihard trainen en een schoon dieet en discipline hebben effect

Zorg dat je omgeving op de hoogte is van je doelstellingen zodat ze je kunnen steunen in de afvalrace. Eet met de feestdagen gewoon gezellig mee (met mate), en zet door.

Die fatburners kan je als steun in de rug gebruiken, 3 maal daags is effectief.

Suc6 :thumb:
 
Originally posted by burn
Doe je ook aan koolhydraat laden en wanneer?

Ja, op zaterdag.. vanaf het moment dat de depletie training is afgelopen. Afgelopen zaterdag heb ik van alle oefeningen die ik door de week doe 1 set van 12 reps gedaan (rug, borst, schouders, tri, bi, quads, hams, gluteus) en van abs, kuiten en heupen de volledige sets omdat ik die helemaal doe... was ik zowat 2 uur mee bezig (te veel gekletst ondertussen). Daarvoor heb ik een spinning les gehad.. was lekker gesloopt na afloop..
Dat KH-laden doe ik niet zo vergaand als voorgeschreven.. de eerste keer ging ik door het lint en vrat rond 3500 kcal (aanbevolen was 3000 kcal). Maar nu doe ik maar een kleine carbup van in totaal zo iets van 2500 kcal denk ik.. deze maal niet ingevoerd.
Ik heb bij zo'n hoog vet% geen extreme carbup nodig en bovendien doe ik geen CKD maar TKD met wat extra KH voor de training (en als ik lang weg ben zoals vanavond ook tijdens de training, resp. om 5 uur (van 17.20 - 18.00 aan KT gedaan met quads en hams, van 1800-1845 gespind) en om 7 uur (vervolgens weer van 1915-2030 programma afgewerkt.. laatste hams en 3 gluteus oefeningen evenals 1 set uitgeprobeerd van de sumo squat). Te veel gekletst weer. In de saunacabine gezeten om het zweet op te laten drogen en vervolgens in 1 uur naar huis gefietst... (nieuwe route, is plm 16 km ipv 13, rustiger en mooier).

Originally posted by burn
En wanneer ik mijn benen heb getraind ben ik ook nog niet hersteld in 2 dagen.
Ik deed dus za maar 1 set van elk .. ik merkte er heel weinig meer van... mijn benen herstellen zich heel snel. Ik ga dus de sumo squat aan het programma toevoegen... Dus sumo squat, leg press, leg extenison voor quads, stiff-legged Romanian deadlift en leg curl voor hams, squat lunge, step-up en standing gluteus voor gluteus.
Liefst af te werken VOOR spinning les..

Dit wil ik de rest van de week doorvoeren.. aan alleen KT heb ik niet genoeg. Ik ga dus daarna plm een half uurtje op de hometrainer trappetjes trainen.. van 80-85-90- etc. omw/min om zo mijn basis-trapfrequentie omhoog te krijgen.
Samen met de 30 km heen/terug naar de sportschool MOET dit resultaat opleveren.. .anders weet ik het ook niet meer...

Maar goed, ik heb er wel goede moed in.. enige probleem is nu ma avond dat ik te hyper ben om in slaap te komen...

En morgenochtend dus weer.. dan borst,tri/bi en pols .. daarna dus die trappetjes oefenen.... wish me luck!
 
Originally posted by man_of_magic
Beste Esperantisito,

Laat dat keto dieet lekker schieten. Stel gewoon een dieet samen waarmee je een kcal tekort creeert om af te vallen. Zorg dat je voldoende voorraad gezonde tussendoortjes in huis haalt en verdeel de maaltijden over 4 / 6 eetmomenten.

EN GA KEIHARD TRAINEN !!!!!!! Mijn advies.....5 x per week een half uur kracht icm een uur cardio.(30 minuten steppen + 30 minuten fietsen). Tenzij je een stofwisselingsziekte hebt moet dit toch echt effect hebben. Je bent nu al een tijdje op dit board aan het speuren naar de "gouden methode" om af te vallen....die bestaat helaas niet voor mensen met aanleg(wat ik ook heb). Alleen keihard trainen en een schoon dieet en discipline hebben effect

Zorg dat je omgeving op de hoogte is van je doelstellingen zodat ze je kunnen steunen in de afvalrace. Eet met de feestdagen gewoon gezellig mee (met mate), en zet door.

Die fatburners kan je als steun in de rug gebruiken, 3 maal daags is effectief.

Suc6 :thumb:

Dank je MoM..

Dat keihard trainen daar werk ik nu naar toe: 3x per week spinnen, 1x per week aquajogging (nog maar 1x gedaan) en 3-4x per week op de hometrainer op trapsnelheid trainen en dan dus 4x per week plm 45-60 min KT.

Het ketodieet bevalt me werkelijk uitstekend.. alleen het KH-laden wat minder wat moet omdat anders het leptine niveau (dat honger controleeert en vreetbuien veroorzaakt) te laag wordt. Bovendien wel goed voor glycogeen laden.
Nee, werkelijk waar. Ik ben er van overtuigd tegen de rand van diabetes aan te zitten.. heb krankzinnig veel energie tegenwoordig.. ik kon vroeger enorme slaap krijgen na de lunchpauze en slaap nu gem. maar 6 uur per dag ipv 8 uur.
Ik begin werkelijk te denken dat ik deze wijze van eten niet als dieet ga doen, maar de rest van mijn leven zal vasthouden.. 't werkt beter dan amfetamine! Niet dat ik ooit amfetamine heb gebruikt, alleen maar 1x ooit ephedrine..
Nu dus wel caffeïne en ook wel guarana.. wissel het een beetje af en voeg het als poeder (koffiepoeder /guaranapoeder) aan de weidrank toe.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm.. het is weer ochtend en ik zie wat dingen die iets scheef gelopen zijn:
- te weinig vet geconsumeerd, ivm de mini-carbups vlak voor de workout. Doe nu geen vet meer in de weidrank
- te weinig calorieën.. ook weer dezelfde weidrank en ook af en toe toch een maaltijd overgeslagen
- dus te groot calorie-tekort en weer verlaagd metabolisme, vooral merkbaar aan koude handen/voeten
- misschien was de carbup te klein? Ik was bang voor de spill-over (dus opslaan in lever en daarna vetcellen) en vooral bang voor de naweeën van de carbup... het gigantisch verlangen naar KH een paar dagen erna.
- te weinig vezels.. hoeveelheid groenten is wat ingezakt
- te weinig water.. let er nu ik wat op de 'automatische piloot' ben, er te weinig op en wacht tot ik dorst heb

Ga nog eens de caloriebehoefte uitrekenen met:
http://www.ecybex.com/education/calculators/index.html

dus niet minder, maar meer en vetter eten en meer water?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto


1) Ja, op zaterdag.. vanaf het moment dat de depletie training is afgelopen.

2) Dit wil ik de rest van de week doorvoeren.. aan alleen KT heb ik niet genoeg.

1) Misschien dat je zwaarder woog door de koolhydraten van zaterdag dan?

2) Je zou eigenlijk ook moeten afvallen zonder cardio hoor. Je hebt nu wel een zwaar dieet qua discipline maar werkt het ook wel voor jou? Afvallen is eigenlijk niet zo heel ingewikkeld, gewoon minder eten dan je verbrandt. Zeker met jou instelling zou het vrij gemakkelijk moeten gaan.
 
had je gedacht..
Mijn stofwisseling/metabolisme is blijkbaar nogal in de war.. ik merk dat het weer verlaagd is, had afgelopen weekend zo'n last van koude voeten/handen terwijl ik het een tijdje geleden juist weer warm had en eindelijk weer met blote voeten (ipv sokken) kon slapen.
Maar de oplossing kan wel zijn dat ik te weinig calorieën verbruik en daarom een verlaagd metabolisme.
Maar ik ga nu even wat opmeten (armen,benen, romp) als de meting gunstig uitvalt ben ik toch niet ontevreden..
Edit: 2 cm er af tov vorige week (kuiten), maar toen 3 cm erbij tov week ervoor. Echter, vermoed dat ik bovenarm en dijbeen verkeerd heb gemeten. Schuin om de grootste omtrek te bepalen en niet horizontaal.. is er geen link naar hoe je jezelf het beste kunt meten? Er is vaak te veel afwijking in de metingen die volgens mij niet door daadwerkelijke fysieke veranderingen veroorzaakt zijn, maar door opmeetfouten.

Cardio is leuk, bovendien moet je wel als fietser hè!
Er is veel controverse over of het spiervretend is. Ik zei op de randonneurslijst dat als je niet genoeg eiwit at, je je eigen spieren aan het opvreten was.
Nou ik ben me toch om de oren geslagen door de voorzitter van de NLse randonneurs die het een broodje aap noemde. Luc van Loon van de uni van Maastricht heeft daar onderzoek naar gedaan.. maar een link of artikel geven, ho maar..

Moeilijk hoor.. voor optimaal herstel zou je wei met KH moeten combineren. Ik denk dat ik dat toch maar NIET doe NA de training, en alleen erVOOR.

Espi

PS: een update .. gebruikte vandaag 1 Ca/Mg bruistablet omdat ik gisteravond kramp kreeg bij spinning NA KT en er alleen maar goor NaCl (keukenzout) in huis was.. geen drop.
Dus nu ga ik mijn mini-carbup laten bestaan uit plm 30 gram drop..
Nam bij aankomst een espresso. Dat en het zoutbruistablet hadden een dramatisch effect: 3-4 x naar het toilet geweest in 1,5 uur tijd en plm 3 liter water gedronken en nog weer rond 1-2 liter weidrank en bij terugkeer 1 liter.. had waarschijnlijk last van waterretentie ivm 'het uithangen van de rode vlag' zoals dat heet...

Dus.. ik geloof dat ik de zaak weer een beetje onder controle begin te krijgen. Geen paniek!
 
Laatst bewerkt:
'espi',

waarom drop? klinkt mij niet bepaald gezond in de oren.

Ten aanzien van het opmeten, neem de grootste omtrek van je kuit/been etc, maar inderdaad wel recht gemeten. Je zal heus wel kleine meetfoutjes hebben, maar op den duur zal je toch een trend moeten zien.

In jouw situatie (keto) zou ik inderdaad na het trainen geen wei+kh nemen, maar ervoor. Wel na afloop wei.

success!
 
Nou, ik had mijn zouttablet (Mg/Ca) vergeten en omdat ik weinig zout in mijn voeding heb zitten (afgezien van wanneer ik ei bak in gezouten boter) had ik te veel gezweet tijdens spinning. Ik dronk wel plm 2 liter water, maar daarmee was de elektrolytenbalans verstoord.. ik had eigenlijk KCl moeten hebben (Na heb je meestal zat, het is eig. een K tekort). Zelf heb ik dat in mijn eigen keukenzout zitten (Jozo Vitaal)..
Dus, ik dacht.. waarom niet combineren: de suikers met weidrank innemen met wat extra zout tegen het zweten.. en drop is nu eenmaal mijn favoriete snoepje..
Ik ga nu wel ff opzoeken hoeveel g suikers er in zitten.. ga afgepaste zakjes van 25 g KH maken, anders ben ik 'de kat op het spek aan het binden'!
 
Heb vandaag mijn caloriebehoefte uitgerekend..
De webstek van Ecybex,die ik eerder had aangegeven daar klopt geen fluit van..veel te hoge waarden en bovendien geen onderscheid tussen mannen en vrouwen en zelfs geen waarden voor KT.

Beter is die van Dr. Squat!
[Link niet meer beschikbaar]

Eerst Basal Metabolism Rate berekend met formule:
BMR = 370 + (21.6 X lean mass in kg) .. voor mij 1407 kcal/dag = 59 kcal/uur.

Dan kijken in welke categorie mijn activiteiten vielen..

Table Three: Energy Expenditure Guide

Women Men Activity Description
78% 80% Sleeping
90% 100% Lying down totally relaxed but not sleeping (this is your "basal metabolic rate")

180% 200% Very Light: Sitting, studying, talking, little walking or other activities.

270% 300% Light: Typing, teaching, lab/shop work, some walking.

360% 400% Moderate: Walking, jogging, gardening type job.

450% 500% Heavy: Heavy manual labor such as digging, tree felling, climbing.

540% 600% Exceptionally Heavy: Fitness-oriented weight training, aerobic dance, cycling or similar vigorous activities.

630% 700% Sports: Vigorous sports competition such as football, racquetball, tennis or other extended-play sports activities.

720% 800% All-Out Training: Extremely high intensity weight training with little rest between sets or exercises.

810% 900% Extended Maximum Effort: Extremely high intensity and high duration sports competition such as triathlon, cross country skiing or marathon.

Resulteerde in een energiebehoefte van tussen 2115 kcal en 2670 kcal.. gemiddelde : 2490 kcal/dag... zit er dus bijna 700 kcal onder ipv slechts 500kcal.. :(. En ik vind al dat ik zoveel eet met 1800 kcal! En stiekem sloeg ik toch nog maaltijden over zelfs...
 
He espi,

ik zie dat je een paar dingen toch echt anders doet dan ik destijds (wat niet wil zeggen dat jouw manier minder is!):

- Mijn depletieoefeningen waren gericht op alle spiergroepen, bij jou ligt de nadruk echt op je benen. Tuurlijk verbrand je dan het meeste, maar is het doel niet om je glycogeen die in je spieren opgeslagen is, op te maken? Gooi er een zware borst/rug/schouder/bi/tri oefening bij!
- je doet een carb-up voor de training. Deed ik niet. Gewoon max 25 gr Kh over de gehele dag.
- Je carb-up dag is belangrijk om je metabolisme omhoog te voeren en natuurlijk je Kh te laden. Als je op zo'n dag weinig eet, wordt je verbranding lager...... Ik lette er wel op dat ik op zo'n dag ook veel groenten met vezels at, kost weer de nodige energie van je lichaam om te verbranden.

Verder gewoon door blijven gaan, vroeg of laat schiet je door die 72 kg barriere!

enne, met amfetamine slaap je dus helemaal niet meer en fiets je Parijs-Brest-Parijs 6 keer achter elkaar (en dan val je dood neer)
 
Originally posted by oldy
He espi,

ik zie dat je een paar dingen toch echt anders doet dan ik destijds (wat niet wil zeggen dat jouw manier minder is!)

- Mijn depletieoefeningen waren gericht op alle spiergroepen, bij jou ligt de nadruk echt op je benen. Tuurlijk verbrand je dan het meeste, maar is het doel niet om je glycogeen die in je spieren opgeslagen is, op te maken? Gooi er een zware borst/rug/schouder/bi/tri oefening bij!

Probleem was, dat ik me zaterdag zo goed voelde , dat ik overdreef met de depletie en vervolgens mijn benen oef voor het gevoel niet zo goed meer deed... maar aan de andere kant, toen ik weer opgewarmd was, ging ie toch goed.. er in houden dan maar? Ik was eigenlijk van plan om ipv met gewichten weer eens die Power Plate te gebruiken.. vind ik nog steeds een geinig ding en ik betaal er extra voor..
Bovendien heb ik de rug oef naar vrijdag verschoven.. dinsdag voor het eerst gedipt en mijn schouder doet NOG zeer! Ik ga voortaan de triceps op de rugdag doen.. hoorde dat die doorloopt tot aan de achterkant van de schouder.. dus borst-biceps-pols-abs en kuiten op dinsdag en rug-triceps-schouder-abs op vrijdag..
Op zaterdag doe ik wel een volledige uitvoering 4 sets voor heup (adductor/abductor), kuiten en abs (recht & schuin) .. dus als ik die Powerplate voor de andere spieren doe en nog wat op rpm oefen vind ik het wel goed...

- je doet een carb-up voor de training. Deed ik niet. Gewoon max 25 gr Kh over de gehele dag.
Mijn variant is TKD.. reden is dat mijn cardio te lang en vooral te intensief is om zonder extra KH een fatsoenlijk hoge hartslag te halen.. voelde me als een levend lijk..
Het is me alleen nog niet precies duidelijk of je dan nog een carbup op zaterdag nodig hebt of niet.. sommigen doen niets meer.. probleem bij carb-up was dat ik zoveel aankwam dat ik pas de vrijdag erop weer op het zelfde gewicht uitkwam als de ochtend van de carb-up.

- Je carb-up dag is belangrijk om je metabolisme omhoog te voeren en natuurlijk je Kh te laden. Als je op zo'n dag weinig eet, wordt je verbranding lager...... Ik lette er wel op dat ik op zo'n dag ook veel groenten met vezels at, kost weer de nodige energie van je lichaam om te verbranden.

Ja.. hier zit ik dus met het rekenprobleem..
Men zegt dat je de KH die je voor de training extra inneemt er dus van af moet trekken.. bij mij dus 480 (10 g/kg MLM) - 150 = 330 g KH.. maar of de verhouding KH:eiw:vet dan ook nog 70:15:15 moet blijven???
Bovendien is mijn carbup maar 1 dag, alleen op zaterdag... ik kon niet tegen de weer opnieuw optredende verlangens naar KH op de dagen erna als ik te veel KH (vr)at op zaterdag... dat was een andere reden om op TKD over te stappen ipv CKD.

Verder gewoon door blijven gaan, vroeg of laat schiet je door die 72 kg barriere!

Nou..... belangrijkst is dat ik er psychisch eindelijk klaar voor ben..klinkt raar, maar ik vond het eigenlijk wel veilig om te zwaar te zijn.. dan val je minder op. Nou ja, en dan een geel fluorescerend jack aan en bijna altijd met fietshelm oprijden, dan val je natuurlijk niet op hè ;).

Enne, met amfetamine slaap je dus helemaal niet meer en fiets je Parijs-Brest-Parijs 6 keer achter elkaar (en dan val je dood neer)
Nou, ik had voor Parijs-Amsterdam wel efedrine aangeschaft , maar ik kon er niet tegen.. heb maar 1 tabletje genomen en werd giga-nerveus. Maar ja, 3 maanden voor een evenement als PBP ga ik totaal op algehele onthouding voor caffeïne.. dan lijkt de caffeïne in koffie/cola/thee je als een mokerslag te raken.. gecombineerd met de adrenaline die toch de eerste 40 uur door je lijf giert (je start om 22:00 's avonds met zo'n 4000 man, net een wedstrijd) blijf je de rest van de 90 uur ook wel wakker met een paar slaappauzes tussendoor.. (als de rest goed zit... in 1999 niet dus, ik was na 200 km aangereden tijdens de 600 km en mijn knie bleef zeer doen). Bij nader inzien houd ik me voorlopig maar bij caffeïne en guarana 's ochtends vroeg...

De hamvraag is nu of ik mijn calorie-inname moet verhogen tot de hoeveelheid calorieën die ik nu heb uitgerekend minus 500 of het zo laten als het is (plm 700 gem per dag te weinig) . Misschien beter het per dag wat te verhogen.. en ik eet nu al zo veel :( , ipv meer te eten op zaterdag... ik dacht eerst hieperdepiep hoera over die KH-vreetdag.. maar ik zie er nu als een berg tegenop.. ik slaap op zondag een gat in de dag (ook al wegens afwezigheid van lich. activiteit en houd tenminste 2 liter water extra vast... (vandaar de bierbuik).
 
.. dus als ik die Powerplate voor de andere spieren doe en nog wat op rpm oefen vind ik het wel goed...
Tja, probeer die powerplate eens, ben benieuwd, maar zelf heb ik geen vertrouwen in zo'n apparaat. Zolang je maar alle spiergroepn leeg traint tijdens je depletie, want daar is die training voor bedoeld.
Mijn variant is TKD.. reden is dat mijn cardio te lang en vooral te intensief is om zonder extra KH een fatsoenlijk hoge hartslag te halen.. voelde me als een levend lijk..
Het is me alleen nog niet precies duidelijk of je dan nog een carbup op zaterdag nodig hebt of niet.. sommigen doen niets meer.. probleem bij carb-up was dat ik zoveel aankwam dat ik pas de vrijdag erop weer op het zelfde gewicht uitkwam als de ochtend van de carb-up.
Ten eerste: ben je wel in ketose? Ik vraag dit omdat ik me slap voelde op het moment dat ik nog net niet in ketose was, net die overgangsfase was zwaar. Zodra in ketose, haal je je energie uit je vetten. Maar gezien jou hoeveelheid cardio kan dat ontoereikend zijn?
Ten tweede: nu snap ik het ff niet meer: TDK/CDK? TDK met wekelijkse carb-up van 1 dag is toch een CDK? In ieder geval wel het zelfde ritme als ik toen had. Kwam ook aan, maar dat was puur water (door de Kh) en was dit tegen woensdagochtend wel weer kwijt.
Ja.. hier zit ik dus met het rekenprobleem..
Men zegt dat je de KH die je voor de training extra inneemt er dus van af moet trekken..
Hier kan ik je niet mee helpen, zou wel de carbup er in houden, maar het is erg zwaar. Ben ook gestopt met keto, dit was 1 van de (minder zwaartellende) redenen. Sluit me nu meer aan bij MoM: minder energie innemen dan je verbruikt, maar dat werkt voor de 1 beter dan voor de ander.
, en dan een geel fluorescerend jack aan en bijna altijd met fietshelm
Oh, was jij dat? Vond het wel raar dat dat alles was dat je aan had :D
De hamvraag is nu of ik mijn calorie-inname moet .......
Mijn mening is doorgaan met je huidige inname, zaterdag carbup (beperkte dan maar met lekker veel groenten?) en zondags lekker slapen. Je sport erg veel, je lichaam heeft rust nodig. En who cares? Water op je buik raak je snel weer kwijt, het vet is wat je interesseert. :thumb:
 
Originally posted by oldy
Tja, probeer die powerplate eens, ben benieuwd, maar zelf heb ik geen vertrouwen in zo'n apparaat.
Een van de begeleidsters daar die wat meer verstand van KT heeft, zei dat de kernploeg schaatsers er mee traint, nou dan zal het toch niet echt onzin zijn.. bovendien had ik die paar keer dat ik er mee trainde toch echt wel spierpijn.. grote voordeel is dat je zo snel klaar bent!


Ten eerste: ben je wel in ketose?
Tja.. de stix zijn op.. moet weer nieuwe kopen. Heb wel minder last van die vieze adem.. maar merk bijv aan de extreme dorst dat ik in ketose raak.. op maandag en dinsdag moest ik bijv. ontzettend veel drinken omdat ik dat water kwijt raakte.. nu gelukkig weer van 73 naar 72 terug.

Ten tweede: nu snap ik het ff niet meer: TDK/CDK? TDK met wekelijkse carb-up van 1 dag is toch een CDK?
Het is CKD (cyclical ketogenic diet) waarbij je op 20-25 g KH door de dag heen zit en TKD (targeted ketogenic diet) waarbij je voor de KT en/of cardio extra KH inneemt. Als het goed is, dan gaat die extra KH bijna uitsluitend naar de spieren (voor glycogeenvorming).

Oh, was jij dat? Vond het wel raar dat dat alles was dat je aan had :D
:tong: :tong: :tong:

Je sport erg veel, je lichaam heeft rust nodig. En who cares? Water op je buik raak je snel weer kwijt, het vet is wat je interesseert. :thumb:
Dank je.. ja , ik begin eindelijk te zien wat die rare sportverslaafden toch drijft om bijna elke dag te sporten.. endorfinen hè! Je moet toch ERGENS aan verslaafd zijn..
Moet ook maar eens op internetdieet, net als wateengedoe dat doet.. zit veel te vaak hier... stekker er uit? Uit het kabelmodem bedoel ik..


f you've been paying attention, you'll notice that following this equation doesn't give our example person enough protein. So if we instead use the following calculations:

Voor vragen over ketodiëten, zie de FAQ: http://low-carb.org/faq/
Hier vond ik het antwoord op mijn vraag hoeveel kcal ik zou moeten innemen.. dus toch 70:15:15 tenzij je te weinig eiwitten inneemt, dus ook dan minimaal 150 gram of 1,7-2,2 g/kg lich.gew. en dan veranderen de verhoudingen.. blijft op 15% vet steken trouwens..
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven