AndroidHealthClinic

overtraining

Bezoekers in dit topic

ultimategainer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 aug 2012
Berichten
727
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
97kg
hallo ik fitness nu al een jaar en de laatste maanden ga ik niet echt meer vooruit ik eet nog altijd boven me kcal behoefte en me schema is prima in orde me kracht gaat ook gewoon vooruit maar ik voel me de laatste tijd wat anders als normaal vooral emotioneel onstabiel vaak moe prestaties achteruit slecht slapen vaak wakker s'nachts etc. de gains is niet meer als het geweest is ik heb dit trouwens al vaker gehad maar toen ruste ik een weekje en ging daarna weer fitnessen maar mijn vraag ben ik misschien overtraint? ik neem altijd minimaal 48 uur rust tussen de trainingen dus dat vind ik nogal raar dat het daar an ligt
 
ik denk dat in jouw geval rust in je hoofd belangrijker is, dan de rust die je spieren moeten krijgen.. Ga gewoon een keer een paar dagen niet en als je dan zowel mentaal als fysiek helemaal uitgerust bent, probeer je alles te geven en er elke set het maximale uit te persen!
 
Bedankt voor het antwoord maar het is niet helemaal het antwoord dat ik zocht.
 
idd zoals hierboven wordt gezegd, een weekje fysiek en mentaal helemaal uitrusten. Dus een week lang alleen dingen doen die je echt moet doen, studie en werk. Overige tijd uitrusten en proberen rond de 9 uren slaap te krijgen.

Edit: is niet het antwoord wat je zocht blijkbaar
 
Jullie hebben gelijk lekker dingen doen in me vrije tijd die ik altijd al wou doen want nu alles weer begonnen is gaat het nogal zwaar worden lekker genieten buiten in het mooie weer mooi aan me voedingsschema houden lekker uitrusten! en daarna weer knallen!
 
Paar dagen rust, eet wat meer, scoor een junkmeal hier en daar. Week later ga je weer los, niks meer aan het handje.
 
Lijkt me sterk dat je door 'fitness' erg zwaar overtraind raakt, kan je niet beter gaan kijken naar andere dingen dan je training?
 
Dit noem ik nu niet echt over trainen... Ik ga elke middag 1u30 kracht doen in de fitness en elke avond loop ik nog eens 1u30... is toch wel heel wat meer denk ik
 
Lijkt me sterk dat je door 'fitness' erg zwaar overtraind raakt, kan je niet beter gaan kijken naar andere dingen dan je training?
Mwoah, misschien overreached. Kan je uit dit lapje tekst ook niet echt opmaken. Denk dat één of twee weekjes rust wonderen gaat doen.
 
''You cant over train its more about under eating''

Gewoon vaak eten 'kleinere' porties 7,9 x per dag, rusten betekend rusten.
 
Tekort aan vits lijkt me de enigste logische verklaring eigenlijk.
Neem een multi (of andere multi) en kijk hoe het gaat. Voor het slapen gaan kan je eventueel supplementeren met ZMA.

Kan zoveel zijn, de warmte speelt ook een rol. Je krijgt opeens een flinke dosis vit D binnen en veel mensen kunnen daar niet mee om en krijgen 'zomer luiheid' en slapen bijgevolg erg slecht.
 
Als je de laatste tijd wat drukker hebt in dagelijks leven of meer stress/spanning hebt door werk, studie, andere dingen, dan heeft dat ook zeker zijn weerslag op herstel; je kunt je daardoor erg onrustig voelen, lusteloos, slecht slapen, etc... Hoe goed je ook eet... Pak wat rust en ga kijken of je misschien meer gestresst of gespannen bent dan anders.
Ook zou ik kijken of je wel voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt, want als je daar een tekort aan hebt kun je ook last krijgen van dit soort 'klachten'. Neem een goede multi met alle vit van B-complex en let ook op de mineralen. Ik gebruik zelf VM 2000 van Solgar, wel prijzig maar werkt voor mij erg goed! Ik was ook onrustig en sliep slecht, sinds ik het gebruik, weer goede nachtrust en veel meer energie...

Succes!
 
Ik neem al zn bodybuilding vitamin pack met alles erin
 
Back
Naar boven