Fitness Seller

overtraining trapezius en schouders?

Bezoekers in dit topic

gauthier

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
48
Waardering
0
op donderdag train ik met borst ook de voor en zijkant schouders mee. voor de voor en zijkant schouders doe ik 5 sets neckpress en 4 sets side laterals, waarbij dus ook de trapezius belast word(vooral neckpress).

vrijdag pak ik de rug met achterkant schouders en trapezius. voor ak schouders doe ik 3 sets bent over laterals, en voor traps 3 sets shrugs. bij de bent over laterals komt de zijkant toch ook wel in actie.

geeft dit nou overtraining voor de trapezius en/of (zijkant)schouders volgens jullie?

mvg

gauthier
 
Probeer je trapz gewoon wat meer rust te gunnen. Ik train zelf oa om die reden schouders en rug op 1 dag. Misschien voor jo ook een idee. Pas trouwens op met neck press...erg gevaarlij voor je rotator cuff.
 
leg uit......als je em verkeerd uitvoert?
 
(Behind) neck press is zelfs met juiste uitvoering niet gezond voor je rotator cuff.
 
Idd, net als neck pulldown en upright rows. Echt van die tricky oefeningen. Vermijd ze als het even kan. Er zijn genoeg andere varianten voor...

Door die oefeningen wordt je in een onnatuurlijke posistie gedwongen, en daarom zijn ze 'gevaarlijk'. Goed uitgevoerd maakt dan niet uit...
 
raden jullie qua oefening voor de voor en zijkant schouders dan de military press aan? of een andere?

en als je geen neck pulldown doet , wat is dan de beste oefening voor de lats(behalve optrekken)?

mvg

gauthier
 
Chinnen en variaties, straight arm pulldown, front pulldown, ...
Military press rules (voor mij toch).
 
military press

In welke stand houden jullie military press liefhebbers je hoofd tijdens de oefening?

Ik merk zelf dat ik m'n hoofd ver naar achter doe zodat ik omhoog kan kijken naar de stand en om ervoor te zorgen dat de stang m'n gezicht niet raakt. Eigenlijk denk ik zelf dat deze stand niet optimaal is....

What do you think??
 
Originally posted by gauthier
raden jullie qua oefening voor de voor en zijkant schouders dan de military press aan? of een andere?

en als je geen neck pulldown doet , wat is dan de beste oefening voor de lats(behalve optrekken)?

mvg

gauthier

Ja, military front presses als basis oefening. Ook lateral raise moet je niet onderschatten. Integreer deze ook altijd in je schouder oefeningen.

Optie voor de neck pulldown>front pulldown.
 
Re: military press

Originally posted by rolfweijts
In welke stand houden jullie military press liefhebbers je hoofd tijdens de oefening?

Ik merk zelf dat ik m'n hoofd ver naar achter doe zodat ik omhoog kan kijken naar de stand en om ervoor te zorgen dat de stang m'n gezicht niet raakt. Eigenlijk denk ik zelf dat deze stand niet optimaal is....

What do you think??

Ik houd mn hoofd inderdaad ook wat naar achteren. Ik denk dat dit wel optimaal is. Zo kan je hem dicht langs je lichaam laten gaan, en daardoor verlaag je de druk op je rotator cuff. Probeer het maar eens als je de stang wat verder voor je moet houden. Het verschil voel je wel (niet in positieve zin!)...
 
zelf kijk ik tijden millitary press recht naar voren en als ik de stang omhoog druk dan kijk ik schuin naar boven, logisch anders breek ik mijn neus :D
 
Back
Naar boven