AndroidHealthClinic

Overtraint en vragen rond cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arend.

Novice
Lid geworden
5 jan 2023
Berichten
25
Waardering
20
Lengte
1m78
Massa
81kg
Vetpercentage
16%
Hey,

Ik train nu al sinds september 2021 6/7 dagen per week, anderhalf uur per dag. Vanaf begins af aan volg ik strict mijn voedings/trainingsschema. Dit zonder een dag gemist te hebben. Sinds augustus 2022 begon ik steeds slechter te slapen, werd niet veel sterker meer en kreeg angstaanvallen. Hiervoor ben ik naar de dokter geweest, die me vertelde dat ik overtraint was. Hij raadde me aan om 12 weken te rusten. Dit advies heb ik natuurlijk niet opgevolgd en trainde gewoon verder. De symptomen werden steeds erger en erger. Sinds gisteren heb ik besloten om een weekje vrijaf te nemen van trainen. Nu is het probleem wel; ik heb vanaf volgende week examens tot 01/02, waardoor ik niet meer elke dag kan gaan trainen (max 2/3x pw). Ook heb ik besloten om mijn eerste cut te doen, nadat de examens voorbij zijn.

Ga ik veel massa verliezen de komende maand? En zou ik beter wachten met cutten?

Mvg Arend
 
Nee, weekje rust is goed. En als je de komende weken rustig opbouwt ga je niet echt massa verliezen. Maak je niette druk en ga na je examen lekker cutten
 
Je moet sowieso accepteren dat de rust goed voor je is.

Anders ga je niet 1,2,3 afkomen van je mentale problemen

Je hebt iig al een mooie basis staan afgaande op je foto
 
Je moet sowieso accepteren dat de rust goed voor je is.

Anders ga je niet 1,2,3 afkomen van je mentale problemen

Je hebt iig al een mooie basis staan afgaande op je foto
Ga indd beter naar mn lichaam luisteren in het vervolg.
& bedankt voor het compliment Fred!
 
Nee, weekje rust is goed. En als je de komende weken rustig opbouwt ga je niet echt massa verliezen. Maak je niette druk en ga na je examen lekker cutten
Bedankt voor je reactie!
 
En mocht je al wat verliezen, dat heb je zo weer terug.
En na dit examen komt er vast nog een examen etc etc maar dat maakt niet uit want je kunt je hele leven nog trainen.
 
Na je examen gewoon 3a4x pw trainen. Dat is zat. Less= more
Trainen is goed. Groeien doe je met rust-trainen-voeding. Zoek meer balans en luister naar je lijf.
 
Back
Naar boven