Fitness Seller

Overgeven door stress

Bezoekers in dit topic

Pieter318

Cool Novice
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
150
Waardering
97
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Beste allemaal,

De laatste maanden zit ik zelf op 5000 calorieen en ik had daar weinig moeite mee tot enkele weken geleden. Die dag had ik afgesproken met een meisje en ik merkte dis ochtend al dat ik door de stress geen hap naar binnen kreeg. Ik had wel honger, maar na enkele happen kotste ik alles weer uit. Dat is natuurlijk vreselijk kut als je 5000 calorieen wilt halen.

Vanochtend hetzelfde verhaal, in de avond had ik afgesproken met een meisje. Ik eet vanochtend m’n havermout (normaal drink ik die in 5 minuten makkelijk weg), en jahoor, weer alles eruit gegooid. Ik heb toen de afspraak gecancelled en voelde me gelijk beter.

Het is bizar hoeveel invloed stress of spanning heeft op je maag. Ik heb geen idee wat ik moet doen, voorlopig niets meer afspreken denk ik.

Heeft iemand hetzelfde ooit mee gemaakt en heeft er misschien iemand een oplossing?

Groetjes,

Pieter
 
Stress kan gekke dingen doen met je lijf. Van buikpijn tot overgeven, diarree , hoofdpijn etc.

Heb je enig idee waarom je zo gestrest raakt hiervan? Eerdere slechte ervaringen? Bindingsangst? Angst voor afwijzing? Etc.
Probeer dat eens na te gaan voor jezelf.

Misschien proberen totaal wat anders te eten bij je ontbijt.
Brood met gebakken eieren of ander beleg. Havermout pannenkoeken oid.
Zou ook kunnen helpen.

Maar misschien hebben anderen nog tips.
 
Ben je je ervan bewust dat vrouwen en bodybuilding niet samen gaan?

Als je in het begin van iets moois zit ga je gains inleveren, omdat er simpelweg teveel energie in zo'n opbloeiende relatie gaat zitte , heb het zelf ook meegemaakt.

maar als je er dan wat moois voor terug hebt gekregen, kun je je gains later weer terugwinnen, en anders gewoon vrijgezel blijven.
 
Bedankt voor de reacties. ik zou niet weten waarom ik zoveel stress ervaar, misschien vanwege het leeftijdsverschil. Zij is toch wel n stuk ouder en dan voel ik misschien teveel druk om te presteren.

Wat jij zegt Rick klinkt best heftig maar bodybuilding staat wel op 1 dus dan weet ik wat mij te doen staat.
 
Omdat je nog jong bent zou ik ook denken aan meer dan bb.

ooit kom je erachter dat er meer is in het leven dan bodybuilding, zeker als je er niks mee verdient en tegen een dood punt aan loopt kwa spiermassa opbouw.

Jou genen bepalen die maximaliteit, niet jou inzet en interesse in de sport.

Ga niet andere dingen in je leven verwaarlozen door bodybuilding maar probeer een balans te vinden, je mag best wat inleveren door liefdesgevoelens of spanning, spiergeheugen zorgt ervoor dat jij snel weer op je oude nivea zit, maar hou haar wel onder de duim, niet dat ze tegen jou manier van leven is.
 
Even een update, dacht vanochtend wat later te ontbijten om wat meer dat honger gevoel te krijgen. Had net om 11:15 ontzettende honger en neem 1 hap havermout, gelijk kotsneigingen.
Geen idee wat ik moet doen nu, ik overweeg weer terug in bed te gaan en m’n workout te skippen maar ik voel me verder gewoon lekker..
 
Weet je zeker dat je geen griep hebt?
 
dat kan haast niet, ik voel me super lekker. tis alleen die eetlust gewoon, ik zou nu al kotsen van een glas melk denk ik.
 
Gewoon lekker jezelf blijven en proberen die drang om te presteren te negeren. Als je dat zo voelt en daardoor gestresst bent straal je waarschijnlijk onzekerheid uit. En onzekere mannen is juist waar vrouwen op afknappen. Gewoon lekker jezelf blijven en dikke schijt hebben eraan. Als het deze vrouw niet wordt zijn er wel 100 anderen.
 
dat kan haast niet, ik voel me super lekker. tis alleen die eetlust gewoon, ik zou nu al kotsen van een glas melk denk ik.

Het klote is nu dat het tussen je oren is gaan zitten. Je geeft al aan dat je nu waarschijnlijk al gaat kotsen van een glas melk. Drie keer raden wat er dan straks gebeurt.

Is een lastig iets maar is inderdaad vertrouwen hebben in jezelf, geen fucks geven. Zo eng is het allemaal niet :D
 
iig geen milkshake
 
Eens wat anders eten?
 
vandaag doe ik even m’n normale voeding opzij zetten, heb net met moeite een avocado, proteine shake en sinaasappelsap naar binnen gekregen.
In de namiddag ga ik n harde leg workout doen en hopen dat dat m’n lichaam n boost geeft.
 
Ik zat net eens na te denken wat ik de afgelopen tijd misschien heb veranderd in m’n voedingsschema. Ik doe standaard voor t slapen gaan n shotje olijf olie (goede vetten + makkelijke calorieen). Zou het kunnen dat door de dichtheid van olijfolie dit boven je maagzuur blijft drijven en je maag een “vol” gevoel blijft houden?
 
Bedankt voor de reacties. ik zou niet weten waarom ik zoveel stress ervaar, misschien vanwege het leeftijdsverschil. Zij is toch wel n stuk ouder en dan voel ik misschien teveel druk om te presteren.

Wat jij zegt Rick klinkt best heftig maar bodybuilding staat wel op 1 dus dan weet ik wat mij te doen staat.
Nogal drastisch vind je niet? Je bent 18. Je kan beter nu leren om met vrouwen en je onzekerheid om te gaan dan op latere leeftijd. Trust me, I know.
 
Vet drijft niet op maagzuur. Vet vertraagd de vertering. Daarom ook vaak een eiwitrijke maaltijd voor het slapen met wat vetten erbij.

Hier staat wel wat over vertering en tijden van verteren
https://holistik.nl/hoe-laat-eet-je-wat/
Het is maar een indicatief artikel hoor. Neem het niet als DE waarheid aan maar het geeft je een idee.
 
Back
Naar boven