XXL Nutrition

Over mijzelf. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
5 apr 2022
Berichten
3
Waardering
2
Lengte
1m69
Massa
59kg
Vetpercentage
9%
Hoi Mensen,

Ik ben Edinyo 18 jaar oud en ben momenteel veel bezig met trainen. Ik train 5 keer per week en probeer elke dag een andere spiergroep te trainen.

Ik train net geen jaartje in de sportschool maar ben hiervoor altijd al super droog geweest, weinig tot amper geen vet en had al spieren van mijzelf. Ik hoop op dit forum meer informatie te krijgen over hoe het allemaal in zijn werking gaat.

Zelf ben ik nogal onzeker over mijn lichaam en irriteer ik mij dat ik steeds op het zelfde gewicht blijf hangen. Ik weeg momenteel 59,2 kilo en wil heel graag aankomen.

Na meerdere keren van andere hebben te gehoord dat je gewoon veel moet eten en je er over heen moet zetten ben ik wel echt bereid om dit te gaan doen, alleen ik ben niet een bepaald persoon waarvan je zou kunnen zeggen dat die aan kan komen door middel van veel eten. Ik zou dus een dieet moeten volgen en mij hier streng aan houden.

Trainen vind ik heel erg leuk om te doen, alleen elke avond ga ik met dezelfde onzekerheid naar de sportschool en weet ik dat het toch geen zin heeft want kwa spiermassa en gewicht valt niet veel te zeggen.

Dit is een beetje een klein stukje over mijzelf. Tips en hulp word erg gewaardeerd.

Gr Edinyo
 

Bijlagen

  • DBEA4C08-6FBD-4913-9862-4C6033759B4C.jpeg
    DBEA4C08-6FBD-4913-9862-4C6033759B4C.jpeg
    79,9 KB · Weergaven: 123
  • EF414726-A236-438F-B355-C71BAE8EAC1B.jpeg
    EF414726-A236-438F-B355-C71BAE8EAC1B.jpeg
    84,3 KB · Weergaven: 118
  • F1026347-1BFC-4AFD-93CC-9CBD97B247E5.jpeg
    F1026347-1BFC-4AFD-93CC-9CBD97B247E5.jpeg
    80,3 KB · Weergaven: 117
Welk hier.
Als je echt aan wil komen zal je toch je voeding aan moeten pakken
Hoeveel eet je nu op een dag
Post eens een dagschema.
Dat is eenvoudiger tips geven.
 
Die gallon melk is wat overdreven, maar verder prima info
 
Ik train net geen jaartje in de sportschool maar ben hiervoor altijd al super droog geweest, weinig tot amper geen vet en had al spieren van mijzelf. Ik hoop op dit forum meer informatie te krijgen over hoe het allemaal in zijn werking gaat.
Iedereen heeft spieren van zichzelf. Of zijn er mensen die het ergens anders vandaan hebben getoverd?

Na meerdere keren van andere hebben te gehoord dat je gewoon veel moet eten en je er over heen moet zetten ben ik wel echt bereid om dit te gaan doen, alleen ik ben niet een bepaald persoon waarvan je zou kunnen zeggen dat die aan kan komen door middel van veel eten. Ik zou dus een dieet moeten volgen en mij hier streng aan houden.
Dat ben je wel. Je bent een mens zoals elk ander mens en je komt spiermassa aan door veel te eten. Het punt zit hem in het feit dat jouw perceptie van "veel eten" niet klopt.

Als jij elke dag maar 1000 kcal binnen krijgt (bijvoorbeeld) en ineens 2000 kcals gaat eten dan lijkt dat voor jou heel veel. De realiteit is dat het alsnog te weinig is voor jouw lichaam.

Er zijn mensen hier op het forum die pas aankomen boven de 5000 kcal.

Aan je foto's te zien heb je een hele goede basis om alles te vreten wat je maar kan vinden zonder al teveel vet aan te komen. Probeer wel de nadruk op eiwitten (vlees) te leggen en koolhydraten zoals brood, rijst, aardappel, pasta, havermout, brinta etc.

Hoeft niet perse allemaal 100% clean voedsel te zijn maar ga ook niet 100% teringzooi eten.
 
Als 18 jarige heb je iig een buitengewoon goed fysiek. Indien je een bulk gaat beginnen moet je secuur zijn met je dagelijks kcal. Je moet precies weten wat je eet mbt kcal/macros. Dus alles afwegen en bijhouden. Probeer erachter te komen wat jou “onderhoud” kcal zijn en ga hier dagelijks 200 kcal boven zitten icm met hard trainen zal je langzaam spiermassa opbouwen.

Het is een zeer langzaam proces, maar consistent hierin zijn en eerlijk voor jezelf alles tracken is de enigste manier om aan te komen. Ben niet bang voor wat vet aan te komen aangezien dit heel normaal is een bulk en dit gaat er weer vanaf in een cut.

Succes!
 
Als 18 jarige heb je iig een buitengewoon goed fysiek. Indien je een bulk gaat beginnen moet je secuur zijn met je dagelijks kcal. Je moet precies weten wat je eet mbt kcal/macros. Dus alles afwegen en bijhouden. Probeer erachter te komen wat jou “onderhoud” kcal zijn en ga hier dagelijks 200 kcal boven zitten icm met hard trainen zal je langzaam spiermassa opbouwen.

Het is een zeer langzaam proces, maar consistent hierin zijn en eerlijk voor jezelf alles tracken is de enigste manier om aan te komen. Ben niet bang voor wat vet aan te komen aangezien dit heel normaal is een bulk en dit gaat er weer vanaf in een cut.

Succes!
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga er zeker iets mee doen!
 
  • Like
Waarderingen: ak
Hoi Mensen,

Ik ben Edinyo 18 jaar oud en ben momenteel veel bezig met trainen. Ik train 5 keer per week en probeer elke dag een andere spiergroep te trainen.

Ik train net geen jaartje in de sportschool maar ben hiervoor altijd al super droog geweest, weinig tot amper geen vet en had al spieren van mijzelf. Ik hoop op dit forum meer informatie te krijgen over hoe het allemaal in zijn werking gaat.

Zelf ben ik nogal onzeker over mijn lichaam en irriteer ik mij dat ik steeds op het zelfde gewicht blijf hangen. Ik weeg momenteel 59,2 kilo en wil heel graag aankomen.

Na meerdere keren van andere hebben te gehoord dat je gewoon veel moet eten en je er over heen moet zetten ben ik wel echt bereid om dit te gaan doen, alleen ik ben niet een bepaald persoon waarvan je zou kunnen zeggen dat die aan kan komen door middel van veel eten. Ik zou dus een dieet moeten volgen en mij hier streng aan houden.

Trainen vind ik heel erg leuk om te doen, alleen elke avond ga ik met dezelfde onzekerheid naar de sportschool en weet ik dat het toch geen zin heeft want kwa spiermassa en gewicht valt niet veel te zeggen.

Dit is een beetje een klein stukje over mijzelf. Tips en hulp word erg gewaardeerd.

Gr Edinyo
Toen mijn jongere broer op zijn 17de ging trainen woog hij ook 59kg, bij 1m87. Hij was niet eens zo droog als jij. Die is toen alle informatie die in die tijd beschikbaar was gaan lezen en hard gaan trainen en in 2 jaar had hij betere pecs en triceps dan ik. Succes!
 
Omdat ik best wel droog van mij zelf ben, en dit wel wil behouden, wat voor soort dieet zouden jullie mij dan adviseren? Als ik uiteindelijk rond de 65/70 KG zit ben ik al heel tevreden maar ik moet echt van die 59KG af
 
Omdat ik best wel droog van mij zelf ben, en dit wel wil behouden, wat voor soort dieet zouden jullie mij dan adviseren? Als ik uiteindelijk rond de 65/70 KG zit ben ik al heel tevreden maar ik moet echt van die 59KG af
Lees wat BIOMEK zegt. Veel eten, dan kom je aan. Eet je al "veel" kom je niet aan, meer eten.
Als je dan echt over 3000+ kcal hebt dan zitten de benodigde eiwitten, vetten en kh. er ook wel in.
 
Back
Naar boven