XXL Nutrition

Overgewicht

Bezoekers in dit topic

Tuberider

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Is er een beginners dieet waarbij 4 a 5 maal per week trainen past? Ik ben op zoek naar een schema waarmee ik het vetpercentage sterk kan laten afnemen en niet veel groei in spiermassa...

wie kan mij helpen?

alleen 1 appel per dag!

hahah

nee zonder dolle, kijk is rond op het forum.

Zelfs op deze pagina staat een uitgebreid schema van een member.

check mijn nieuwe voedingsschema bijvoorbeeld. Onthou wel dat dat voor mij geldt, en niet per sé voor jou. Als je veel kleiner bent dan ik werkt het misschien averechts en ben je groter, dan eet je misschien te weinig. Ik ben 1.80m 90kg, 14% 19jr oud. Je vindt mijn schema in de voeding en dieet sectie onder de titel bijbehorend cutschema. Wel ff de thread doorbladeren de eerste versie was een voorlopige.
Verder wil ik je adviseren om de sticky´s goed door te lezen en voedingsschema´van anderen. Let daarbij op het woord ´cut´ of ´cutten´. BB-jargon voor afvallen, lijnen en droogtrainen. Succes.

Niet veel groei in spiermassa... ik zou haast zeggen maak je daar maar geen zorgen over... probeer eerst maar eens je spieren vast te houden als je gaat afvallen, da's moeilijk genoeg.

Probeer verder rustig af te valen, 1 kilo per week is snel zat. Meer en je verliest te veel spiermassa. ga 500 Cal zitten onder je onderhoudsniveau en doe de rest met training... (1 pond vet is 3500 Cal, dus 7 dagen maal 500 Cal is 1 pond vet verlies per week) Ik denk dat 5 keer in de week wat erg veel is voor een beginner... begin rustig aan en niet met al te zware gewichten. 3 setjes 15 reps per oefening en in totaal niet langer dan 45 minuten (ongeveer). Pas een spiergroep weer trainen als je helemaal geen spierpijn meer hebt, als je dat nog wel hebt training een dagje uitstellen. Geef pezen een kans om aan te sterken, dat gaat nu eenmaal niet zo snel als spieren kunnen.

en vergeet je cardio niet.

succes.

W.

Niet veel groei in spiermassa... ik zou haast zeggen maak je daar maar geen zorgen over... probeer eerst maar eens je spieren vast te houden als je gaat afvallen, da's moeilijk genoeg.

Probeer verder rustig af te valen, 1 kilo per week is snel zat. Meer en je verliest te veel spiermassa. ga 500 Cal zitten onder je onderhoudsniveau en doe de rest met training... (1 pond vet is 3500 Cal, dus 7 dagen maal 500 Cal is 1 pond vet verlies per week) Ik denk dat 5 keer in de week wat erg veel is voor een beginner... begin rustig aan en niet met al te zware gewichten. 3 setjes 15 reps per oefening en in totaal niet langer dan 45 minuten (ongeveer). Pas een spiergroep weer trainen als je helemaal geen spierpijn meer hebt, als je dat nog wel hebt training een dagje uitstellen. Geef pezen een kans om aan te sterken, dat gaat nu eenmaal niet zo snel als spieren kunnen.

Echte dieten zijn er niet, alleen een aantal uitgangsregels. eet minimaal 5 keer per dag, zorg dat je voldoende eiwit binnen krijgt (ongeveer 2 gram per kilo, minder kan, meer mag ook), ga niet te weinig vet eten (30% van je Cal en uiteraard gezonde vetten, zoals plantaardige olien, olijfolie en visolie) en probeer vooral iets minder koolhydraten te eten.

en vergeet je cardio niet.

succes.

W.

Begin met een goed voedingsschema..

ik heb persoonlijk veel gehad aan andere voedingsschema van andere mensen dus misschien dat jij iets aan mijn voedingsschema hebt ;)

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=11116

en ...maak een foto van je lichaam zoals ie nu is...zodat je als je je doel hebt bereikt met een big smile kan terugkijken naar je foto :D

Goodluck :thumbs:

PS:Wat is er mis met meer spiermassa? hoe meer hoe beter toch!! :D

Plan in de 5 dagen dat je traint ook twee dagen in waarbij je alleen maar cardio doet.
Ik doe zelf 2 dagen 40 minuten steppen met een hartslag van 138 bpm. Deze hartslag is voor iedereen anders en hangt af van je leeftijd. Er zijn tabellen voor maar ik weet even niet waar. Dit in combinatie met goede eiwitrijke voeding val je gegarandeerd af.

08.00 ontbijt 2 sneetjes brood met kipfilet en een glas melk
10.30 250 gr. kwark
12.30 2 sneetjes VOLKORENbrood met light kaas of kipfilet en een glas melk
15.00 een stuk fruit
18.00 avond eten. 100 gr. vlees en veel groente
20.00 als je honger hebt een komkommer of een cracker

3 liter water verdelen over de dag.
1x in de week iets "lekkers" (klein zakje chips, handje noten of m&ms)

dit is een standaard dieet.

Voor mij is dat een standaard maaltijd :/

Code:
                                                    ei- vet       
 │                              │       gram   kcal wit tot verz KH   Alc  zout
 └──────────────────────────────┘      ───── ────── ─── ─── ──── ──── ─── ─────
  2,0 snee    Brood, gemiddeld            70    170   6   2    0   32   0   360
  2,0 p snee  Kipfilet (beleg)            30     50  10   2    0    0   0   100
  1,0 glas    Melk, halfvol              150     70   5   2    1    6   0    70
  250 gram    Kwark, mager               250    150  25   2    0   10   0   100
  2,0 snee    Volkorenbrood               70    150   6   2    0   28   0   380
  1,0 p snee  Kipfilet (beleg)            15     25   5   1    0    0   0    50
  1,0 p snee  Kaas, 20+ (beleg)           20     55   8   3    2    0   0   220
  1,0 portie  Fruit, gemiddeld           125     55   1   0    0   13   0     5
  3,0 scheplp Groenten, gekookt, z.z.    150     30   3   0    0    6   0    45
  100 gram    Kipfilet, m.z.             100    160  31   4    1    0   0   350
                                       ───── ────── ─── ─── ──── ──── ─── ─────
                               Totaal    980    915 100  18    4   95   0  1680

*gasp* :tomato:

overigens geen slecht dieet (voor als je 30 kilo weegt en toch volgroeid bent.... )

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven