AndroidHealthClinic

Overgeven tijdens trainen

Bezoekers in dit topic

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
13.291
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Ik heb vanavond voor het eerst supersets squats-leg extensions gedaan. Beviel me absoluut, zeker een aanrader! Maar goed, een half uurtje later lag dus mijn eten in het gras aan de overkant van de sportschool :o Ik vind het fantastisch, die supersets, maar dat overgeven is niet echt fijn natuurlijk. Weet iemand hoe je dit kan voorkomen, iets speciaals eten of drinken of iets dergelijks? Ik eet altijd iets meer dan een uur voordat ik ga trainen, dus het is niet zo dat ik kort van tevoren eet of iets dergelijks.

Alvast bedankt!
 
Neem je tijdens het trainen ook dextrose oid?
Dat kan ook schelen.
 
Ik heb hier ook behoorlijk last van, het is nu stukken minder geworden met meer pauze tussen de sets. Zuurstofgebrek is snel een probleem bij het trainen van de benen.
Als ik quads/hamstrings pak dan eet ik echt minimaal 1.5u voor de training een goede maaltijd, zodat ik echt bijna op een lege maag train.

Drink je trouwens veel water tijdens je training? Als je echt elke keer dikke slokken neemt, dan heb je meer kans op kotsneigingen dan dat je elke keer een klein slokje neemt.
 
Niet teveel water tijdens training drinken ,en minstens een uur voor je training eten.
 
Oke, ik heb redelijk veel water op inderdaad, dat zou het kunnen zijn. Verder neem ik niets van dextrose of, kan dat eens gaan proberen inderdaad.
 
ik ga altijd out.. kots kan ik altijd binnenhouden.

Probeer de laatste maaltijd eens 2 uur voor de training te nemen. Dan is je maaltijd wel voldoende verteerd.
 
micr zei:
Niet teveel water tijdens training drinken ,en minstens een uur voor je training eten.

drink juist wel veel water tijdens je training ;)
 
Iets meer rust tussen deze zware sets kan je idd al helpen.........lol als je moet kotsen ben je goed bezig :)
 
Idd meer tijd tussen laatste maaltijd en het trainen, dat zal al een wereld van verschil maken.
 
Wat een beesten zitten hier wel niet!! grr.
 
Idd niet te kort voor je training eten, een uurtje of twee will do.
 
sloeber zei:
Iets meer rust tussen deze zware sets kan je idd al helpen.........lol als je moet kotsen ben je goed bezig :)

Ja, maar dan kun je dus geen supersets meer doen :p
 
Ik eet vijftien minuten voor training (omdat ik niet anders kan) en ik heb er nooit last van.
Mss eten na je training?
 
Ik ben nogal kotsbestendig. 10 min voor ik train speel ik nog een zware maaltijd binnen en zelden heb ik er last van.

Kotsen kan ook een opluchtend gevoel geven. Het zal wel van persoon tot persoon afhangen, als je een zwakke maag hebt dan moet je je daaraan aanpassen.
 
The rebel zei:
Ik ben nogal kotsbestendig. 10 min voor ik train speel ik nog een zware maaltijd binnen en zelden heb ik er last van.

Kotsen kan ook een opluchtend gevoel geven. Het zal wel van persoon tot persoon afhangen, als je een zwakke maag hebt dan moet je je daaraan aanpassen.

haha ja het luchte zeker op :D maar goed, tijdens het proces was het niet echt fijn :p
 
Al dat halfverteerde voedsel eruit is hartstikke zonde. Beetje bikkel kotst in ze mond en slikt het weer door.
 
2Ripped4U zei:
Al dat halfverteerde voedsel eruit is hartstikke zonde. Beetje bikkel kotst in ze mond en slikt het weer door.

Voortaan zal ik je ff bellen, zal ik in je mond kotsen ;)
 
Ik heb daar sinds kort ook last van, maar ik heb denk ik iets onder de ledenen, kep dat namelijk nooit eerder gehad en nu moet ik al naar een half uurtje licht trainen enorm braken.
Geluk, Odan
 
Kotsen is niet k*t, maar ik moet na me beentraining nog een aantal trappen af, dat duurt meestal wel een half uut :) :(
 
KaLe zei:
ik ga altijd out.. kots kan ik altijd binnenhouden.

Dat kan toch ook niet goed zijn..? Is toch een teken dat de hersens tijdelijk te weinig zuurstof krijgen nietwaar?
 
Back
Naar boven