MuscleMeat

Overgewicht erfelijk bepaald door darmflora

Bezoekers in dit topic

het zal een combinatie zijn van dingen als genen, overeten en inactief zijn die insuline ongevoeligheid promoten, maar voor zover ik weet is het de combinatie van insuline ongevoeligheid en overeten dat obesitas promoot. insuline ongevoeligheid is geen bijkomende factor die later intreedt nadat je al obees aan het worden bent

het is dus een factor die eerder een oorzaak is dan een gevolg

daarom zijn low carb/keto diets dus ook bijzonder effectief voor diabeten/obese mensen/hele inactieve mensen, deze mensen hebben allemaal een lagere glucose tolerantie.

hmmm aan de WU werd mij verteld dat inactief zijn kan leiden tot een grotere hoeveelheid vet in het spierweefsel wat de functie van insuline deels zou verhinderen

maar dat is volgens jou dus niet zo?
 
ik zei toch ook dat inactief zijn een van de dingen is die insuline ongevoeligheid promoot :p ?
 
Ik denk dat darm flora wel een grote rol speelt daarbij kan de hoeveelheid carnitine in het lichaam ook een flinke rol spelen in overgewicht. Meer carnitine betekend meer vetzuurverbranding;) En de aanmaakt word deels genetisch bepaald. Biochemie power haha.

*oh en carnitine verhoogd indirect de insuline gevoeligheid.
 
Obesitas, synoniem voor lui, ongemotiveerd en ongedisciplineerd.
 
Back
Naar boven