AndroidHealthClinic

Overtraining nut of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

avg

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.172
Waardering
64
Voordat ik echt begon met trainen trainde ik mijn buikspieren iedere dag en extreem lang en behaalde daarmee toch de gewenste resultaten. Nu ik gewoon op een normale manier train lijkt het alsof het veel langer duurd als toen ik mijn buik iedere dag trainde. Is dit misschien iets om toch nog eens te proberen iedere dag een spiergroep en lang enkel minder gewicht of niet? Ik behaalde toen sneller mijn resultaten.
 
Probeer eens... Baat het niet dan schaadt het niet.
 
Originally posted by avg
Voordat ik echt begon met trainen trainde ik mijn buikspieren iedere dag en extreem lang en behaalde daarmee toch de gewenste resultaten. Nu ik gewoon op een normale manier train lijkt het alsof het veel langer duurd als toen ik mijn buik iedere dag trainde. Is dit misschien iets om toch nog eens te proberen iedere dag een spiergroep en lang enkel minder gewicht of niet? Ik behaalde toen sneller mijn resultaten.

Is je bf% niet gewoon gestegen?
 
Ja, maar niet echt veel in vergelijking met die periode toen ik dat deed. Ik vind het vreemd dat ik toen sneller resultaten behaalde als nu.
 
Andere voeding, minder rust? Meer totale training? Allemaal belangrijke factoren...
 
Originally posted by avg
Ja, maar niet echt veel in vergelijking met die periode toen ik dat deed. Ik vind het vreemd dat ik toen sneller resultaten behaalde als nu.

Je hebt het over je buikspieren toch? Buikspieren kun je door te trainen wel iets groter maken, maar het ligt grotendeels toch aan je bf%.
 
Het is toch vrij normaal dat je in het begin hard vooruit gaat en daarna langzamer?
 
wat bedoel je precies met "het gewenste resultaat"?
want als je daarmee bedoeld dat je vroeger de blokjes beter zag, dan kan het gewoon liggen dat je bf % nu gewoon iets hoger is. Dus buikspieren groeien en worden wel sterk, maar je ziet ze alleen niet zo goed, omdat ze nu beter verstopt zijn.
 
Ik heb vroeger enkel mijn buikspieren getraind gehad en de rest laten verwaarlozen. Alleen ze groeiden harder als dat de rest nu ik alles train doet. Terwijl ik vroeger echt heel weinig at en slecht dronk (enkel cola) enkel ze groeide toen wel goed. Nu eet ik beter en drink gezond en nu duurt het langer andere spiergroepen te laten groeien als toendertijd met de buik te laten groeien.
 
Originally posted by avg
Terwijl ik vroeger echt heel weinig at en slecht dronk (enkel cola) enkel ze groeide toen wel goed.


Misschien waren ze toen wel enkel beter zichtbaar omdat je veel lichter was toen...
 
ga cutten :)
breng je bf naar de 8% en voilla.
ik denk dat je gewoon nu wat hoger BF % hebt.. alleen maar goed. van de zomer eraf trainen :)
 
Maar sorry, ik blijf erbij dat het normaal is dat je na verloop van tijd gewoon langzamer vooruit gaat. Helaas!
 
Ik weet mijn vetpercentage niet maar ik zal wel rond de 8% zitten. Mijn bedoeling was om eerst nog zoveel mogelijk vet erbij te kweken echter lukt dit me niet goed.
 
Back
Naar boven