Fitness Seller

Overcome (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Misaa

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 nov 2019
Berichten
1.357
Waardering
1.347
Lengte
1m87
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Beste ijzer broers,

ik heb besloten om een log te starten. Enerzijds om mijn proces op een plek centraal te kunnen loggen en volgen hoe de ontwikkelingen gaan. Anderzijds om met andere members in contact te blijven en van elkaar te leren.

voorgeschiedenis:
Ik ben nu eind 30, train vanaf m'n 20ste. IN het begin niet weten wat ik deed totdat ik in contact kwam met een wedstrijd bbér die mij onder zijn hoede nam en mij info gaf hoe te trainen en dieten. Jaja, in die tijd had je nog geen youtube etc. In deze periode ook met het forum in aanraking gekomen (andere accountnaam) en serieuzer gaan trainen.

Door een verhuizing kwam ik in een andere stad bij een powerlifting gym te trainen en kwam zo in contact met powerlifting. Omdat ik als kleine jongen al gefascineerd was van strongman wedstrijden op RTL5 , was ik verkocht. Jullie weten wel, de periode van Ted van de Parre, Berend Venenberg, Magnus von Magnusson, Bill Kazmeier etc. Ik ben toen onder begeleiding van de eigenaar van de powerlifting gym begonnen met powerlifting. Ik heb 1x een wedstrijd meegedaan. Dit was een beginnerswedstrijd op papendal. Ben toen 3e geworden als ik mij niet vergis. 2 members van dit forum toen 1e en 2e > geloof Chuncky en Jobthenelis (als ik het niet fout schrijf).

I.v.m. privé omstandigheden ben ik hierna thuis gaan trainen. Dit ging lekker. Uiteindelijk heb ik een forse rug/bekken blessure opgelopen. Scheefstand van de bekken en een soort van scoliose houding hierdoor van mijn rug. Oorzaak: foute techniek deadlift in combinatie met mixed grip deadlift. Hierdoor disbalans opgelopen en mijzelf scheef getrokken. Dit is ruim 8 jaar geleden.

In deze periode van 8 jaar veel ingezet op rehab middels diverse technieken. In deze periode anders gaan trainen: meer bbing gericht (push pull legs). Dit ging best aardig en ben uiteindelijk ook best aardig hersteld. Toch bleef ik een lichte scheefstand van mijn bekken houden.

Vorige week zaterdag tijdens een legg training even niet goed gefocust en licht door mijn rug gegaan met squat. Dag erna veel stretching en ab en lowback oefeningen gedaan. In de dagen erna is de rug weer gaan afspannen en ben ik rechter gekomen.

In deze periode ook besloten om contact te leggen met een goede en bekende therapeut. Bij hem afgelopen donderdag een behandeling gehad. Nu verdere verlichting van de klachten en weer wat rechter gekomen. Volgens hem is het resterende probleem waar ik 8 jaar mee rond heb gelopen op te lossen. En dien ik juist te deadliften (overhand, hookgrip) om zo het disbalans op te heffen icm behandelingen bij hem.

In overleg met hem besloten om sheiko te gaan draaien. Ik zal hier vandaag mee starten. Mijn max gewichten per oefening stel ik 10 kg lichter in dan actueel. In het begin zullen jullie dus nog geen spannende gewichten zien. Focus voornamelijk op techniek en rehab nu.

alltime records: lowbar squat: 1 x 190, paused bench 1x 130, conventional deadlift 3x 230 kg en sumo 1x 260 kg

Mijn doelen:
1. inzet op volledig herstel. D.w.z. scheefstand bekken/rug oplossen. Disbalans oplossen.
2. Kracht en massa winst.

voor de bbérs onder ons: bodyweight : 96 kg. Vet percentage, rond 15. Qua voeding ga ik voor lichte cut> 3000 kcal, 225 gr pro, 300 gr carbs, 100 gr vet. Over het algemeen eet ik vrijwel hetzelfde.
Carbs: voornamelijk rijst, havermout Pro: skyr, koolvis, kipfilet, eiwit poeder , vet: noten, die eckte echte olijfolie.
groene groente verschilt per dag. Als ik paar weken op 3000 kcal heb gezeten, kan ik zien wat dit doet met mijn vetpercentage. Na paar weken adjust ik met 250 kcal omlaag.

wish me luck :) !
 
Laatst bewerkt:
Vette records man, goed herstel voor je rug toe gewenst :flexbiceps:
 
Vette records man, goed herstel voor je rug toe gewenst :flexbiceps:
Thanks man. Na vele therapieën. ..nooit volledig hersteld. Ik ga nu uit van de ervaring inzicht en kunde van de huidige therapeut. Hij zegt dat het op te lossen is dus dan gaan we ervoor☺

Blessures zijn altijd kut
 
Thanks man. Na vele therapieën. ..nooit volledig hersteld. Ik ga nu uit van de ervaring inzicht en kunde van de huidige therapeut. Hij zegt dat het op te lossen is dus dan gaan we ervoor☺

Blessures zijn altijd kut
Dat is waar :) hopen dat hij het juist inschat (waar ik best wel in geloof want het klinkt als een therapeut met ervaring in zware kracht oefeningen)
 
In! Leuk om eens te zien wie er achter Misaa schuilt. Nette cijfers en prima gameplan!
 
In natuurlijk! Ik ben benieuwd hoe het je af gaat met Sheiko, 3 daags intermediate medium load vond ik ook een erg fijn programma. Eerste jaar van Sheiko die vooral gedraaid. Maar vond 3 dagen te weinig worden.

Leuk om een keer wat meer van van jou te gaan lezen ipv alleen likes ontvangen, succes met het herstellen en ik blijf volgen.
 
In
 
In natuurlijk! Ik ben benieuwd hoe het je af gaat met Sheiko, 3 daags intermediate medium load vond ik ook een erg fijn programma. Eerste jaar van Sheiko die vooral gedraaid. Maar vond 3 dagen te weinig worden.

Leuk om een keer wat meer van van jou te gaan lezen ipv alleen likes ontvangen, succes met het herstellen en ik blijf volgen.
Thanks man!
Zojuist getraind. Zometeen effe moeders de vrouw helpen met Kids naar bed doen. Straks effe loggen. In het kort vandaag beviel me wel!
 
Vandaag mijn eerste dag sheiko: intermediate medium load, template 37.

Op advies van mijn therapeut, mijn huidige 1 rm max per lift 10 kg lager ingezet. Insteek om nu laag te starten zodat mijn lichaam de tijd heeft om van vorige week zaterdag te herstellen, alsook techniek perfect te houden en alle lift bewegingen in te laten slijpen in mijn systeem. Op termijn komen de kg's weer. In ieder geval voorgenomen om geen echte grinders meer te maken en focus op techniek te houden.

nu dus ingevuld:
Low bar squat: 1x 119 kg
Bench: 1x 107 kg
Conventioneel overhand hookgrip deadlift: 1x 150 kg

vanmiddag 26/7

Oef. 1 - Benchpress (alles paused)
set 1: 54 kg x 5
set 2: 64 kg x 4
set 3: 75 kg x 3
set 4, 5, 6, 7, 8: 80 kg x 3

Oef 2 - low bar squat (beltless)
set 1: 60 kg x 5
set 2: 71 kg x 5
set 3, 4, 5, 6, 7: 83 kg x 5

Oef 3 - Benchpress (alles paused)
set 1: 54 kg x 6
set 2: 64 kg x 6
set 3, 4, ,5, 6: 70 kg x 6

Oef 4 - Cable crossover paired met incline dumbel curl
set 1: 35 kg x 10 P 12 kg x 12
set 2: 35 kg x 10 P 12 kg x 10
set 3: 35 kg x 10 P 12 kg x 10
set 4: 35 kg x 10 P 12 kg x 10

Oefening 5 - Beltless Safety squat bar standing goodmorning paired ab wheel
set 1: 37 kg (stang weegt 17 kg) x 5 reps Paired bw - 10
set 2: 37 kg x 5 reps Paired bw x 10
set 3: 37 kg x 5 reps Paired bw x 10
set 4: 37 kg x 5 reps Paired bw x 10
set 5: 37 kg x 5 reps Paired bw x 10

Oefening 6 - Neck harnas paired met Plate neck extension
set 1: 15 kg x 10 reps Paired 15 kg x 10 reps
set 2: 15 kg x 10 reps Paired 15 kg x 10 reps
set 3: 15 kg x 10 reps Paired 15 kg x 10 reps

Opmerkingen:
lekkere training. Bij eerste squatsetjes voelde ik nog licht mijn onderrug in de verte. Tijdens squat ging dit gevoel weg. Alle sets zonder riem gedaan vanwege lage gewichten.

Vanuit de excel sheet zag ik dat Sheiko bij oefening 4 een chest oefening kiest van 4 sets x 6 reps. Omdat er al het nodige aan presses waren, heb ik gekozen voor een fly beweging (cable crossover). Voor fly vind ik persoonlijk 6 reps te laag dus heb ik meer reps gedaan.

Nee, ik heb niet de ilusie dat ik het beter weet dan Boris, maar volg hierin mijn gevoel. Tis maar een iso oefening, meeste moet toch vanuit de mainlifts komen. Daarom ook maar gepaired met een biceps oefening.

Zo ook de goodmorning maar gepaired met een ab oefening.

Tja, oefening 6 stond ook niet gepland in het orginele schema, maar wie vind een dikke stierennek en traps nou niet nodig :D

Ik neig om volgende week de bench setjes te pairen met een pullup variant voor wat meer rug. Of verneuk ik dan het gehele schema ?

nu lekker chillen en op tijd naar bed.
Thanks voor alles support gasten, doet me goed!


-
 
Laatst bewerkt:
:wave:
De reps etc zijn zo gekozen ivm met het volume wat stapelt in de loop van de trainingen. Ik zou daar niet teveel mee rommelen anders krijg je daar later spijt van, zelfs voor iets “simpels” als chest flies.
 
:wave:
De reps etc zijn zo gekozen ivm met het volume wat stapelt in de loop van de trainingen. Ik zou daar niet teveel mee rommelen anders krijg je daar later spijt van, zelfs voor iets “simpels” als chest flies.
Okay okay, niet verder klooien dus maar schema op de letter volgen. Doe ik de volgende keer 4 x 6 reps☺

By the way welkom
 
Laatst bewerkt:
Ik moet jou dus kennen. Wat was je vorige dbb naam?
 
Ik moet jou dus kennen. Wat was je vorige dbb naam?
Hey Gijs, leuk dat je ook even dit log checkt. Ik ben in het verleden nooit een actieve poster geweest maar las eerder meer mee. Je hebt mij destijds bij die beginnerswedstrijd nog gevraagd of ik naast powerlifting interesse had in strongman. Ik weet niet of je dat nog herinnert gezien dit inmiddels ongeveer 10 jaar terug is schat ik zo.

Check pm
 
Zometeen 2e training deadlift staat op het programma. Heb er zin in!
 
Gisteren de 2e training sheiko gehad.

Ging zo;

conventioneel deadlift (hookgrip)

3 x 75 kg

3 x 90 kg

3 x 105 kg

4 x 3 x 113 kg


Low incline barbel bench press

3 x 50 kg

3 x 60 kg

4 x 3 x 70 kg


deadlift van blokken (midden van schenen, 10, 5 cm blok)

3 x 90 kg

3x 105 kg

4 x 3 x 120 kg


Legextension

5 x 8 x 50 kg


Ab: staand latpully ab crunch

3 x 8 x 30 kg


Comments:

fijne training . Geen last van rug. Enkel bij een van de eerdere setjes van de deadlift op blokken voelde ik in de verte laag mijn onderrug even. Daarna weg.

Sheiko bevalt mij wel. Gewichten zijn nu nog niet spannend. Focus op elke rep goed uit te voeren. Deadlift was beltless en zonder magnesium. Incline bench press was zonder wrist wraps.


Ik moet wel mij zelf inhouden om niet oefeningen toe te voegen. Zo had ik de neiging om body weight pull ups toe te voegen in paired vorm naar de incline bench. Imo zie ik namelijk nog te weinig pull up's en rows terug in het schema.
 
Ik zou gewoon optionals doen indien je daar behoefte aan hebt, zeker wanneer het toch nog allemaal licht voelt.
 
Ik moet wel mij zelf inhouden om niet oefeningen toe te voegen. Zo had ik de neiging om body weight pull ups toe te voegen in paired vorm naar de incline bench. Imo zie ik namelijk nog te weinig pull up's en rows terug in het schema.
Extra backwork toevoegen kan zeker geen kwaad bij Sheiko, zolang je dit maar slim doet.
 
Back
Naar boven