XXL Nutrition

Overgeven door stress

Bezoekers in dit topic

Waarom zou hij er wel heil in zien om dit alleen met jou te bespreken dan?? Jij bent Goedele Liekens toch niet? :D
Jij was toch al de forum "Goedele" ?? :p
Met BB_ in de sauna... :rolleyes:

Ik zeg met diegene die hij wil he ;)
 
Jij was toch al de forum "Goedele" ?? :p
Met BB_ in de sauna... :rolleyes:

Ik zeg met diegene die hij wil he ;)
Ja maar Bert heeft gewoon heel nodig professionele hulp nodig!!!
 
Bert zou al vast eens kunnen beginnen met het zichzelf voorstellen onder een andere naam... Neem iets bruuts, iets ruigs.. Zo als Joost bijvoorbeeld.
 
Waarom zou hij er wel heil in zien om dit alleen met jou te bespreken dan?? Jij bent Goedele Liekens toch niet? :D
dan staat het tenminste niet openbaar op het internet hè Brutus. :D

Dat komt omdat je je zelf er nu te veel op fixeert..... Er is in principe niets met je aan de hand maar door de spanning die je ervaren hebt ben je nu bang om elke keer weer zo'n angstaanval te krijgen. Kom je wel genoeg onder de mensen verder ? Gewoon snel weer je dagelijkse dingen hervatten en niet aan denken, lichamelijk is er helemaal niets met je aan de hand. Laat het los!!

Wat betreft je klaarkom probleem, probeer eens een condoom? :D

Dit stelt me wel gerust opzich, ik geloof inderdaad ook dat het tussen m’n oren zit. Vanaf volgende week heb ik weer gewoon school, dan kom ik weer in die dagelijkse sleur en lost t probleem zich misschien vanzelf op. Bedankt!
 
dan staat het tenminste niet openbaar op het internet hè Brutus. :D



Dit stelt me wel gerust opzich, ik geloof inderdaad ook dat het tussen m’n oren zit. Vanaf volgende week heb ik weer gewoon school, dan kom ik weer in die dagelijkse sleur en lost t probleem zich misschien vanzelf op. Bedankt!
Ik zou je aanraden om nu vooral lekker de stad in te gaan of wat dan ook te doen en tussen de mensen te zijn. Gewoon vergeten.. In principe kan er helemaal niets ''gebeuren''
 
Ach ik kom zo vaak te snel klaar, zit er ook niet mee, dan zeg ik gewoon dat het de warming up betreft, een half uurtje later kun je er een extra lekkere lange vrijpartij van maken.

Dus het heeft alleen maar voordelen, je mag 2 keer!

:D

Dit heeft goed geholpen, de tweede ronde kon ik doorgaan totdat m’n quads verzuurden. Sta er nu met meer zelfvertrouwen in en dat geeft n stuk minder spanning. Probleem opgelost, bedankt kerels! ;)
 
Probleem is weer terug. Wanneer ik sochtends n glas water drink krijg ik al kotsneigingen, in de avond kan ik wel gewoon n flinke bak kwark weg eten.
Gedurende de dag wordt het beter, lag gisteravond in bed met “nu zou ik wel n kom havermout lusten” en vanochtend kon ik t weer niet binnen houden.
T is van 4 januari tot 11 januari goed geweest dus heb m’n verloren kilo’s redelijk terug gepakt. Weet nu even geen raad..
 
Is er wat verandert in die tijd?
Stress op school?
 
Afgelopen zomer is ons huis afgebrand en dus wonen we nu tijdelijk in een woonunit, mijn unit is onveilig dus moet volgende week weer eruit. Verder ook proefwerkweek nu maar daar heb ik normaal geen last van. Misschien dat het een combinatie is van alles, onbewuste stress?
 
Afgelopen zomer is ons huis afgebrand en dus wonen we nu tijdelijk in een woonunit, mijn unit is onveilig dus moet volgende week weer eruit. Verder ook proefwerkweek nu maar daar heb ik normaal geen last van. Misschien dat het een combinatie is van alles, onbewuste stress?

Dit klinkt eerlijk gezegd nogal heftig en daardoor lijkt het me best logisch dat je daardoor al dan niet bewuste stress ervaart...
Heb je wel de mogelijkheid om nu naar een veiligere locatie te gaan, of is er nog geen zicht op een nieuwe woonruimte?
 
Als ik het zo lees heb je wel met veel dingen te maken die extra stress kunnen geven. Bewust (uit de woonunit moeten en proefwerken)...
Maar ook onbewust kan dit een enorme invloed op je lijf hebben. Dingen meegemaakt met afbranden van je huis? Waar je nu gaat wonen misschien?

Geloof me stress kan heel veel gekke dingen met je lijf doen die je totaal niet verwacht.
 
Ik was afgelopen zomer voor t eerst alleen thuis toen het is afgebrand, kon toen bij vrienden slapen en heb toen qua eten nergens last van gehad eigenlijk.
Er komt z.s.m. een nieuwe unit maar het is toch iets waar je in je hoofd mee bezig bent.
Stel het komt hierdoor, wat zou ik er dan aan kunnen doen? Momenteel heb ik echt bij alles dat ik eet kotsneigingen, heel irritant..
 
Ik was afgelopen zomer voor t eerst alleen thuis toen het is afgebrand, kon toen bij vrienden slapen en heb toen qua eten nergens last van gehad eigenlijk.
Er komt z.s.m. een nieuwe unit maar het is toch iets waar je in je hoofd mee bezig bent.
Stel het komt hierdoor, wat zou ik er dan aan kunnen doen? Momenteel heb ik echt bij alles dat ik eet kotsneigingen, heel irritant..
Denk dat er toch wel onbewust een en ander meespeelt gezien die ervaring met afbranden van jullie huis. Dat je er toen geen last van hebt gehad kan ook zijn door het wegstoppen van emoties.. dat het er nu pas uitkomt.. Sommige dingen die je meemaakt spelen pas jaren later weer op.. Soms kan het na 20-30 jaar of nog langer pas weer de kop opsteken.. maar soms dus ook veel eerder .. Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat juist nu jullie woonunit onveilig is verklaard en je weer ergens anders heen moet dat dit nu de kop opsteekt.. Het is toch weer ergens anders heen moeten door een "onveilige" situatie.

Het speelt toch bij je.. en spanning doet veel. Hoe emee om te gaan is lastig en per persoon verschillend. De een praat erover met zijn omgeving.. de ander kropt het op en kan het niet loslaten of uitten.. Dus je zal echt voor jezelf moeten zien of erover praten je zal helpen.

Misschien met je ouders erover praten? (je woont thuis toch? )
Hoe hebben zij het ervaren... misschien komt er dan toch wat boven. Of met die vrienden waar je toen bleef als je goed met ze kan praten.
Het zijn maar ideeen die ik aandraag. Maar soms kan dat wel enorm helpen.
 
Probleem is weer terug. Wanneer ik sochtends n glas water drink krijg ik al kotsneigingen, in de avond kan ik wel gewoon n flinke bak kwark weg eten.
Gedurende de dag wordt het beter, lag gisteravond in bed met “nu zou ik wel n kom havermout lusten” en vanochtend kon ik t weer niet binnen houden.
T is van 4 januari tot 11 januari goed geweest dus heb m’n verloren kilo’s redelijk terug gepakt. Weet nu even geen raad..
Waarschijnlijk heb je ook last van een soort globusgevoel. je kunt er gerust op zijn dat er niets met je aan de hand is, wel erg vervelend dit.. Probeer er nu zo min mogelijk op te letten en gewoon door te gaan met het leven
 
Waarschijnlijk heb je ook last van een soort globusgevoel. je kunt er gerust op zijn dat er niets met je aan de hand is, wel erg vervelend dit.. Probeer er nu zo min mogelijk op te letten en gewoon door te gaan met het leven
* of als je er baat bij hebt professionele hulp inschakelen. Een psycholoog zou je goed kunnen helpen om de zaken eens op een rijtje te zetten.
 
* of als je er baat bij hebt professionele hulp inschakelen. Een psycholoog zou je goed kunnen helpen om de zaken eens op een rijtje te zetten.
Ik heb het puur over het fysieke aspect niet zo zeer over het mentale. Vaak speelt er toch een zekere vorm van ongerustheid bij mensen met dergelijke stress-gerelateerde kwalen en gaat dit, als zij eenmaal bevestiging hebben dat er lichamelijk geen oorzaak is weer van zelf weg))
 
Gewoon chillen en even niet zo op je voeding letten of ga wat lager in kcal en probeer dat weer rustig op te bouwen dat is wat ik zou doen.
 
De afgelopen dagen ben ik erachter gekomen dat ik eigenlijk het meeste wel kan eten, behalve havermoutpap.
Ik nam dat normaal sochtends dus dacht dat ik sochtends niets kon eten, nu denk ik dat het die havermoutpap is gewoon.
Ik dacht misschien aan het Pavlov effect. Omdat ik enkele keren door stress m’n ontbijt eruit heb gegooid, krijg ik nu elke keer kotsneigingen als ik havermout zie.

De oorzaak is dan misschien wel gevonden, maar nu zoek ik een oplossing. Iemand die dit probleem zelf ervaren heeft of een oplossing weet? Ik denk misschien hele kleine kopjes havermout nemen in de ochtend en dat weer opbouwen naar de beslagkommen die ik vroeger leeg at.
 
Misschien een andere bereidingswijze?
 
Pannenkoeken of mug cake vann maken?
At je t warm? Misschien koud bereiden met yoghurt/kwark en wat eiwitpoeder of fruit?
 
Back
Naar boven