Fitness Seller

Overstappen van 3 dagen per week split naar 4 dagen training per week. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Klaaswitz

Monstrous Giant
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2005
Berichten
11.592
Waardering
764
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik train al een tijdje 3 dagen per week waarbij ik per trainingsdag 2 verschillende spiergroepen pak. bv ma: rug/biceps wo: borst/triceps en vrijdag been/schouders. Nu wil ik vanaf volgende week 4 dagen trainen, ma/di en do/vrijdag.

Ik vroeg me af of ik dan door moet gaan met deze splitschema en dan bijvoorbeeld de 4e dag een full body doen, of doen waar ik denk behoefte aan te hebben, of wat ik soms welleens lees hier een upper/lowerbody schema gaan volgen. In dat geval vraag ik me af hoe ik dat precies moet invullen, aangezien upperbody nogal wat verschillende groepen beslaan en lowerbody eh weer veel minder.

Heeft iemand mischien ideeen, en/of voorbeelden, tips voor die 2xUB/2xLB per week? Kan ik bijvoorbeeld rug pakken op m'n LB dag?

Mijn doel is overigens massa kweken.
 
Je kan ook gewoon een split blijven volgen en gewoon verdelen over 4 dagen.
Verder zou je nog push/pull kunnen doen.


Over UB/LB zijn genoeg dingen te vinden hier volgens mij. ook een aantal logs dacht ik.

Kan ik bijvoorbeeld rug pakken op m'n LB dag?
Je zou kunen deadliften op je LB dag (o.a. onderrug), maar de rest van je rug gewoon op de UB dag.
 
Je zou zo door kunnen trainen, met dus het gevolg dat je elke week een andere spiergroep 2 x traint.

Als je intensiteit hoog ligt en niet voor vrijdag hersteld bent van de workout van maandag is dit niet aan te raden.
 
Ik train zelf ook split van 4x per week.

Ma-Rug
Di-Borst
Wo-Rust
Do-Benen
Vr-Armen+Schouders

Ik weet niet of het voor jou werkt maar je kan er proberen;)
 
je kunt zoveel met zo'n vierde dag...

je kunt de 4-dag bijv ook gebruiken als kleine groepjes dag bijv:

-shrugen ( hoe maakt niet uit, maar gewoon 1 loei-zware oefening)
- je kuiten ( als xtra, of zodat je ietwat meer of minder met je benendag kunt)
- buikspieren ( bijv. 2 oefeningen )
en iets wat je nog wat meer nadruk wilt geven om welke reden dan ook...

Op deze manier snoep je iets af van bijv. je benen en rugdag, wat weer ruimte geeft om bijv. een andere oefening erbij te doen....

of net wat ruimte bied om bijv. je abs en kuiten eens xtra te doen...
 
Push/Pull kan je naast UB/LB ook overwegen. Zou dan bij push squats, oh presses, benches zijn en bij pull deads, rows en chin ups geven
 
uiotproberen blijft het beste iedereen reageert anders
 
Back
Naar boven