Fitness Seller

Overstappen van vitamine b5 op roaccutane (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Larssonn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
3.702
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Toen de puberteit begon, begon ook de ellende met m'n huid. In het begin heb ik van alles geprobeerd: benzoylperoxide, differin gel, vitamine a zuur, minocycline.. Dit werkte redelijk, maar de resultaten waren niet blijvend. Toen ben ik overgestapt op vitamine b5, 10 gram per dag. Na een maand begon m'n gezicht helemaal bij te trekken en m'n huid werd weer mooi.

Ik zit nu (na 8 maanden) nog steeds op 10 gram per dag. De vitamine b5 icm benzoylperoxide, een aangepast dieet en continu schoonhouden van het gezicht zorgt ervoor dat ik de acne onder controle heb. Ben nu zo goed als puistvrij. Maar het heeft echt mijn leven overgenomen, ben continu bezig met het vermijden van acne-opwekkende situaties en dit stoort mij enorm. Daarnaast wil ik ook van de vitamine b5 af, omdat ik zulke grote hoeveelheden gewoonweg niet gezond vind. Echter, als ik de dosering verlaag wordt m'n huid weer vetter en krijg ik weer puistjes.

Ik heb nu dus een afspraak gemaakt met de huisarts en wil voor gaan stellen om een roaccutane-kuur te doen, omdat dit het enige is wat een blijvend effect heeft en ik het hele gedoe rondom m'n huid gewoon schijtziek ben.

Alleen omdat ik nu geen/weinig puistjes heb denk ik niet dat de huisarts mij dit voor zal schrijven. Maar denken jullie dat als ik mijn verhaal uitleg, ik het alsnog wel zou krijgen? Iemand tips?
 
Je huisarts gaat het je gegarandeerd niet voorschrijven als je niet behoorlijk veel puisten/acne hebt. Je zult het via de ''zwarte markt'' moeten halen als je het echt wilt hebben.
 
Dus ze willen gewoon dat ik eerst stop met de b5, m'n hele kop weer vol pukkels laat groeien en dan terugkom om te bewijzen dat ik echt roa nodig heb.. faggots
 
Dus ze willen gewoon dat ik eerst stop met de b5, m'n hele kop weer vol pukkels laat groeien en dan terugkom om te bewijzen dat ik echt roa nodig heb.. faggots

Roa is dan ook niet echt een onschuldig middeltje ;)
 
Roa is dan ook niet echt een onschuldig middeltje ;)

Ik snap het ook wel, maar alsnog, ze mogen me best wel geloven op m'n woord. Maar ja, ik kijk wel wat de arts maandag zegt. Anders ga ik maar lekker via de zwarte markt bestellen zonder regelmatige bloedwaardecheck enzo (zou het helpen als ik het zo zeg? :o)
 
Jong, b5 + b-complex om bijwerkingen te voorkomen is ontelbare keren minder schadelijk dan roa en de bij effecten van roa schijnen echt heftig te kunnen zijn, in ieder geval heftiger dan wat een vitamine kan veroorzaken. Ook is er geen studie die uitwijst dat hoge dosering B5 slecht voor je is, alleen het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je over 20 jaar iets oploopt als gevolg van hoge b5 inname. Maar de kans dat dat gebeurt na gebruik van ROA lijkt me nog 10x groter. Tis echt vergif en niet voor niets dat je het niet zomaar krijgt.
 
Jong, b5 + b-complex om bijwerkingen te voorkomen is ontelbare keren minder schadelijk dan roa en de bij effecten van roa schijnen echt heftig te kunnen zijn, in ieder geval heftiger dan wat een vitamine kan veroorzaken. Ook is er geen studie die uitwijst dat hoge dosering B5 slecht voor je is, alleen het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je over 20 jaar iets oploopt als gevolg van hoge b5 inname. Maar de kans dat dat gebeurt na gebruik van ROA lijkt me nog 10x groter. Tis echt vergif en niet voor niets dat je het niet zomaar krijgt.

Dat ik denk dat hoge doseringen b5 slecht zijn is ook niet de grootste reden dat ik ermee wil stoppen. Het is ook heel duur, het effect is niet blijvend en het effect is ook nog eens niet optimaal. Ik moet nu nog steeds continu m'n gezicht schoonhouden en met alles wat ik doe erop letten dat het niet acneopwekkend is.

Ik ben het gewoon helemaal zat en wil er gewoon voor altijd vanaf zijn. En b5 is niet de oplossing daarvoor.
 
Dat ik denk dat hoge doseringen b5 slecht zijn is ook niet de grootste reden dat ik ermee wil stoppen. Het is ook heel duur, het effect is niet blijvend en het effect is ook nog eens niet optimaal. Ik moet nu nog steeds continu m'n gezicht schoonhouden en met alles wat ik doe erop letten dat het niet acneopwekkend is.

Ik ben het gewoon helemaal zat en wil er gewoon voor altijd vanaf zijn. En b5 is niet de oplossing daarvoor.

Ok, dan heb jij duidelijk een andere ervaring dan mij, maar je hebt er wss ook meer last van dan ik.

Heel duur snap ik alleen niet. 30 euro voor een halve kilo, doe je 3 maanden mee. Mja als je 10 gr per dag neemt doe je er 50 dagen mee.
 
Ok, dan heb jij duidelijk een andere ervaring dan mij, maar je hebt er wss ook meer last van dan ik.

Heel duur snap ik alleen niet. 30 euro voor een halve kilo, doe je 3 maanden mee. Mja als je 10 gr per dag neemt doe je er 50 dagen mee.

Ik heb een tijd niet geweten dat je het ook in poedervorm had. Ik had toen al capsules ingeslagen. Poeder is inderdaad niet zo duur, daar heb je gelijk in.
 
Zelfde probleem als jou larsson met puisten, dermataloog heeft mij ook roaccutane voorgeschreven. mag het nog niet nemen omdat er afwijkingen in mijn bloed zitten. maar heb gelezen wat je er van krijgen, je kan zelfs zelfmoord neigingen krijgen als je depressief bent ..

het schijnt voor 99% van de mensen te werken.

Als ik jou was zal ik het gewoon proberen, gewoon doorzeiken. wat heb je te verliezen?
 
Ga ik ook doen ja, maandagochtend 8:10 afspraak. Desnoods vraag ik om een hele lage dosering. Kan ik het eventueel combineren met b5.
 
Ga ik ook doen ja, maandagochtend 8:10 afspraak. Desnoods vraag ik om een hele lage dosering. Kan ik het eventueel combineren met b5.
zou eerst wel ff vragen of dat kan, denk het niet.
hoop dat ik snel met roc. mag beginnen, loop al veels te lang met die k*t acne ..
 
zou eerst wel ff vragen of dat kan, denk het niet.
hoop dat ik snel met roc. mag beginnen, loop al veels te lang met die k*t acne ..

Ik heb de acne nu al vrij goed onder controle. Ik heb alleen nog dat beetje extra nodig om me wat meer vrijheid te geven in de dingen die ik doe (niet constant gezicht hoeven schoonmaken enzo). Een lage dosering roa, denk aan 10mg om de dag, zal denk ik dat extra'tje geven en is denk ik ook prima te combineren met b5 aangezien zo'n lage dosering me niet zo belastend lijkt voor het lichaam.

Hoop ook voor je dat je snel mag beginnen, is een hele bevrijding als je je gezicht op ziet klaren, heerlijk gevoel :)
 
Ik heb de acne nu al vrij goed onder controle. Ik heb alleen nog dat beetje extra nodig om me wat meer vrijheid te geven in de dingen die ik doe (niet constant gezicht hoeven schoonmaken enzo). Een lage dosering roa, denk aan 10mg om de dag, zal denk ik dat extra'tje geven en is denk ik ook prima te combineren met b5 aangezien zo'n lage dosering me niet zo belastend lijkt voor het lichaam.
Met schoonmaken kon ik het vrij licht krijgen, en toen heb ik heel lang (enkele jaren) 10mg per dag gebruikt, werkte super binnen enkele dagen en ik heb dan ook nooit meer nodig gehad. Nu doe ik zelfs 10mg om de dag en dat gaat ook perfect, maar af en toe stop ik even om te kijken of het weer terugkomt en roa dus nog nodig is. Lagere dosis is inderdaad minder last voor het lichaam en vooral minder/lichtere bijwerkingen.
 
Met schoonmaken kon ik het vrij licht krijgen, en toen heb ik heel lang (enkele jaren) 10mg per dag gebruikt, werkte super binnen enkele dagen en ik heb dan ook nooit meer nodig gehad. Nu doe ik zelfs 10mg om de dag en dat gaat ook perfect, maar af en toe stop ik even om te kijken of het weer terugkomt en roa dus nog nodig is. Lagere dosis is inderdaad minder last voor het lichaam en vooral minder/lichtere bijwerkingen.

Ik heb dus precies hetzelfde ;) goed om te horen dat het werkt voor jou, nu ga ik het sowieso zelf ook doen. Bedankt!
 
No problem, succes!
 
Dat wijf heeft me inderdaad geen roa voorgeschreven. Ik zeg zo: Ik heb van alles al geprobeerd, benzoylperoxide toen differin gel toen antibiotica zalf toen antibiotica pillen, maar niks hielp. Antwoord wat ik kreeg kwam neer op: wij schrijven geen roa uit aan mensen met zo'n huid als de jouwe, dus ga maar een combinatie van de door jou genoemde producten proberen, want uit je verhaal verneem ik dat je een combinatie niet heb geprobeerd.

Ze werd zelfs boos toen ik zei dat ik nu geen acne heb omdat ik 10gram b5 per dag slik. Ze wilde dat ik daar DIRECT mee stopte. Gek wijf. Ik koop m'n roa wel via mensen die nog wat hebben liggen en ga gewoon laag doseren icm met nog een beetje b5, dat moet wel lukken dan denk ik.
 
zo'n huid als de jouwe
Wat bedoeld ze daar mee? Dat je het in haar mening niet erg genoeg hebt?

Als je het makkelijk via via kunt krijgen mooi, anders zou ik als ik jou was kijken of je met een andere huisarts kunt praten. De mijne en z'n stand-ins zijn altijd wel relaxed met dit soort dingen als je even inhoudelijk overlegt dus je moet net iemand hebben die wel luisterd naar wat je wilt.
 
Wat bedoeld ze daar mee? Dat je het in haar mening niet erg genoeg hebt?

Als je het makkelijk via via kunt krijgen mooi, anders zou ik als ik jou was kijken of je met een andere huisarts kunt praten. De mijne en z'n stand-ins zijn altijd wel relaxed met dit soort dingen als je even inhoudelijk overlegt dus je moet net iemand hebben die wel luisterd naar wat je wilt.

Omdat ik nu aan de b5 zit is m'n huid redelijk kalm, met heel goed schoonhouden en op eten letten. Omdat het kalm is wilt ze me niet doorsturen naar de dermatoloog, omdat ze roa overdreven vindt. Ik heb het hele verhaal uitgelegd. Ze zegt gewoon, als je roa wilt dan moet je stoppen met de b5 en je acne terug laten komen, dan hebben we bewijs en mag je met roa beginnen. Slaat natuurlijk nergens op..

Maar ik kan nu 120 capsules van 20mg kopen voor 110 euro. Ben van plan om 20 mg om de dag te nemen dan, dus dan kan ik 8 maanden mee doen.
 
Wat een k*twijf. 20 mg om de dag geeft super resultaten bij mij, alles is weg! En voor die prijs zeg ik zeker doen. Succes en geniet van je huid over een maand;)
 
Back
Naar boven