XXL Nutrition

Overdatum supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

freekvonk1234

Novice
Lid geworden
11 sep 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
106kg
Hallo, sinds een aantal weken ben ik, na ongeveer een jaar gestopt te zijn, weer fanatiek begonnen met fitness. Nu heb ik hier nog een aantal supplementen liggen (Whey eiwit, Pre-workout, vitamine- en vetverbrandpillen). Deze supplementen zijn nu allemaal 2-3 maanden overdatum. Mijn vraag is nu: Kan ik deze supplementen gebruiken (en zit deze datum er dus op zodat ze meer verkopen o.i.d.), of kan ik ze weggooien?
 
Als het van Body & Fit is moet je het wegdonderen.

Van andere merken is het als de verpakkingen nog dicht zijn waarschijnlijk nog prima te gebruiken. Pillen en capsules zijn sowieso langer houdbaar. Open whey eiwit zou ik ook aandurven als je er netjes mee om bent gegaan. PWO kan vocht aangetrokken hebben en 1 harde bonk zijn geworden, maar als je dat los kan maken is dat ook nog te gebruiken.
 
Als het van Body & Fit is moet je het wegdonderen.

Van andere merken is het als de verpakkingen nog dicht zijn waarschijnlijk nog prima te gebruiken. Pillen en capsules zijn sowieso langer houdbaar. Open whey eiwit zou ik ook aandurven als je er netjes mee om bent gegaan. PWO kan vocht aangetrokken hebben en 1 harde bonk zijn geworden, maar als je dat los kan maken is dat ook nog te gebruiken.
Eiwitten en de pillen/capsules zijn inderdaad van Body&Fit. Capsules en pillen ook weggooien dan?
 
Als het van Body & Fit is moet je het wegdonderen.

Van andere merken is het als de verpakkingen nog dicht zijn waarschijnlijk nog prima te gebruiken. Pillen en capsules zijn sowieso langer houdbaar. Open whey eiwit zou ik ook aandurven als je er netjes mee om bent gegaan. PWO kan vocht aangetrokken hebben en 1 harde bonk zijn geworden, maar als je dat los kan maken is dat ook nog te gebruiken.

Ik las hier onlangs dat je ze in de vriezer moet leggen als ze een harde brok vormen.
 
Ik geloof dat de algehele mening hier is dat de datum er niet toe doet, maar dat je Body&Fit supplementen gewoon moet weggooien.
 
Mijn whey was 1 jaar over datum :D
 
Ik zou Whey niet meer aandurven, de rest wel eigenlijk
 
Back
Naar boven