AndroidHealthClinic

Overbodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CitizenD

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
5.106
Waardering
33
Ik train 3 keer in de week. Maar ik ben gigantisch in de bulk dus ik kop lekkerveel(spier)aan :D

Maar een halve training aan mn buik is toch nutteloos? vooral in dit stadia waar mijn vetpercentage te hoog is om resultaat te zijn, en voorlopig ben ik nogwel bezig met bulken.

Iemand??
 
Trainde nooit mijn buik en kreeg toch een wasbordje. Halve training aan je buik lijkt me dus bullshit.
 
Halve training is heus niet nodig
2 zware oefening per week is meer dan voldoende.

Alleen ga ik wel niet akkoord met mensen die enkel buik trainen in de cut.
In de bulk groeit je lichaam, waarom dan niet profiteren van de gelegenheid om buik mee te laten groeien?
Je kan er alleen maar veel meer voordeel uit halen als je gecut hebt!
 
Je buik trainen heeft niet alleen als gevolg dat je mooiere wasbordjes hebt in/na de cut, maar sterke buikspieren hebben ook rechtstreeks een overdracht op je squat en deadlift, dus is zeker niet overbodig. Wat wel overbodig is, zijn bv 200 reps sit-ups en zo'n zaken. Hou het relatief laag, maximum 20 reps, gebruik gewicht. Ipv gewone sit-ups doe je er beter aan incline sit-ups te doen, en obliques oefeningen zoals side bends, reverse side bends, russian twists, en een hele hoop one arm lifts
 
Mijn ervaring is dat het niet veel nut heeft om je buik te trainen. Eerst deed ik trouw 1-2x per week zware crunches met gewicht op m'n borst ed, maar toen ik daar eenmaal mee stopte zag ik na een paar maand amper verschil. Buikspieren lijken weinig aanleg tot groei te hebben, en ze worden prima onderhouden door de grote compoundoefeningen(wat wakaera zegt).
 
Adema zei:
Mijn ervaring is dat het niet veel nut heeft om je buik te trainen. Eerst deed ik trouw 1-2x per week zware crunches met gewicht op m'n borst ed, maar toen ik daar eenmaal mee stopte zag ik na een paar maand amper verschil. Buikspieren lijken weinig aanleg tot groei te hebben, en ze worden prima onderhouden door de grote compoundoefeningen(wat wakaera zegt).

Dat is totaal niet wat ik gezegd heb ??? Ik zeg dat je ze wel moet trainen
 
ik train rechte buikspieren ook niet zo gek veel.

ik zie sommige mensen ze drie vier keer in de week pakken, maar ik geloof daar niet in.

je gebruikt je rechte buikspieren ook al veel met andere oefeningen, 1 a 2 keer in de week goed op zijn flikker geven is voldoende.

schuine buikspieren, daar besteedt ik veel meer aandacht aan, die zijn moeilijker te trainen/massief te maken, daarom leg ik daar de nadruk op.

ik zou buikspieren pas intensief trainen als je gaat beginnen met cutten, tegen de tijd dat je droog bent komen ze goed uit!
 
Je moet alleen buikspieren 2 x per week trainen 2 maanden voor je ON wilt zijn.
 
MonsterStrength zei:
Dat is totaal niet wat ik gezegd heb ??? Ik zeg dat je ze wel moet trainen
Ik denk dat hij enkel op deze zin doelt, maar het verkeerd interpreteert:
MonsterStrength zei:
sterke buikspieren hebben ook rechtstreeks een overdracht op je squat en deadlift,
 
Loo zei:
ik train rechte buikspieren ook niet zo gek veel.

ik zie sommige mensen ze drie vier keer in de week pakken, maar ik geloof daar niet in.

je gebruikt je rechte buikspieren ook al veel met andere oefeningen, 1 a 2 keer in de week goed op zijn flikker geven is voldoende.

schuine buikspieren, daar besteedt ik veel meer aandacht aan, die zijn moeilijker te trainen/massief te maken, daarom leg ik daar de nadruk op.

ik zou buikspieren pas intensief trainen als je gaat beginnen met cutten, tegen de tijd dat je droog bent komen ze goed uit!

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, rechte buikspieren komen met andere oefeningen wel mee.
Maar wat ik bij mij zie, en dat heeft met te zwakke schuine buikspieren te maken, is dat mijn buik de neiging heeft uit te puilen.
Dus krijg ik steeds opmerkingen in de trant, van je begint wel een buikje te krijgen, terwijl ik toch maar 1,5cm buikvet nog op mijn buik heb, ik zie dan gewoon dat mijn rechte buikspieren naar buiten hangen, terwijl deze van zich toch sterk zijn.
Ik doe nu hoodzakelijk oefeningen voor de schuine buikspieren en obliques, en hier pak je de rechte voldoende bij mee.
Ik voer de oefeningen met gewicht uit zodat ik max. 20 reps haal per setje, en train ze 1X per week.
Ik merk dat ik dus nu mijn buik makelijker plat kan houden als ik gewoon sta en loop, je borst komt dan ook een stuk beter uit.
Maar als iemand nog andere tips voor dit probleem heeft hoor ik dat natuurlijk graag.
 
Ik train m'n buikspieren net als alle andere spiergroepen, ik zie geen reden om ze anders te behandelen.
 
Ik heb nog nooit buikspieren apart getraind en heb ook nog nooit een sixpack gehad. Ik denk dus dat het zeker wel nut heeft om ze te trainen.
 
Brutez zei:
Ik heb nog nooit buikspieren apart getraind en heb ook nog nooit een sixpack gehad. Ik denk dus dat het zeker wel nut heeft om ze te trainen.
Misschien tijd om eens aan te beginnen? :roflol:
 
Back
Naar boven