MuscleMeat

Overreaching?

Bezoekers in dit topic

Solway Firth

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Berichten
2.661
Waardering
2.862
Lengte
1m73
Massa
70kg
Beste medelifters, ik heb sinds gisteren opeens de grootste moeite om überhaupt ook maar iets te doen (en denken). Onderlichaam voelt als dunne pudding, dingen als traplopen zijn al killing. Vanmorgen even het bos in geweest, wandelen ging niet. Vond het wel heerlijk om buiten te zijn, maar na tien minuten sjokken was het wel voorbij.
Deze week stond deload week op het programma, maar ik heb besloten om deze week NIKS te doen. Geen 'verplichte' training, wandeling, niks. Misschien later in de week, maar zo niet dan niet.
Omdat ik al ruime tijd aan het cutten ben (wel refeeds gedaan) en intensief train, vraag ik me af of dit kan wijzen op overreaching. Ik ben zover ik weet niet ziek, niks onder de leden, mentaal ook niks geks.
Heb er van alles over gelezen, maar zou graag wat meningen/ervaringen van dbb leden krijgen. Bvd :rolleyes:
 
Kan zomaar een zenuw beknelt zitten. of heb je gewoon een week of 2 rust nodig ouwe :D
 
Kan zomaar een zenuw beknelt zitten. of heb je gewoon een week of 2 rust nodig ouwe :D
Dat laatste hoop ik niet, maar sluit ik zeker niet uit:scold:. Zou wel de eerste keer zijn dat het zich zo duidelijk manifesteert.
Een beknelde zenuw zou ook zomaar kunnen, heb hier echter geen ervaring mee. Kun je dit iets toelichten?
 
Dat laatste hoop ik niet, maar sluit ik zeker niet uit:scold:. Zou wel de eerste keer zijn dat het zich zo duidelijk manifesteert.
Een beknelde zenuw zou ook zomaar kunnen, heb hier echter geen ervaring mee. Kun je dit iets toelichten?
Kun je beter naar arts/fysio gaan. Vaak komt dat al snel op na of nog tijdens training.

Wat jij bedoeld met overreaching zie ik als te ver uitgerekt. bijv. als je telefoon achter de bank is gevallen en je hangt over de bank om het te pakken, maar komt er net niet bij. dan strek je vaak wat verder tot je het net kunt pakken.
 
Ok geen zenuw dus.
Heb je het nu over een echte of metaforische telefoon:scratch:
 
Krijg je genoeg vet binnen?
 
Krijg je genoeg vet binnen?
Nu je het zegt..ik houd carbs en vetten niet precies bij. Normaal ging dat prima, maar nu dieper in de cut zouden het wel eens te weinig vetten kunnen zijn. Vanaf morgen ga ik zorgen voor genoeg vetten, 50-60gr minimaal (bw is 70kg). Thx!
 
Nu je het zegt..ik houd carbs en vetten niet precies bij. Normaal ging dat prima, maar nu dieper in de cut zouden het wel eens te weinig vetten kunnen zijn. Vanaf morgen ga ik zorgen voor genoeg vetten, 50-60gr minimaal (bw is 70kg). Thx!
Ik had verwacht dat jij wel alles zou tracken. waarom ga je eigenlijk cutten ? vanaf mei liep je al dat je moe was na training. zag laatst een foto van jou, maar dik ben je niet
 
Ik had verwacht dat jij wel alles zou tracken. waarom ga je eigenlijk cutten ? vanaf mei liep je al dat je moe was na training. zag laatst een foto van jou, maar dik ben je niet
Ik track wel kcal en eiwitten. Vetten kreeg ik normaal genoeg binnen, >1gr per kg bw. Maar met kcal schrappen heb ik niet gelet op vetten (dom).
De reden om nog even te cutten is omdat ik mijn grenzen graag opzoek. Ik ben veel leaner dan ooit, maar krachtstats komen wel in de buurt van wat het ooit was. Dat motiveert me dan om de grens daarin op te zoeken. Duidelijk dat die grens wel in zicht is, of al bereikt.
Die moeheid heb ik toen kunnen oplossen met tips van oa jou :D .
 
Na twee dagen totale rust (bankhangen) voel ik me niet meer lethargisch (vooral maandag was absurd) en doe weer wat kleine klusjes. Ook wandelen gaat weer beter, wel op een rustig tempo en max half uurtje.
Deze week ga ik niet trainen, ookal begint het toch weer te kriebelen. Ook niet te veel mobiliteitswerk, wil echt proberen mijn lichaam maximale rust te geven.
Een tweede rustweek zie ik vooralsnog niet zitten, maar gezien ik een nieuw schema ga starten kan ik wat lager in gewicht beginnen, dus krijgt mijn lichaam niet direct weer de volle lading.
 
Als je rust neemt eet dan ook op onderhoudsniveau, zodat je niet/minder massa verliest en je herstel ondersteund met voldoende voeding.
 
Als je rust neemt eet dan ook op onderhoudsniveau, zodat je niet/minder massa verliest en je herstel ondersteund met voldoende voeding.
Dat is idd het plan.
Nu lees ik wel steeds vaker dat tijdens deload/rust (in een cut) een klein kcal tekort aanhouden geen probleem zou zijn. Gezien ik het lastig vind om onderhoud exact te bepalen (activiteits niveau is compleet anders) houd ik de kcal ietsje onder 'onderhoud'. Eiwitten ca 2,5gr per kg bw.
Het is natuurlijk een beetje mierenneuken, dat realiseer ik me ook wel :o
 
Ik een week of 2 rust verlies je geen spiermassa als natural.
 
Nou vandaag stond de eerste training na een week rust op het programma, word ik gvd wakker met de ergste spit in jaren:mad:. Sinds ik weer train (bijna twee jaar) totaal geen last meer van gehad, uitgerekend na een rustweek gaat het dan toch weer mis. Geen enkel voorteken, zelfs twee dagen weinig gedaan behalve wat wandelen, om lekker fris weer te kunnen beginnen.
Hopelijk snel verbetering, heb me er voor nu maar bij neergelegd (ook letterlijk)..to be continued..
 
Gisteren de hele dag gestaan en gelopen in de dierentuin, bijna nergens meer last van. Alleen gaan zitten en opstaan is nog pijnlijk, maar dat zal de komende dagen langzaam verbeteren.
Ben wel van plan om vandaag iig een goede warming up te draaien, en als het goed voelt een lichte training te doen.
 
Back
Naar boven