Fitness Seller

overbelaste achillespees (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vinni1971

Novice
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
2
Waardering
0
Ik heb van de huisarts te horen gekregen dat mijn achillespees overbelast is, ik had al enige tijd pijn in mijn hiel bij bepaalde houdingen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem???
Kan ik gewoon doorgaan met sqatten en deadliften???

Vincent
 
Ik heb ook al een jaar last van een ontstoken achillespees, bij de aanhechting op het hielbeen. Zo nu en dan gebruik ik een paar dagen ibuprofen, maar alleen als het te erg wordt. Een paar weken rust helpt niet. Heb zelf ook geen idee wat er verder aan te doen is. Maanden rust misschien, maar dat kan wat mij betreft niet.
 
Enig idee hoe dit zover gekomen is? En wat voel je dan net, want heb daar soms ook pijn.
 
wimmos zei:
Enig idee hoe dit zover gekomen is? En wat voel je dan net, want heb daar soms ook pijn.

Als ik veel gelopen heb, voel ik de volgende dag bij het opstaan pijn in mijn hiel. Na een half uurtje is dat weer weg, dan is het opgewarmd. Dan kan ik opnieuw gewoon werken, maar de pijn wordt wel steeds erger. Gelukkig nog niet tijdens het lopen of trainen. Hier vind je wat meer info:

http://www.sgcvisser.nl/Achillespees.htm

Opereren is meestal niet nodig, want alleen bij scheuring, maar behandeling slaat ook niet altijd aan. Vervelende blesssure dat is het. Rust en ijs heb ik al geprobeerd, maar een verhoging onder de hiel, die in het linkje wordt genoemd, nog niet.

De oorzaak is overbelasting.
 
Ga jij wel door met trainen van de kuiten??
 
Heb ik ook soms last van :( .. Karma voor jou boerenkool.
 
Vinni1971 zei:
Ga jij wel door met trainen van de kuiten??

Nee, dat is vragen om ellende. Mijn kuiten zijn in verhouding al goed, dus toevallig is dat ook geen probleem.
 
Back
Naar boven