MuscleMeat

Overtrainen???

Bezoekers in dit topic

tokkel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
http://www.finalflex.com/krachttraining.htm

Ik was hier ff rond aan het kijken zag ik dit staan.
Is dit waar??? Dat zou betekenen dat je met minder dan een half uurtje klaar zou zijn als je 2 spiergroepen per keer doet toch?

En wanneer weet je nou dat je goed getraint heb?
Ik ben nl een beginner en snap er nog niet echt iets van. Ik heb wel al een trainingsschema. Maar wanneer weet je nou dat je genoeg getraint heb?
Je mag niet teveel spierpijn hebben toch?

Pure bullshit.. hou je aan prilipen's tabel

prilipen's tabel

Wat is dat?

prilipen's, is dat de standaard tabel met 4sets?

Er is precies 1 google hit met "prilipen" :)
check it..

het gaat hier over krachttraining(minder maar meer gewicht) mensen... en ik dacht dat we hier bij BB(meer sets met lagere gewichten) zaten...
@tokkel kijk eens naar de stickys daar staan voorbeeld schemas, probeer zon schematje of kijk eens naar de schemas die hier al staan... meeste nemen 3-4sets met 15-7reps ofzo... dus bijv Benchpress 3sets,12,10,8 ofzo ik zeg maar iets... probeer gewoon een gewicht te nemen waarvan je nog net x over hebt dat je bv bij die laatste rep van je bench press er nog 1-2reps kunt bijdoen ofzo... dan zou je goed moeten trainen volgens mij...

Hans Kroon is een voorstander van zijn 1sets systeem (ala HIT) en in de 18jr dat hij naturel traint heeft hij een bovenarm van 47cm koud gekweekt.

Ligt het nu aan mij of is 47cm in 18jr tijd niet wat weinig ???

DumphuiZ zei:
Hans Kroon is een voorstander van zijn 1sets systeem (ala HIT) en in de 18jr dat hij naturel traint heeft hij een bovenarm van 47cm koud gekweekt.

hangt van veel dingens af,misshien heeft hij klote aanleg voor spieren, of gebruikt heeft, voeding etc.

eens je aan je natuurlijke limiet zit groei niet erg veel en rap meer en het is HIT dus...

DumphuiZ zei:

Volgends mij was het toen hij 18 was(als dat kan teminste)
Ik kan me vergissen maar volgends mij heb ik dat gelezen, op dezelfde site als hierboveneaan die link staat

Mr.BakBier zei:
het gaat hier over krachttraining(minder maar meer gewicht) mensen... en ik dacht dat we hier bij BB(meer sets met lagere gewichten) zaten...
@tokkel kijk eens naar de stickys daar staan voorbeeld schemas, probeer zon schematje of kijk eens naar de schemas die hier al staan... meeste nemen 3-4sets met 15-7reps ofzo... dus bijv Benchpress 3sets,12,10,8 ofzo ik zeg maar iets... probeer gewoon een gewicht te nemen waarvan je nog net x over hebt dat je bv bij die laatste rep van je bench press er nog 1-2reps kunt bijdoen ofzo... dan zou je goed moeten trainen volgens mij...

Ga k eens proberen!
Bedankt !

Hans Kroon (36) traint al 18 jaar clean met gewichten en gaat nog steeds vooruit. De Rotterdamse sportschoolhouder is het levende bewijs dat je na twee jaar bodybuilding niet naar pil en spuit hoeft te grijpen om 33 kilogram hoogwaardig spierweefsel aan te zetten.

Omdat gebruik van anabole steroïden onder wedstrijdbodybuilders en zelfs recreatiegewichttrainers wijd verspreid is, zijn goede voorbeelden dun gezaaid. Mijn schatting is dat meer dan 90% van de knapen die er echt als een bodybuilder uitzien spierversterkers gebruikt. Op een enkele andere uitzondering na ken ik niemand die 18 jaar als een beest heeft doorgetraind zonder zich aan de steroïden te vergrijpen! Omdat ik Hans Kroon 14 jaar van nabij heb meegemaakt, durf ik hem met mijn hand op mijn hart naar voren te schuiven als een voorbeeld.

Kroon heeft een arm - "geen varkensarm" - van 48 cm koud, doet dumbbellcurls met 30 kg, draait op de bank een setje met 135 kg, duwt 100 kg vanuit de nek en heeft een paar poten waar een paard de hik van krijgt. De man die acht jaar moest trainen om een setje van 100 kg te kunnen banken, is door gestaag doortrainen inmiddels een powerhouse geworden, die voor geen gebruiker - "ik sloop ze allemaal" - hoeft onder te doen.

link:
[Link niet meer beschikbaar]

Het is niet echt een leuke motivatie ofzo, ik bedoel 18jr naturel trainen en maar met 30kg dumbbell curls :S. Ik wil hem niet afkraken, maar volgens mij moet ie wel een ectomorph zijn, anders is denk ik het 1-set principe niet zo machtig als door hem werd geclaimd...

Waarom zou je zwaar moeten gaan bij biceps curls ?
Coleman doet wel preachers met 14 kg dumbbells in TU ..

Back
Naar boven