MuscleMeat

Overtollige huid na afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SiRoj

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
31 okt 2005
Berichten
6.695
Waardering
6
Zijn er hier mensen die zelf ervaring hebben met overtollige huid na veel afvallen? Heb er vooral last van op mijn bovenarmen, buik en binnenkant bovenbenen

Ik kan op internet van alles vinden, maar het is niet echt eenduidig. Er zijn allerlei tips te vinden, maar hoor ze het liefst van iemand die er zelf ervaring mee heeft.

http://www.dieetblog.com/weg-met-overtollige-huid-na-afvallen/
http://www.leerwiki.nl/Hoe_krijg_je_weer_een_strakke_huid_na_het_afvallen
http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm

Wat tips van Robke78 op DBB topics
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/slappe-buik-straktrekken-106452/index2.html#post1873201
http://forum.dutchbodybuilding.com/...allen-voorkomen-89906/index2.html#post1615715
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/aambeienzalf-voor-overtollig-vel-176580/#post3065272
Maar die zegt dus in 2007 dat hij nog zoekende is naar een goede oplossing

- Mensen zeggen dat dit gewoon 0,5-1jr nodig heeft om weer strak te trekken
- Zalfjes, anderen zeggen dat dit onzin is. Welke werken echt, welke niet?
- In sommige gevallen wordt veel vis eten genoemd, anderen niet. Visolie nemen, hoeveel per dag?
- Scrubben zou goed zijn?
- Extra zink innemen?

Mijn situatie
Ben nu zelf 30kg afgevallen over een periode van 2 jr. Voornamelijk vet, altijd gecontroleerd dmv huidplooimetingen. Het einde begint er nu aan te komen, denk dat ik nog 5-10kg kwijt moet/kan/wil. Heb zeker geen crashdieet gedaan, maar schone voeding met voldoende eiwitten, kh's, vetten. Het afvallen ging echt met plateau's, periode dat het hard ging (max 1kg per week) en weken dat ik stil stond. Wel altijd krachttraining gedaan (en ook spiergeheugen gehad van eerder) waardoor ik veel striae heb gekregen op moment dat ik weer begon met trainen op momenten dat ik veel vet was aangekomen.
Neem op dit moment uiteraard mijn vitaminen e.d. en daarnaast elke ochtend 1 capsule visolie. Daarnaast probeer ik 2-3 keer per week vis te eten, maar dit schiet er nog wel eens bij in. Drink ook minstens 3-4ltr water per dag. Wat betreft zuivel alleen een bak kwark 's avonds. (2-3x pw, sla hem ook nog wel eens over)
Heb dus altijd krachttraining en cardio gedaan, maar sinds een tijdje overgestapt op hardlopen en wielrennen (waar ik meer plezier aan beleef, wat een pré is om het vol te houden). Ook dit zal een reden zijn waarom mijn huid wat losser gaat zitten. Op dit moment op 2-3x per week wielrennen

290voxs.jpg

-linksboven arm gewoon ontspannen
-linksonderin kun je ook duidelijk het vetweefsel nog onder de huid zien zitten

Zoals ik al begon, zijn er mensen met eigen ervaringen wat betreft overtollige huid die goede tips hebben om het weer strakker te maken?
 
Laatst bewerkt:
Holy shit.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij eerder dat je huid gewoon wat elastischer is?, lijkt niet echt op overtollig huid?
ik kan zo'n huidplooi in mijn zijkant ook wel 3-6 cm van me lichaam aftrekken en dat terwijl ik een jaar geleden nog 64 kilo was. bij sommige mensen is de huid gewoon wat elastischer bij de één wat meer dan de ander.

Maar inderdaad, huid heeft tijd nodig om weer bij te trekken, misschien af en toe met koud water douchen wil ook wel eens helpen om de huid strakker te krijgen.
 
Netjes, mooie prestatie!

Mijn ervaring is dat je gewoon geduld moet hebben....:o Je huid trekt langzaam aan wel bij. Ik ben zelf ook veel afgevallen en had eerst ook veel overtollige huid, vooral op mijn buik... De huisarts noemde het een 'schort' ...:cool: Ik deed eerst veel cardio, maar daar werd het niet beter van, eerder erger... Toen ik veel krachttraining ging doen merkte ik pas dat ik vorm in mijn lijf begon te krijgen en dat de overtollig huid verdween...:D
Dus veel geduld (heeft bij mij ook wel 5 tot 6 jaar geduurd, misschien nog wel langer...)en veel (zware) krachttraining....

Succes
 
Zoals marjolein zegt...veel geduld hebben en anders laten opereren en de overtollige huid laten wegnemen. Maar in jou geval zou ik je die operatie niet aanraden. Gewoon geduld hebben en massa kweken ;).
 
Oke bedankt voor de tips. Meer massa kweken vind ik geen optie, ben tevreden met de massa die ik nu heb, prioriteit ligt 200% bij droog worden. Denk dat ik gewoon geduld moet hebben en moet zorgen dat het vet dat nog onder de huid zit ook verdwijnt :)
 
Oke bedankt voor de tips. Meer massa kweken vind ik geen optie, ben tevreden met de massa die ik nu heb, prioriteit ligt 200% bij droog worden. Denk dat ik gewoon geduld moet hebben en moet zorgen dat het vet dat nog onder de huid zit ook verdwijnt :)

Ik zou toch een goeie vorm van krachttraining erbij pakken, full body workout. Als jij alleen maar op de cardio gefocused blijft gaat naast je vet je spiermassa ook afnemen waardoor de kans op meer huid er dus ook in zit.
Droog worden met allemaal overtollige huid is denk ook niet wat je wilt.
 
Gewoon blijven trainen en wachten of naar het ziekenhuis.. dat zijn de opties zo'n beetje..
 
Ik heb precies dit, toen ik 15 was woog ik 104 en ben ik begonnen met afvallen tot een kilo of 64, daarna 2x gebulkt en gecut, dit jaar nog tot de 90 gebulkt en gecut naar de 80 (vet percentage ligt laag) maar wat ik gewoon heb kwa dat huid, is zo erg irritant dat het niet meer normaal is.

Mijn onder borst die hangt gewoon en ook ik kan makkelijk 3 cm van mn armen trekken, wat me wel opgevallen is dat als ik kippenvel over mijn hele lichaam heb, mijn borst direct strak staat, zoals hoe het hoort zonder dat vel dus, daardoor weet ik ook gelijk dat het geen vet is en tegerlijker tijd oog ik ook veel beter uit, alsof ik nog 3% lager in vet zit.

Visolie en water drinken veel heeft me ermee geholpen, maar niet echt barst veel.. Enigste uitweg wat mij lijkt is al die centimers van huid bij trainen..
 
Ik ken het probleem, en niet te zuinig.

Ik ben echter een vrouw 21 jaar 1.60m en 64 kilo, die anderhalf jaar geleden nog 112 kilo woog. (tonnetje rond!)
Je raad het al .. Veel te veel en vooral TE snel afgevallen in zo een korte tijd.
Heb niet altijd even goed gesport, Het afvallen kwam ook door dat ik mijn voedingspatroon had aangepast.

Ik wil het allemaal weer strak krijgen, Alleen elke dag in de sportschool zitten lukt mij niet i.v.m studie en werk.

Heeft er misschien iemand andere tips buiten zalfjes om, wat meer gericht is op het trainen en strak krijgen van je lichaam in huis ??
Bijv. Enkele oefeningen ?

Ik wil namelijk ook mijn spiermassa weer opkrikken, echter niet te veel of te snel .. ik kom nogal snel in spiermassa aankom.
 
Back
Naar boven