AndroidHealthClinic

Overval met moord op juwelier Stratmann bestraft met 13 & 11 jaar cel !

Bezoekers in dit topic

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
4.745
Waardering
266
De overvallers die in april vorig jaar de Haagse juwelier Stratmann doodschoten, hebben van de rechtbank in Den Haag 13 en 11 jaar cel gekregen.

Sandro G. die de juwelier doodschoot kreeg 13 jaar cel en zijn handlanger Ziya B. 11 jaar. Een derde verdachte die de vluchtauto bestuurde moet 5 jaar de cel in. Het Openbaar Ministerie had tegen de overvallers 18 jaar en tegen de chauffeur 15 jaar cel geëist.


De straffen van de overvallers vallen wat lager uit dan de eis vanwege de jeugdige leeftijd van de twee en omdat ze spijt hebben betuigd. De straf van Lasha G., de bestuurder van de vluchtauto, is veel lager dan de eis.

http://nos.nl/artikel/471407-overval-juwelier-13-en-11-jaar-cel.html
 
Gaat je straf serieus omlaag als je er spijt van hebt?

Verbaast me nog dat die bestuurder 5 jaar krijgt, best veel eigenlijk als ik het een beetje probeer te vergelijken.
 
Andere vergelijkbare zaak =

De man die juwelier Fred Hund uit Amsterdam tijdens een overval doodschoot, is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 18 jaar. Dat komt overeen met de eis van de officier van justitie.

http://nos.nl/artikel/451109-18-jaar-cel-voor-dood-juwelier-hund.html


Maar goed.....ik blijf me denk ik altijd irriteren aan de individuele rechters die mogelijk vanuit zijn eigen humeur en visie op het leven een straf mag uitdelen tussen de x en x jaar....
 
13 en 11 jaar is toch nog redelijk veel?
 
straffen gaan in ieder geval omhoog hier in Nederland, ik las pas nog de godmother waarin Bruinsma dus binnen 3 jaar is vrijgekomen nadat hij iemand had vermoord en iemand zwaargewond achterliet.
 
13 en 11 jaar is toch nog redelijk veel?
Voor nederlands begrippen... JA

maarnog reken je goed gedrag ( 1/3 van de straf )

Wat de heren in voorarrest hebben gezeten ( volgens mij 6 maanden )

en dan kan je ze over 4-5 jaar gewoon weer tegenkomen in de maatschappij...

Immers zijn ze dan veranderd want ze hebben spijt betuigd ;)



stelletje naievelingen bij de overheid :o
 
Nog redelijk lang
(eigenlijk is niks lang genoeg natuurlijk)
 
Voor nederlands begrippen... JA

maarnog reken je goed gedrag ( 1/3 van de straf )

Wat de heren in voorarrest hebben gezeten ( volgens mij 6 maanden )

en dan kan je ze over 4-5 jaar gewoon weer tegenkomen in de maatschappij...

Immers zijn ze dan veranderd want ze hebben spijt betuigd ;)



stelletje naievelingen bij de overheid :o
Voorwaardelijke vrijlating kan pas na 2/3e van je straf (bij straffen van meer dan 2 jaar), niet na 1/3e. Dus ze komen op z'n vroegst na ongeveer 8 jaar (voorwaardelijk!) vrij. Stel dat ze inderdaad al 6 maanden vast hebben gezeten, komen ze op z'n vroegst na 7,5 jaar voorwaardelijk vrij, niet na 4 à 5. Natuurlijk is dit veel te weinig, ben ik met je eens, maar je overdrijft het ook wel een beetje.
 
Eigenlijk wel een boeiende zaak die scooters jongens zaak omdat beide daders identieke kleding en helm droegen en dus niet kon worden aangemerkt wie de vrouw daadwerkelijk aanreed. Zal wel voor de hoge raad komen gok ik

edit dit gaat om een andere overval
 
En een pedo verkrachter krijgt max 2jaar
Fiscale fraude (we spreken over het stelen van miljoenen) 3 a 8 maand
 
En een pedo verkrachter krijgt max 2jaar
12 jaar bij één zaak, 16 bij meerdere zaken. Bijna goed.
(dat het overigens zeer scheef is dat het theoretisch niet uitmaakt of je nou 2 of 20 kinderen verkracht, laten we even hierbuiten)
 
De nabestaanden zullen derest van hun leven verslagenheid en pijn voelen, en de daders komen naar 9 en 7 jaar misschien weer vrij, omdat je het zovaak leest op internet sta je er niet meer bij stil maar als je echt realiseert wat de daders hebben gedaan is de uitspraak om te huilen.
 
Voorwaardelijke vrijlating kan pas na 2/3e van je straf (bij straffen van meer dan 2 jaar), niet na 1/3e. Dus ze komen op z'n vroegst na ongeveer 8 jaar (voorwaardelijk!) vrij. Stel dat ze inderdaad al 6 maanden vast hebben gezeten, komen ze op z'n vroegst na 7,5 jaar voorwaardelijk vrij, niet na 4 à 5. Natuurlijk is dit veel te weinig, ben ik met je eens, maar je overdrijft het ook wel een beetje.
really goos?

ik zeg dat ze 1/3e van hun straf niet hoeven uit te zitten... dus 2/3e wel.... 1/3e van je straf kan eraf gaan ivm goed gedrag

enja over 8 jaar... geloof je het zelf :)

over een paar jaar is iedereen de commotie die hun hebben veroorzaakt vergeten en als ze dan aanvragen om eerder vrij te komen omdat ze zo goed bezig zijn een diploma in de bajes hebben gehaald en een willige familie die hun wilt opvangen dan heb je ook nog kans om eerder vrij te komen ;)



wedje leggen? ik zeg namelijk 5-6 jaar dan zijn ze vrij :)


owja vergeet niet de media-aandacht die deze arme jongens over zich heen kregen, geloof me krijgen ze ook nog wat korting voor :)
 
lul niet zo dom, corruptie in gevangenisstraffen bestaat niet in nl

heb er zelf ook gezeten, bij inkomst krijg je al een brief mee waar de datum op staat dat je de gevangenis gaat verlaten, en je komt geen dag eerder of later weg.
 
Laatst bewerkt:
really goos?

ik zeg dat ze 1/3e van hun straf niet hoeven uit te zitten... dus 2/3e wel.... 1/3e van je straf kan eraf gaan ivm goed gedrag
Dat gedeelte van je post vatte ik dan verkeerd op. En dan nog kom je voorwaardelijk vrij, niet onvoorwaardelijk zoals tot 2008 het geval was.
Peerebaum zei:
enja over 8 jaar... geloof je het zelf :)

over een paar jaar is iedereen de commotie die hun hebben veroorzaakt vergeten en als ze dan aanvragen om eerder vrij te komen omdat ze zo goed bezig zijn een diploma in de bajes hebben gehaald en een willige familie die hun wilt opvangen dan heb je ook nog kans om eerder vrij te komen ;)



wedje leggen? ik zeg namelijk 5-6 jaar dan zijn ze vrij :)
Ronduit bullshit.
 
Deze rechter in Wales weet pas van wanten:

AMSTERDAM - Twee drugsverslaafde mannen zijn vrijdag in Groot-Brittannië veroordeeld tot veertig jaar gevangenisstraf voor de 'harteloze en wrede' moord op een 17-jarige jongen.

Hope en Richards hadden in 2010 elk duizend pond geboden gekregen voor de moord op een man die een zakenman geld verschuldigd was. Ze arriveerden echter bij de verkeerde woning in Cardiff, waar zij niet hun doelwit, maar de 17-jarige Aamir Siddiqi in de deuropening van zijn woning met messen ombrachten.

De twee werden vorige week al door de rechter in Swansea schuldig bevonden aan de moord op Siddiqi en de poging tot moord op diens ouders. Vanwege verzwarende omstandigheden - de moord op een kind, de moord op een kind voor het oog van zijn ouders, twee pogingen tot moord, moord met voorbedachte rade en het feit dat beiden in het verleden eerder veroordeeld zijn - valt de strafmaat extra hoog uit.

"Hij was een slimme, vriendelijke en hoffelijke jongen die zeer geliefd was bij zijn familie", zei rechter John Royce. "Jullie hakten hem voor het oog van zijn ouders dood. (...) Als jullie in de gevangenis overlijden, zullen maar weinigen een traan laten en velen zullen zeggen dat jullie niet anders verdienen."

nu.nl


Dit zijn pas straffen voor pure moord. Geen zwakke straffen zoals NL, geen middeleeuwse straffen zoals Iran.
 
Back
Naar boven