AndroidHealthClinic

Overmatig transpireren laatste week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De1v3c1o

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
290
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
86kg
Heyy,

Daar ben ik weer met een nieuwe vraag :o en deze zit me dagelijks heel erg dwars.

Van nature zweet ik al vrij snel, waarom? niemand kan het mij vertellen.
Maar goed de laatste week zweet ik belachelijk veel, als ik al 5 minuten sta te schilderen in de zon, druipt het zweet van me af, zelfs me boxer is nat van het zweten, daarnaast zweet ik als ik slaap, en dus als ik in de ochtend wakker ben heb ik een heel nat bed. Ook als ik een discotheek binnen kom staat het zweet al op mijn kop.

Het meest vervelende is dat ik hierdoor niet meer goed kan concentreren :(
Waarom vraag ik het hier? Omdat ik sinds enkele maanden best wel veel krachttraining doe (in 2 maanden opgebouwd na 6x per week), en klein beetje cardio. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? of moet ik toch maar na een dokter gaan.

Alvast Bedankt,
Gr De1v3c1o.
 
Omdat het warm is
 
Heyy,

Daar ben ik weer met een nieuwe vraag :o en deze zit me dagelijks heel erg dwars.

Van nature zweet ik al vrij snel, waarom? niemand kan het mij vertellen.
Maar goed de laatste week zweet ik belachelijk veel, als ik al 5 minuten sta te schilderen in de zon, druipt het zweet van me af, zelfs me boxer is nat van het zweten, daarnaast zweet ik als ik slaap, en dus als ik in de ochtend wakker ben heb ik een heel nat bed. Ook als ik een discotheek binnen kom staat het zweet al op mijn kop.

Het meest vervelende is dat ik hierdoor niet meer goed kan concentreren :(
Waarom vraag ik het hier? Omdat ik sinds enkele maanden best wel veel krachttraining doe (in 2 maanden opgebouwd na 6x per week), en klein beetje cardio. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? of moet ik toch maar na een dokter gaan.

Alvast Bedankt,
Gr De1v3c1o.
Je poriën gaan open van de training-> je gaat sneller zweten :duh:
 
Ik heb het ook alleen de laatste paar maanden, voorheen had ik het nooit... geen druppel
en nu is m'n boxer zeikes nat na de KT. Irri mij er mateloos aan.
 
Voor onder de oksels:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En tja tijdens het trainen zweet ik ook erg, maar who gives a ****? i don't:)
 
tijdens het trainen, sporten, schilderen zou ik er me persoonlijk niets van aantrekken. Tijdens uitgaan is het minder leuk.

Ik zweet ook meer sinds ik meer bezig ben met fitness, maar zo overdreven is het niet.

1 ding weet ik wel en dat is dat botox in je oksels heel goed helpt, het is natuurlijk niet goedkoop. Maar het helpt wel voor een 6 tal maanden.
 
Ty voor de reacties.
Het is voornamelijk me hoofd die zo ontzettend snel zweet, het lijkt echt of ik 24/7 zweet.
Ik denk dat ik toch morgen even langs de dokter ga, want dit is storrend en niet normaal meer.
 
Zondagmorgen was ik gaan sporten, na een 4x8 Squat sessie drupte het gewoon van m'n gezicht af, toen ik voelde leek het net of ik een duik had genomen in het zwembad. Schrok er zelf een beetje van, maar ik denk dat het weer ook een grote rol speelt.
 
Gebruik je toevallig medicijnen?
 
Bij mij loopt het zweet vandaag in een constante stroom van me lichaam af..
Helemaal toen ik net in de gym was, kanonne:p. Loop dan ook al bijna de hele dag zonder shirt, anders blijf ik wisselen.
Denk dat je je er teveel op focust, wat het erger maakt en erger doet lijken! No worries, het is warm je lichaam moet toch afkoelen!
 
Ben je ON ?
 
Gebruik je toevallig medicijnen?

Alleen een inhaler voor astma.
Nadat ik vandaag de hele dag vanaf 09:00 tot 18:00 heb gezweet ben ik nu echt dood en doodmoe. Ik heb het idee dat me lichaam in een actieve fase is, terwijl ik doodmoe ben :s echt vaag dit.

@Sofiane wat bedoel je met ON?
 
Met uitgaan is idd k*t. Heb ik altijd op vakantie. Meestal tot uur of 6 stappen en beetje dansen en dan kijk je in de spiegel en dan ziet je kop eruit alsof je 10 min in de stromende regen heb gestaan..
 
Ik zweet me ook kapot met dit weer, in de sportschool (niet erg)
Op de bank, in de les enz enz
 
Gebruik maandverbanden
 
Probeer, nee dit zeg ik fout, je moet syNeo 5 (anti-transpirant) kopen bij de Kruidvat. :) Je betaalt €17,95 en je kan er ongeveer 3 maanden mee doen, maar kan ook langer.
Ikzelf heb er hele goede ervaringen mee en zie ook de vele lovende recensies op deze site: http://www.drogisterij.net/Verzorgi...nti-transpirant-met-5-dagen-werking/P/3257814

Niet erbij denken maar gewoon kopen en geloof me het werkt en goed. Op een enkel gevalletje na (uitzonderingen heb je namelijk altijd).

Laat me weten wat het met je doet.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik spiriva creme op mijn voorhoofd :) het stopt het overmatig zweten niet, maar het mindert wel :)
 
Ik heb dat probleem ook hoor. Is bij mij ook gekomen na een tijdje trainen. Ik vrees dat er niet echt veel aan te veranderen is.
 
Bij mij vooral sinds ik meer cardio doe.

Kan nu nog geen 5 minuten fietsen of het water druipt van mn hoofd.
Niet echt charmant en heel onhandig ivm make-up. Mocht je dus nog eens iets vinden, laat het even weten!
 
Back
Naar boven