XXL Nutrition

overdosis negatief trainen

Bezoekers in dit topic

vampire

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
ik train nu 1,5 jaar

5*per week

maandag borst cable flyes, benchpress, decline smitch, incline smith, wide chest smith en standing cables,
beetje triceps push down 2 grips

dinsdag rug: lat pulley front pulley, row smith low, row smith high, cable row
beetje biceps standing barbell curl en smith machine

woensdag benen: squat, legpress, leg extensions, lying hamstring, standing hamstrings en buik

donderdag schouders: 1 press oefening, front raises en side raises, rear cable curl en shrugs

vrijdag biceps triceps met ( 1* in de maand een superset)

MAAR ik train altijd met mijn maat
wij trainen altijd negatief m.a.w 1e set 10* alleen
2e 6 tot 8x alleen
3e 2*alleen en rest dus negatief

nu heb ik af en toe ook positief getraind wat een mindere vorm van spierpijn geeft

nu ik weet een week of 3 negatief traine heb ik weer meer dan 4 dagen spierpijn van 1 groep ik kan dus woensdags en donderdags slecht slapen met pijn aan rug en borst

hoe lang mag spierpijn eigenlijk duren ik dacht dat je op de 2e dag wat mocht voelen

als ik bijvoorbeeld een week rust neem dan groei ik wel ik ga nu ook om de maand een week rust inlassen

wie traint ook zo en wat doen jullie ermee

ik wil wel rust houden maar ik wil ook echt mijn best doen dus vindt rust juist zo moeilijk

verder is mijn eetschema goed en slaap ik ook genoeg

groeten joachim

Altijd negatief trainen zal imo altijd op den duur tot overbelasting leiden. Ik vind dat ongeveer 1 x per maand tot de beste resultaten leidt. En dan doe ik alleen negatives voor compound oefeningen(die daar geschikt voor zijn).

Na de 'zware week' doe ik dan altijd een week rust of rustig aan trainen zodat ik goed kan herstellen.

vampire zei:
ik train nu 1,5 jaar

5*per week

maandag borst cable flyes, benchpress, decline smitch, incline smith, wide chest smith en standing cables,
beetje triceps push down 2 grips

dinsdag rug: lat pulley front pulley, row smith low, row smith high, cable row
beetje biceps standing barbell curl en smith machine

woensdag benen: squat, legpress, leg extensions, lying hamstring, standing hamstrings en buik

donderdag schouders: 1 press oefening, front raises en side raises, rear cable curl en shrugs

vrijdag biceps triceps met ( 1* in de maand een superset)

MAAR ik train altijd met mijn maat
wij trainen altijd negatief m.a.w 1e set 10* alleen
2e 6 tot 8x alleen
3e 2*alleen en rest dus negatief

nu heb ik af en toe ook positief getraind wat een mindere vorm van spierpijn geeft

nu ik weet een week of 3 negatief traine heb ik weer meer dan 4 dagen spierpijn van 1 groep ik kan dus woensdags en donderdags slecht slapen met pijn aan rug en borst

hoe lang mag spierpijn eigenlijk duren ik dacht dat je op de 2e dag wat mocht voelen

als ik bijvoorbeeld een week rust neem dan groei ik wel ik ga nu ook om de maand een week rust inlassen

wie traint ook zo en wat doen jullie ermee

ik wil wel rust houden maar ik wil ook echt mijn best doen dus vindt rust juist zo moeilijk

verder is mijn eetschema goed en slaap ik ook genoeg

groeten joachim

:-) veel oefeningen en veel last, moest ge meer sets (5-6) doen per oefening, dan zou het er uitzien als 't schema uit mijn beginjaren :-)
je groeit goed zeker? (kracht/massa)

Ik heb ook meerdere dagen spierpijn na ik een bep spier getraind heb, maar in borst/rug stoort het zo niet, 'k geniet er eerlijk gezegd wel van (voor mij blijft het een teken van goed getraind).
Wat helpt is stretchen na het trainen van de spier in kwestie, na het trainen van de voorkant been span ik deze zo hard mogelijk op gedurende 20sec en dan stretch ik ze gedurende 20sec, veel minder spierpijn de rest van de week. (zelfde doe ik met kuiten/hams).

ik zou alleen rug & benen een beetje uit elkaar halen (ma borst, di benen, wo sch, do rug, vr armen bijvoorbeeld) en iets minder oefeningen doen...

ah en deadlift zie ik niet, zou'k eraan toevoegen... (zowel voor hams als rug)

met twee trainen is zeer goed!

mvg.

strechen is inderdaad een goed idee
mijn rug is nu zo opgezet dat je met je oog de rechter lads gewoon opgezet ziet zijn

ik doe 3 sets 10 reps per oefening

ging eerste 6maand gigantisch vooruit in kracht en nu gelijkmatig

deadliften mogen we niet in onze gym maar verder is ie perfect

heb ook erg zware weekenden ( werk snachts in discotheek) dus rust dan niet gigantisch uit

maar ik ga nu om de maand een week rust nemen
denk dat het toch het proberen waard is
thnx

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally Posted by denysis
Altijd negatief trainen zal imo altijd op den duur tot overbelasting leiden. Ik vind dat ongeveer 1 x per maand tot de beste resultaten leidt. En dan doe ik alleen negatives voor compound oefeningen(die daar geschikt voor zijn).

--------------------------------------------------------------------------------

M4yD4y zei:
niet akkoord. doe het al jaren.

:headbang: Ik had het eerste bericht niet goed gelezen ik doelde op een training die geheel uit negatives bestaat met 120% van je 1RM - Dit moet moet je dus zeker niet te vaak doen.

denysis zei:
Quote:
Originally Posted by denysis

:headbang: Ik had het eerste bericht niet goed gelezen ik doelde op een training die geheel uit negatives bestaat met 120% van je 1RM - Dit moet moet je dus zeker niet te vaak doen.

ah ok dan ;-) da zou inderdaad ni al te gezond zijn en ik zou er het nut niet van inzien eignelijk

mvg.

nope! goed om je lichaam te laten schrikken een keer in de zoveel tijd.

vampire zei:
ik doe 3 sets 10 reps per oefening
ik zou 3sets 10-8-6/8-6-4 doen

vampire zei:
ging eerste 6maand gigantisch vooruit in kracht en nu gelijkmatig
zolang het blijft vooruitgaan is het goed.

vampire zei:
deadliften mogen we niet in onze gym maar verder is ie perfect
heh nogal raar :-)

vampire zei:
heb ook erg zware weekenden ( werk snachts in discotheek) dus rust dan niet gigantisch uit
welke discotheek?

Mja heb zelf ook zeer zware weekends, maar training lijdt er totaal niet onder. Afgelopen weekend thuis vertrokken om middernacht en zondagavond om 21u thuisgekomen. Maandagavond armen getraind zonder probleem (had zelfs meer macht dan de week dervoor). Engiste nadeel imo is het gewicht dat ik elke keer verlies.
In mijn geval weet ik dat slaap niet zo veel uitmaakt, veel eten is veel belangrijker + karakter hebben, want is toch wel afzien om te gaan trainen na een weekend.

mvg.

ik werk in matrixx nijmegen

nadeel is dat ik niet veel kan eten tijdens mijn werk en dat ik dus na t weekend gewicht verlies (ook wel vocht maar ook massa) omdat ik een ecto ben vindt ik dit erg vervelend maar ik ga nog steeds vooruit niet in massa maar wel in vorm en kracht

vampire zei:
ik werk in matrixx nijmegen

nadeel is dat ik niet veel kan eten tijdens mijn werk en dat ik dus na t weekend gewicht verlies (ook wel vocht maar ook massa) omdat ik een ecto ben vindt ik dit erg vervelend maar ik ga nog steeds vooruit niet in massa maar wel in vorm en kracht

heh

afgelopen weekend ikke 7kg kwijt :-)

Maar is ook veel vocht en ook omdat ik normaal om de 2uren eet en als ik uitga dus niet (behalve koffiekoeken op de morgend)

Vorm gaat nog steeds vooruit, kracht gaat steeds vooruit, gewicht is er na 2dagen al direct weer bij.

Massa interesseert mij toch zo niet, ik ga voor symmetrie.

mvg.

ik meestal een kilo of 3 maar ik wil nog wel flink groeien in massa weeg nu 86kg met vet van 6 tot 10% eet veel vet om percentage op te krikken ben 1,96 ben 22 toen ik 18 was woog ik 70 kg uitgegroeid
rest door sport en nu bb gekregen

vampire zei:
ik meestal een kilo of 3 maar ik wil nog wel flink groeien in massa weeg nu 86kg met vet van 6 tot 10% eet veel vet om percentage op te krikken ben 1,96 ben 22 toen ik 18 was woog ik 70 kg uitgegroeid
rest door sport en nu bb gekregen

mja wel groot natuurlijk, zou wel nog ewa bij mogen.

ben tevreden met mijn gewicht, vind vorm gewoonweg belangrijker

mvg.

door mijn lengte mag er nog wel een aardige massa bij

zou 115 wel mooi vinden net zoiets als dolph lundgren in rocky 4 die was ook 1,96 lang

inderdaad ralph muller is ook wel tof maar die is nog 10kg zwaarder verder ken ik geen lange bbers

Oud Topic: Er is al een tijdje geen reactie meer geweest.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is.
Back
Naar boven