AndroidHealthClinic

Overschakeling full body?

Bezoekers in dit topic

Whiplash87

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste leden,

Intussen een jaar aan de slag met een split schema 5 dagen in de week.
Vermits ik een dag minder per week tijd zal hebben overweeg ik 4x per week full body te gaan doen.

Zou dit alsnog bevorderlijk zijn voor spiergroei of behoud ik best mijn split schema maar dan een dag minder?

Tips zijn welkom.

Grts

Misschien lukt het om de oefeningen die je nu doet, over 4 dagen te verdelen. Dan veranderd er niet veel.
Of je doet iets minder en kijkt hoe je lichaam daar op reageert. Misschien groei je juist wel harder door minder te doen.
4 of 5 dgn full-body lijkt mij veel. Ik heb een tijdje 3x in de week gedaan en dat was ruim voldoende.

• Like
Waarderingen: Whiplash87 en Jaap ja
  • Topic Starter Topic Starter
Misschien lukt het om de oefeningen die je nu doet, over 4 dagen te verdelen. Dan veranderd er niet veel.
Of je doet iets minder en kijkt hoe je lichaam daar op reageert. Misschien groei je juist wel harder door minder te doen.
4 of 5 dgn full-body lijkt mij veel. Ik heb een tijdje 3x in de week gedaan en dat was ruim voldoende.
Bedankt voor de info.

Ik zou full body 4 x per week gaan doen telkens met 1 rustdag tussen. 2 oefeningen voor de grote spiergroepen 1 voor de kleine.
vooral met als doel, een drastisch wijziging van mijn schema voor een extra boost qua spierproei vermits ik al een jaar split doe.

het gaat niet alleen om het aantal oefeningen. maar ook om het aantal sets en de intensiteit van deze sets.

als ik 2 sets all in ga op de hacksquat of pendelum squat heb ik zeker 2 rustdagen nodig wil ik weer mijn quads kunnen trainen bijvoorbeeld
terwijl ik met hamstrings eigenlijk wel al aan 1 dag genoeg heb om ertussen te houden voor rust. maar pak dan wel een pak minder volume die training erna ;)

Het gaat dus om balans tussen volume intensiteit en frequentie met stimulus, rust en progressie

zelf zou ik eerder voor upper lower kiezen met 4 trainingen per week

• Like
Waarderingen: Whiplash87
het gaat niet alleen om het aantal oefeningen. maar ook om het aantal sets en de intensiteit van deze sets.

als ik 2 sets all in ga op de hacksquat of pendelum squat heb ik zeker 2 rustdagen nodig wil ik weer mijn quads kunnen trainen bijvoorbeeld
terwijl ik met hamstrings eigenlijk wel al aan 1 dag genoeg heb om ertussen te houden voor rust. maar pak dan wel een pak minder volume die training erna ;)

Het gaat dus om balans tussen volume intensiteit en frequentie met stimulus, rust en progressie

zelf zou ik eerder voor upper lower kiezen met 4 trainingen per week
Ik ga vanaf deze week een upper/lower schema toepassen.

Tuesday : Upper body
Wednesday : Legs
Thursday : Upper body
Friday : Cardio
Saturday : Legs
Sunday : Upper body
Monday : Rest

Bij Upper denk ik aan 2 oefening voor borst/rug en schouders. Triceps/biceps 1 oefening. 4 sets waarvan 1 tot failure.

Benen hou ik het hij 4 oefeningen (4 sets)

Uw mening omtrent bovenstaande wordt geapprecieerd. Bedankt alvast

Groeten

je had het over 4x per week trainen en gaat nu toch 5x per week? :P

in dat geval zal ik het zo aanpakken

Tuesday : Upper body (push focused) (met 1 rug oefening) (2 schouder, 2 borst, 1 rug, 2 tricep
Thursday : Upper body (Pull focused met 1 borst oefening) (4 rug 2 sets per oef 1 rear delt 2 bicep)
Sunday : Upper body ( 2 schouder, 1 borst 2 rug, 2 tricep 2 bicep)

• Like
Waarderingen: RonnReeves en Whiplash87
je had het over 4x per week trainen en gaat nu toch 5x per week? :P

in dat geval zal ik het zo aanpakken

Tuesday : Upper body (push focused) (met 1 rug oefening) (2 schouder, 2 borst, 1 rug, 2 tricep
Thursday : Upper body (Pull focused met 1 borst oefening) (4 rug 2 sets per oef 1 rear delt 2 bicep)
Sunday : Upper body ( 2 schouder, 1 borst 2 rug, 2 tricep 2 bicep)
Top! Thx
Ga ik proberen

Terug
Naar boven