AndroidHealthClinic

Overleden (jonge) bodybuilders

Bezoekers in dit topic

Extreemwisse

Cool Novice
Lid geworden
2 jun 2014
Berichten
49
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
Beste allemaal,

Als frequent sporter, sinds kort aan de AAS (bevalt enorm), ben ik me (achteraf) toch meer gaan verdiepen in de negatieve aspecten van AAS gebruik. Ik vermoed, dat ik mede door cognitieve dissonantie (nadelen wegstrepen t.o.v. voordelen), mogelijk iets lichtelijk ben om gegaan met de lange termijn gevolgen.

Voor jullie beeldvorming, ik zit nu aan mijn 2e kuur (500mg Test E / 500mg Bold E / Proviron).

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, er gaan de laatste tijd erg veel pro bodybuilders dood op jonge leeftijd. We weten allemaal dat er te weinig onderzoek is gedaan om wetenschappelijke conclusies te trekken, maar we zijn niet achterlijk toch? Naar mijn weten is het grootste gevaar de schade aan het cardiovasculair systeem. Met name doordat de hartspier verstrekt/verhard door het AAS gebruik, raakt het electrogeleidingssysteem (dat o.a. de samentrekking van de hartspier reguleert) van slag/verstoort met een kortere levensduur tot gevolg. Althans, dit is vaak de uitkomst van de dokter tijdens een autopsie. Vaak is het gewicht van het hart (1000gram ipv 300gram) en de lever (2500gram ipv 1000gram) enorm uit proportie.

Kijk voor een waslijst aan overleden giganten eens hier.. http://www.youtube.com/watch?v=ew2Xh4gPots

Nu vraag ik mij af, hoe gaan jullie daar mee om? Letten jullie extra veel op voeding (niet eten van transvetten etc), kuren jullie zo min mogelijk? Doen jullie veel aan cardio om te compenseren of boeit het allemaal geen ruk?

Ik durf stellig te zeggen dat 20jaar AAS gebruik (3 maanden on/off cycles) je levensduur met misschien wel 20 jaar verkort, als ik zo kijk naar de ''Giganten''.

Gedachten?
 
hun zitten wel op even wat meer dan 1 gram aas per week
dus zal hier wel mee vallen denk ik
 
Ik snap nog steeds niet waarom beginnende gebruikers hun gebruik willen vergelijken met dat van die gigantische overleden pro's. Sommige van die gasten wogen 140 kg bij 1.80 ofzo. Wil je dat vergelijken met, in dit geval TS, je eigen 78 kg? :') Wat denk je dat het met je lichaam doet om zo ontzettend veel massa mee te moeten slepen?

Kuren op doses a 5/6 gram per week met cruises op 3 gram per week zullen vast mee helpen aan een vroegtijdige dood, dat geloof ik meteen. Maak ik me daar druk om? Hell no. Waarom niet? Die dosis zit ik voorlopig nog lang niet aan en daar kom ik wss ook nooit aan.
 
Over 20 jaar vervangen ze je hart door een batterij die 120 jaar mee gaat dus lekker knallen jongheu
 
Ik snap nog steeds niet waarom beginnende gebruikers hun gebruik willen vergelijken met dat van die gigantische overleden pro's. Sommige van die gasten wogen 140 kg bij 1.80 ofzo. Wil je dat vergelijken met, in dit geval TS, je eigen 78 kg? :') Wat denk je dat het met je lichaam doet om zo ontzettend veel massa mee te moeten slepen?

Kuren op doses a 5/6 gram per week met cruises op 3 gram per week zullen vast mee helpen aan een vroegtijdige dood, dat geloof ik meteen. Maak ik me daar druk om? Hell no. Waarom niet? Die dosis zit ik voorlopig nog lang niet aan en daar kom ik wss ook nooit aan.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarbij het ook ging om ''kleinere'' en veel jongere gebruikers. Zoals http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/oli-cooney-death-bodybuilding-obsessive-3340653

Maar bedankt voor de geruststelling. Ik kan mij goed voorstellen dat het excessieve gebruik van die pro's een enorm tol eist aan hun lichaam.
 
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarbij het ook ging om ''kleinere'' en veel jongere gebruikers. Zoals http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/oli-cooney-death-bodybuilding-obsessive-3340653

Maar bedankt voor de geruststelling. Ik kan mij goed voorstellen dat het excessieve gebruik van die pro's een enorm tol eist aan hun lichaam.

Die had dus gewoon al een genetisch slecht hart. De pro's gebruiken behalve AAS ook nog groeihormonen en insuline en dan ook nog allemaal medicatie voor de bijwerkingen van bovengenoemde. Kijk maar naar de Pumping Iron generatie, die zijn er nog behoorlijk goed aan toe omdat die nog veel lagere doseringen gebruikten.

En Mirror moet je niet meer serieus nemen, die hadden laatst een artikel gepubliceerd dat die Eliott Rodger mensen had doodgeschoten omdat hij aan de creatine zat


http://www.scribd.com/doc/226833852/Mirror-Elliot-Rodger-supplement-story
 
Die had dus gewoon al een genetisch slecht hart. De pro's gebruiken behalve AAS ook nog groeihormonen en insuline en dan ook nog allemaal medicatie voor de bijwerkingen van bovengenoemde. Kijk maar naar de Pumping Iron generatie, die zijn er nog behoorlijk goed aan toe omdat die nog veel lagere doseringen gebruikten.

En Mirror moet je niet meer serieus nemen, die hadden laatst een artikel gepubliceerd dat die Eliott Rodger mensen had doodgeschoten omdat hij aan de creatine zat


http://www.scribd.com/doc/226833852/Mirror-Elliot-Rodger-supplement-story


Een slecht hart, hoe weet je dat?

En de pumping iron generatie zijn dood of zo goed als. Kijk naar Arnold met zijn 2e lever en enorm veel hartproblemen. Hij is niet voor niets zo anti-AAS geworden (o.a. dan). Maar inderdaad, hij leeft nog ;)
 
En de pumping iron generatie zijn dood of zo goed als. Kijk naar Arnold met zijn 2e lever en enorm veel hartproblemen. Hij is niet voor niets zo anti-AAS geworden (o.a. dan). Maar inderdaad, hij leeft nog ;)
Volgens mij leven Ken Waller, Mike Katz, Franco Columbu en Lou Ferrigno allemaal nog.
 
Een slecht hart, hoe weet je dat?

En de pumping iron generatie zijn dood of zo goed als. Kijk naar Arnold met zijn 2e lever en enorm veel hartproblemen. Hij is niet voor niets zo anti-AAS geworden (o.a. dan). Maar inderdaad, hij leeft nog ;)
Bekend verhaal. Was een aandachtshoer op bodybuilding.com
 
Ik denk dat AAS alleen niet snel voor problemen zal zorgen, of je moet al klachten hebben aan je hart/lever etc. Maar gebruik je daarnaast ook nog drugs of je hanteert een ongezonde levensstijl dan is het een ander verhaal. Die bodybuilders die jij noemt waren extreem. Die gebruikten ook grote hoeveelheden diureta, HGH en nog meer meuk.
 
Ben benieuwd wanneer Bostin Loyd problemen gaat krijgen, heeft geëxperimenteerd met 12cc ED, dat is insane.
Maar een ''normale'' dosis test, lijkt me niks mis mee, kan misschien zelfs gezondheidsbevorderend zijn vanaf een bepaalde leeftijd.
 
Een slecht hart, hoe weet je dat?

En de pumping iron generatie zijn dood of zo goed als. Kijk naar Arnold met zijn 2e lever en enorm veel hartproblemen. Hij is niet voor niets zo anti-AAS geworden (o.a. dan). Maar inderdaad, hij leeft nog ;)

denk niet dat hij zo anti aas is gezien zen fysiek nog op zijn leeftijd

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

Volgens mij leven Ken Waller, Mike Katz, Franco Columbu en Lou Ferrigno allemaal nog.

leeft die nog? :eek:
 
Grappig altijd dat je telkens weer de zorgen om de lever ziet. Ook al kan die het bij sommige orals zeer zwaar hebben. Het is je prostaat die de meeste schade krijgt van een kuur.

Kuren is niet gezond. Je hebt al snel de bloedwaardes van iemand met overgewicht en/of alcohol misbruik.

Het ligt aan jezelf hoe bont je het maakt, of niet.
 
Ben benieuwd wanneer Bostin Loyd problemen gaat krijgen, heeft geëxperimenteerd met 12cc ED, dat is insane.
Maar een ''normale'' dosis test, lijkt me niks mis mee, kan misschien zelfs gezondheidsbevorderend zijn vanaf een bepaalde leeftijd.

Zijn 12 cc gedoe gaat om Synthol/Painless Pumps haha. Constant dat 3cc 3cc is daarop gebaseerd.
 
'Ed von Amsterdam, a giant from the US' Ok 'Luimarco'
 
Ik wist niet dat er zoveel dood waren , Arnold ook al en meer waar ik het niet van wist :P
 
Ah, dan is 't wel vrij veel. Benieuwd wat er van waar is tho, dat is 84 ml per week man haha.

Volgens mij liegt hij niet, zie ook geen reden om te liegen over doseringen oid.
Anders had ie wel gezegd true natty te zijn en een mooi supplement op de markt gebracht ''become a beast in 1 year'' lol.
 
-Gebruiken andere middelen
-Andere doseringen
-Extreme Diuretica
-Zitten dichter bij het lichamelijke max MET aas
-Jaren aan wedstrijdvoorbereidingen (extreem afvallen en aankomen, vooral na de wedstrijd)

Verder zitten er gekken bij die extreme risico's nemen om kort voor de wedstrijd nog wat "progressie" te boeken.

Kortom NIET te vergelijken met de gem juicer.
 
Back
Naar boven